וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ לבית כנסת: עימותים בין מפגינים פרו-פלסטינים לתומכי ישראל בלוס אנג'לס

עודכן לאחרונה: 24.6.2024 / 9:11

תיעודים שהופצו ברשתות החברתיות הראו תגרה בין המפגינים, שחלקם אחזו במקלות ובמוטות של שלטי הפגנה. באחת התיעודים נראית אישה יהודייה על הקרקע ומותקפת על ידי אדם לא מזוהה. "בית כנסת זה לא מקום להפגנות"

מפגינים פרו פלסטינים פרצו לועידת הג'רוזלם פוסט והפגינו/ג'רוזלם פוסט

עשרות מפגינים פרו-פלסטינים התאספו אתמול (ראשון) מחוץ לבית כנסת בעיר לוס אנג'לס, והתעמתו עם מפגינים פרו-ישראלים, בתקרית אלימה נוספת בארצות הברית מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. המשטרה אמרה שהיא עצרה אדם אחד, הנאשם בכך שנשא חפץ אסור בהפגנה, דגל דוקרני.

המשטרה אמרה שהמפגינים החלה להתאסף מחוץ לבית הכנסת "עדת תורה" לפני השעה 11:00, ובהמהרה הם נתקלו במפגיני נגד, שרבים מהם נשאו דגלי ישראל.

תיעודים שהופצו ברשתות החברתיות הראו תגרה בין המפגינים, שחלקם אחזו במקלות ובמוטות של שלטי הפגנה. באחת התיעודים נראית אישה יהודייה על הקרקע ומותקפת על ידי אדם לא מזוהה.

סשה רויטמן-דרטווה, מנכ"ל התנועה למאבק באנטישמיות מסר: "הירי על בית הכנסת ברוסיה, המעשים המזעזעים בצרפת, התקריות החמורות בארה"ב ואירועים רבים נוספים ברחבי העולם, מהווים החרפה ועלייה נוספת ברמת האנטישמיות ובחומרת פשעי השנאה נגד יהודים. אנו מקווים ששלטונות החוק במדינות השונות ידעו להגן על היהודים החיים בקרבם".

ראש עיריית לוס אנג'לס, קארן באס, גינתה את האלימות "המזעזעת" והוסיפה שחסימת גישה למקום תפילה היא "בלתי מתקבלת על הדעת". היא קראה למשטרה להגביר את האבטחה בקהילה ומחוץ לבתי תפיל ברחבי העיר.

"אני רוצה להבהיר שלוס אנג'לס לא תהיה בית לאנטישמיות ולאלימות. האחראים לכך יימצאו ויישאו באחריות", אמרה ראש עיריית לוס אנג'לס, שהוסיפה כי היא תיפגש במהלך השבוע עם מנהיגים בקהילה היהודית וראשי רשויות אכיפת החוק כדי לדון במצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully