וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בגלל שצילם אלימות שוטרים": מפגין שנעצר הגיש תלונה למח"ש - והטלפון שלו הוחרם

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 16:33

דוד סלם תיעד מעצרים במהלך המחאה נגד הממשלה בתל אביב, נלקח לתחנה ושוחרר כעבור שעות. לדבריו, כשרצה להתלונן על כך ששוטרים הכו אותו, נאמר לו כי ייאלץ להשאיר את המכשיר הנייד שלו כדי שיבדקו אם צילם זאת. "מעצר פוליטי לחלוטין", נמסר מתנועת התאוררות

מעצר המפגין דוד סלם במצודת זאב ביום שבת/ללא קרדיט

המשטרה עצרה פעיל מחאה שתיעד אלימות שוטרים בהפגנה בתל אביב, שחררה אותו כעבור שעות - אך החרימה לו את הטלפון. לדבריו, במהלך המעצר הוכה על ידי שוטרים. בתחנת מסובים, לאחר שביקש להגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, נאמר לו כי הטלפון הוחרם כדי לבדוק אם תיעד זאת. רק לאחר יומיים התבשר כי הוא יכול לאסוף אותו חזרה.

האירוע התרחש ביום שבת, במהלך העימותים שהתפתחו במחאה שעברה למצודת זאב. "תיעדנו כל הערב את האלימות, הדחיפות, הפרשים, השוטר שפינה הפגנה עם הרכב שלו. כל מה שלא קורה תקין", סיפר המפגין, דוד סלם, בן 27 מתל אביב. במהלך ההפגנה לקח חלק ב"סיירת מגן אזרחי" של תנועת התאוררות שהוקמה במטרה לתעד אלימות משטרתית. "בשלב מסוים במהלך הפינוי צילמתי את השוטרים ובמקביל הייתי עם מגאפון. תלשו לי את המגאפון מהיד והעיפו לי את הטלפון. הרמתי אותו מהרצפה, וישר שוטר בעט לי בביצים", טען.

דוד סלם שהטלפון שלו נלקח לאחר שתיעד אלימות משטרתית. סופי בוש, אתר רשמי
"עד עכשיו הידיים שלי חצי משותקות". דוד סלם/אתר רשמי, סופי בוש
מייצג בהפגנה בתל אביב 22 ביוני 2024. אביחי חיים
"הרמתי את הטלפון מהרצפה, וישר שוטר בעט לי בביצים". מיצג בהפגנה בתל אביב/אביחי חיים

לדבריו, "המשכתי לתעד, ואז קפצו עליי כמה שוטרים, הפילו אותי לרצפה והתחילו לתת לי מכות. לקחו אותי לזינזאנה בצד ואזקו אותי. עד עכשיו הידיים שלי חצי משותקות. אמרו לי שאני חשוד בתקיפת שוטר והעלבת שוטר. הם אמרו שהייתי על הכביש, כשהייתי בכלל על המדרכה. בכלל לא ברור למה עצרו אותי". בהמשך נלקח סלם יחד עם שאר העצורים באוטובוס לתחנת. שם כבר ירדה הטענה לתקיפה, ונותר חשד ל"הפרעה לשוטר והתנהגות שעלולה להפר את שלום הציבור".

"בסוף החקירה, שאלו אותי בתחנה אם אני רוצה להגיד עוד משהו ואמרתי שאני רוצה להגיש תלונה למח"ש. נתנו לי טופס ומילאתי אותו", סיפר. "ואז שאלו אותי אם צילמתי בטלפון את מה שסיפרתי, ששוטר תלש לי את המגאפון ונתן לי בעיטה בביצים. עניתי שאני לא יודע, ואמרו 'בגלל שהגשת תלונה למח"ש אנחנו צריכים לבדוק אם יש תיעוד של האלימות הזאת בטלפון שלך ונשיג אליו צו פריצה, ואמרו לי צא החוצה מהתחנה. לא החתימו אותי על כלום, לא נתנו לי אסמכתא על הטלפון. אחרי בערך שלוש שעות, ב-03:00, פשוט אמרו שאני משתחרר והטלפון נשאר".

הפגנה במצודת זאב-תל אביב 22 ביוני 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
"קפצו עליי כמה שוטרים, הפילו אותי לרצפה והתחילו לתת לי מכות". הפגנה במצודת זאב בתל אביב/אתר רשמי, ללא קרדיט

"מאז אני צריך להתנהל בלי טלפון", אמר. עו"ד גבי לסקי שליוותה אותו ממערך עוטף עצורי המחאה עודכנה אתמול כי סלם רשאי לאסוף אותו. "אני לא יודע אם פרצו לי לטלפון בצורה לא חוקית אבל כנראה שלא השיגו צו פריצה. לקחו את הטלפון כדי להתעלל בי בהמשך להתעללות שעשו, כדי לאיים עליי שאפסיק לצלם".

לפי לסקי, "צריך שתהיה עילה אמיתית להחרמת מכשיר נייד כדי להפר את הפרטיות. כשנעצרים על הפרת סדר בהפגנה ועבירות מהסוג הזה אין שום עילה לקחת את הטלפון. בעיקר כשאין צו שיפוטי. מדובר בדבר חריג שלטעמי לא היה עומד בבית משפט".

"מעצר פוליטי לחלוטין"

"המעצר של דויד חבר סיירת 'מגן אזרחי' של התנועה הוא מעצר פוליטי לחלוטין שנעשה רק מכיוון שתיעד אלימות של שוטרים. לפני שתובא תגובת המשטרה חשוב לציין כי על פי סקר שערכנו ופורסם בוואלה 57% מהציבור לא מאמינים לדוברות המשטרה. הציבור יודע שגם דוברות המשטרה נחטפה על ידי שר שהפך את המשטרה למליציה פרטית וכלי פוליטי", נמסר מתנועת התאוררות.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "החשוד נעצר בגין הפרעה לשוטר והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור במהלך הפגנה בלתי חוקית. בתום חקירתו הוא שוחרר בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת. בכל הנוגע לציוד התפוס, רשאי החשוד להגיש בקשה מתאימה ליחידה החוקרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully