וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער על הלחימה בצפון: "בסוף נצטרך להגיע להסדר"

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 10:05

בראיון ל-103FM התייחס השר לשעבר למצב המלחמה בצפון, וטען כי צריך להשלים את הפעולה בעזה לפני שמקבלים החלטה האם לפתוח בחזית מול חיזבאללה. "השאלה אם יהיה ניתן להגיע להסדר בלי מלחמה מלאה וזאת שאלה שנצטרך לשאול את עצמנו", אמר. "לא פשוט לאכוף את זה"

שריפות בעמיעד/כב״ה צפון

הביקורת הציבורית על הממשלה גוברת מיום ליום ככל שהמלחמה נמשכת. חבר הכנסת גדעון סער ממפלגת הימין הממלכתי שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm והתייחס לסוגיות הפוליטיות והביטחוניות הבוערות בסדר היום הציבורי. כיצד המתיחות בצפון תתפתח? האם חוק הגיוס יעבור למרות הביקורת הקשה, ומה יהיו ההשלכות של ביקורת נתניהו על הממשל בארצות הברית?

"לפי דעתי צריך להשלים את הפעולה בעזה לפני שמקבלים החלטה מהסוג הזה. זאת החלטה מאוד מורכבת וקשה. זאת דילמה מאוד פשוטה אבל זה לא דילמה שצריך להכריע בה עכשיו. אני בעד להתמקד בפעולה בעזה", התייחס סער לגבי האפשרות כי הממשלה תפתח בהתקפה בצפון. "קודם כל המצב קשה ומשפיל, גרוע מאוד ולא פוטר משיקול דעת. אני חושב שהשלמת המלאכה ברצועת עזה היא יותר קרובה. אני חושב שמה שקורה בלבנון זה שכוח רדואן הורחק מקו החזית. יהיה צריך בסופו של דבר להגיע לסוג של הסדר שלא פשוט לאכוף אותו. השאלה אם יהיה ניתן להגיע להסדר בלי מלחמה מלאה וזאת שאלה שנצטרך לשאול את עצמנו. זאת החלטה קשה ומורכבת. אם אנחנו לא יכולים להשיג את היעד של החזרת התושבים בלי חזרה בבטחה אנחנו לא צריכים לרוץ לשם".

שריפה, קריית שמונה, 4 ביוני 2024. דוד כהן, פלאש 90
"המצב גרוע מאוד ולא פוטר משיקול דעת". שריפה בקריית שמונה/פלאש 90, דוד כהן

"אפעל לאיחוד מפלגות ימניות"

"מערכת הביטחון רצתה ודרשה את החוק הזה", הבהיר לגבי חוק הגיוס. "הצבא התריע שבהיעדר החוק הזה תיפגע הכשירות שלו. אני רואה את אי מיצוי כוח האדם בין אם זה בחוק ההשתמטות או אי מיצוי כוח האדם בדרכים אחרות. החוק הזה כשלעצמו שהוא לא חוק דרמטי הוא לא סיבה לשום דבר יוצא דופן. אני לוקח בחשבון שאנחנו נמצאים במלחמה והצבא רוצה ודורש את החוק הזה", אמר בהמשך. "אנחנו נמצאים באמצע מלחמה. אם זה יביא לזה שיסתיימו ימי חייה של הממשלה הזאת זה יהיה דבר טוב וחיובי. אני מעריך שהחוק הזה לא יחוקק. האם זה יביא לזה שהקואליציה תתפרק? זה תלוי בעיקר במפלגות החרדיות", ציין לגבי ההשלכות הפוליטיות של חוק הגיוס.

"קודם כל זה דבר שציבור רחב, בכל סקר רואים שיש ציבור רחב בישראל שממקם איחוד מפלגות כזה ככוח הפוליטי מספר אחד במדינה", הדגיש לגבי האפשרות של איחוד של מפלגות ימניות. "לכן, אני תומך במהלך כזה ואפעל שזה יקרה. יש דיבורים ויש שיחות אבל זה לא מגעים קונקרטיים. אנחנו לא נמצאים בנקודת זמן לפני הכרעה. אם רוצים שזה יקרה הדרך הבטוחה לעשות את זה לא להתחיל להתקוטט בכלי התקשורת. אני אעשה כל דבר שאני יכול אבל לא יכול להתנבא בנוגע לזה", ציין. "בין השאלות שנצטרך לתת להן מענה האם זאת תהיה פדרציה של כמה מפלגות ואז צריך להגיע להסכמה על ככלי המשחק. אני חושב שצריך להגיע להסכמה כוללת. אני חושב שלעסוק בשאלות האישיות זה לא דבר שיקדם אותנו. הקמת אלטרנטיבה לשלטון היא דבר חיוני. נצטרך להגיע להסכמה על הליכים דמוקרטיים וקביעת רשימה", הוסיף.

גדעון סער, ישיבת סיעה 27 במאי 2024. ראובן קסטרו
"הקמת אלטרנטיבה לשלטון היא דבר חיוני". גדעון סער/ראובן קסטרו

"אני חושב שאין סכנה שזה יקרה במקרה הזה. אני חושב שדבריו של שר המשפטים מקוממים", התייחס סער לדברי יריב לוין. "הנשיאה חיות פרשה בחודש אוקטובר ועד לרגע זה לא מונה נשיא לבית המשפט העליון. עכשיו צריך להבין גם אם היה מדובר בפקיד זוטר במערכת זה היה לא תקין. זה כמו שצריך לבחור בממשלה ויו"ר הכנסת לא רוצה לכנס את הכנסת כי יש רוב לדעה אחרת. שר המשפטים מתנהג כאילו הרפורמה המשטרית שהוא רצה עברה. להגיד שהמצב לא תקין, זה בלשון המעטה, זה חרפה. זאת בושה. מתבזים ועושים את כל הדברים האלה ובסוף השופט עמית ייבחר", התרעם על תהליך הבחירה של שופט בית המשפט העליון.

היו מקרים במהלך המלחמה הזו שחשבתי שכדאי לצאת פומבית נגד הממשל. במקרה הזה אני חושב שזה שגוי. אני חושב שצריך לצמצם חיכוך", אמר בנוגע לביקורת נתניהו על הממשל האמריקאי. "יכולנו לדבר על הגרעין האיראני. העולם שמסביבנו מסתכל על ארה"ב ועל הפער בין ארה"ב לישראל. צריך לשאוף לצמצם אותו ככל שניתן. בדרך כלל צריך להימנע מזה. אני לא רוצה להגיד אף פעם אבל בדרך כלל", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully