וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת חריפה על נתניהו: "מבחינת האמריקנים הוא גורם מפריע"

עודכן לאחרונה: 25.6.2024 / 9:59

סגן שר החוץ לשעבר דני אילון הביע את דעתו על יחסי ישראל וארה"ב בראיון ל-103FM, וטען כי הם מתערערים. בנוסף, המליץ לראש הממשלה שלא לנסוע לנאום בקונגרס בחודש הבא: "הוא לא יוזמן לבית הלבן, וזה יוכיח קבל עם ועדה את ההתרחקות של ארה"ב מישראל"

שר הביטחון יואב גלנט בוושינגטון, טרם פגישותיו עם ראש ה-CIA ברנס, ומזכיר המדינה בלינקן/אלעד מלכה

דני אילון, לשעבר סגן שר החוץ ושגריר ישראל בארצות הברית, הביע הבוקר (שלישי) את דעתו על יחסי ישראל וארה"ב בימים אלה בראיון ל-103FM. "האינטרסים האמריקניים לא משתנים, למרות הכעס והתסכול שלהם מנתניהו הם תומכים בישראל", טען. "הם ימשיכו לתמוך בישראל למרות נתניהו".

את ביקורו הנוכחי של השר גלנט בוושינגטון כינה אילון כמוצלח מאוד. "האמריקנים יודעים איך לכבד אנשים באמצעות מסרים סימבולים, כדי לאותת את מי הם מעריכים ואת מי לא", אמר. "הדוגמה לחוסר ההערכה לנתניהו היא שהם לא מזמינים אותו לבית הלבן מאז שנבחר בנובמבר 2022".

"מבחינתם נתניהו הוא גורם מפריע שמחבל באינטרסים האמריקניים במזרח התיכון", המשיך אילון. "כל העניין שהוא לא מוכן לדון אפילו איתם על אסטרטגיית היציאה מעזה, והאם הוא מתכונן באמת לשתף איתם פעולה בתוכנית הרחבה שלהם במזרח התיכון. הוא פשוט לא שחקן", פירש השגריר לשעבר.

רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
רה"מ בנימין נתניהו,דיון 40 חתימות, 24 ביוני 2024/פלאש 90, חיים גולדברג
דני אילון מעיד נגד אביגדור ליברמן, אפריל 2013. טלי מאייר
"הדוגמה לחוסר ההערכה לנתניהו היא שהם לא מזמינים אותו לבית הלבן". דני אילון, לשעבר סגן שר החוץ ושגריר ישראל בארצות הברית/טלי מאייר

אילון הזהיר כי התמיכה הדו מפלגתית שהייתה אבן פינה ביחסים בין ישראל לארה"ב מתערערת. "זה התחיל עוד בתוקפת אובמה", הזכיר. "ב-2015 נתניהו נסע לשם כביכול למנוע את עסקת הגרעין. זה קרה שבועיים לפני הבחירות בארץ, עבור פוליטיקה קטנה". סגן השר לשעבר טען כי "מי שהעמיק אותה והפך אותה לקרדום פוליטי לחפור בו, זה היה נתניהו".

אילון המליץ לראש הממשלה שלא לנסוע לנאום בקונגרס בחודש הבא. "אני חושב שהוא יעשה טעות מרה מבחינת האינטרסים של ישראל", אמר. "אם ראש ממשלת ישראל נוסע לוושינגטון, ושם מבליט את ההפרדה בין דמוקרטים לרפובלקנים, ישראל כבר לא תהיה קונצנזוס אמריקני. הוא לא יוזמן לבית הלבן, וזה יוכיח קבל עם ועדה את ההתרחקות של ארה"ב מישראל. סינוואר יוכל לרשום לעצמו הישג אדיר: הוא הצליח לקלקל את היחסים בין ישראל לבעלת הברית הגדולה שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully