וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל המשטרה במסר למפגינים: "שוטרנו אינם מיליציה של שר כזה או אחר"

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 10:21

יעקב שבתאי נאם בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה בהרצליה בו התייחס בהרחבה לטיפול השוטרים בהפגנות. למרות שהצהיר כי "זו אחת המשטרות הטובות בעולם, פיזור הפרת סדר לעולם לא יצטלם טוב", חשש שבתאי מירידת האמון של האזרחים בארגון: "השיח מול המשטרה חוצה כל גבול"

המפכ"ל שבתאי: "שוטרנו אינם מליציה של שר כזה או אחר"/כנס הרצליה התשיעי

מפכ"ל משטרת ישראל יעקב שבתאי הצהיר היום (שלישי) כי "שוטרנו אינם מיליציה של שר כזה או אחר", בהתייחס לסערת האלימות המשטרתית בהפגנות. המפכ"ל נאם בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, וטען כי "זו אחת המשטרות הטובות בעולם, פיזור הפרת סדר לעולם לא יצטלם טוב".

שבתאי טען כי השיח מול המשטרה אלים, למרות שהם יודעים מה תפקידם במהלך ההפגנות ושומרים עליו. "אין חולק כי תפקידנו לשמור על האיזון הראוי בין זכות המחאה וחופש הביטוי לבין שמירה על מרקם חיים תקין, אנו עושים כל שביכולתנו על מנת להבטיח זאת", אמר. "לצערי לאחרונה השיח מול המשטרה הופך מתלהם וחוצה כל גבול. כמדינה חפצת חיים עלינו לוודא ששוטרנו אינם הופכים לשק החבטות הלאומי. אין לנו משטרה אחרת. זו המשטרה של כולנו.

"אנחנו לא חפים מטעויות ואני ער לכל אירוע חריג אבל אני מתחייב ששוטרנו לא מגיעים במטרה להתעמת עם המפגינים", המשיך שבתאי. "ביצוע מעצרים ופינוי צירים לעולם לא יזכו את המשטרה באהדת הציבור אך זהו תפקידנו ואנו נדרשים לעשות זאת בשום שכל", אמר

המפכ"ל יעקב שבתאי. רונן טופלברג, אתר רשמי
"זו אחת המשטרות הטובות בעולם". מפכ"ל משטרת ישראל קובי שבתאי/אתר רשמי, רונן טופלברג

שבתאי טען כי משטרת ישראל אינה פוליטית, ותמיד תפעל על פי חוק. "אני מבקש מעל במה זו לתת אזהרה לכולנו המשטרה איננה צד ותפעל לאפשר לכל למחאה כל זמן שזו עומדת במסגרת החוק", אמר. "החלשת המשטרה תפגע בתפוקה ויכולותיה. הדבר מדיר שינה מעיניי ולבטח שברור לכולנו שהדבר ישליך על הביטחון אישי של כלל אזרחי המדינה. אנו ללא ספק נמצאים בשעת מבחן כאומה ומכאן אני קורא לכולנו בואו נוריד את מפלס האלימות והשיח המפלג. אלו השוטרים שלנו זו המשטרה של כולנו והשוטרים הללו עוזבים את משפחותיהם, נכונים לכל משימה בהגנה על אזרחי ישראל תוך סיכון מתמיד מבלי להסס לשנייה. בואו נשים את המשטרה מחוץ לשיח הפוליטי ונעניק לשוטרים את הכבוד לו ראויים".

"משטרת ישראל אינה פוליטית לא הייתה ואסור שתהיה", אמר שבתאי. "לכן חשובה במעלה האחריות לשמר את משטרת ישראל כעצמאית אוטונומית אשר כפיפותה היא למרות החוק בלבד. עצמאות זו היא אבן יסוד הנדרשת משומרי הסף האמונים על שלטון החוק במדינה דמוקרטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מעצרים אלימים במהלך הפגנות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"פיזור הפרת סדר לעולם לא יצטלם טוב". אלימות שוטרים בהפגנות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שבתאי התייחס לסיום כהונתו כמפכ"ל, שתסיים באמצע החודש הבא. "בעוד ימים ספורים אסיים תפקידי כמפכ"ל", אמר. "אני מסיים את דרכי בתחושת אחריות והוקרת תודה על הזכות לעמוד בראשה, ארגון שמיקומו בשמירה על ביטחונה של ישראל הולך וגדל. אני אפקיד בידי הבא אחריי משטרה חזקה מתמיד שכוחה ועוצמתה טמון בעמידה איתנה אך בעיקר טמון באנשיו שהם הטובים בבני הארץ הזו. אסיים בתפילה לשובם של החטופים כולם בהצלחת צהל וכוחות הביטחון ורפואת כל הפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully