וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי על סמוטריץ': "הלך על 'הראש' של החברה הערבית - זו גזענות"

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 19:05

חבר הכנסת מטעם חד"ש תע"ל תקף בחריפות את השר, תוך שטען: "יש שר אוצר שחושב שלא צריך להעביר כסך לערבים, באופן כללי. זו השקפה שתוביל לקריסה". עוד הביע התנגדות לאפשרות לגייס אזרחים ישראלים ערבים: "נקודת הזינוק שלהם נמוכה יותר"

עימות במליאת הכנסת בין בן גביר לח"כים ערבים/ערוץ הכנסת

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש תע"ל) התייחס היום (ראשון למענקי האיזון לשנת 2024 שיועדו לציבור הערבי וטען: כי "הרשויות הערביות נמצאות במצוקה תקציבית. מענקי האיזון באו כדי לסייע לידי הרשויות האלה לפרוייקטים, לתשתיות, למשכורות. והם, קצת עזרו להשאיר את הראש מעל המים". זאת, בראיון שקיים ל-103FM.

לדבריו, "גם לפני חצי שנה היתה סאגה ארוכה כשהוא ניסה למנוע את ההעברה, ראש הממשלה התערב ובסופו של דבר שר הפנים, ארבל, העביר את 200 המיליון שקלים". עוד הדגיש כי "כל הגורמים המקצועיים לרבות משר הפנים והגורמים המקצועיים במשרד האוצר תמכו במענקי האיזון".

בהמשך, תקף בחריפות את שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הלך על הראש של החברה הערבית מתוך אידאולוגיה צרופה. יש שר אוצר שחושב שלא צריך להעביר לערבים באופן כללי כסף. לא לערבים בארץ ישראל ולא לערבים ברש"פ, זאת האג'נדה. זו השקפת עולם גזעניות שתביא להקרסת הרשויות המקומיות".

בצלאל סמוטריץ', אחמד טיבי. ראובן קסטרו
בצלאל סמוטריץ', אחמד טיבי/ראובן קסטרו

עוד פירט טיבי אודות הקיצוצים שמתכנן, לדבריו, שר האוצר: "יש שלושה סוגים שהוחלטו: רוחב - כל האזרחים נושאים בנטל; מענקי האיזון זה לרשויות הערביות; ועוד קיצוץ: 15 אחוזים מתכניות החומש לחברה הערבית, ולכן הוא הלך על הראש של החברה הערבית מתוך אידאולוגיה צרופה שהמשמעות שלה ידועה לכל מי שעוסק בדבר: הרס השלטון המקומי, והקרסת השירותים החברתיים והמוניצפליים בחברה הערבית. לכן ראשי הרשויות הערביות ובצדק פנו לבג"צ, וכך צריך לעשות".

עוד התייחס במהלך השיחה יו"ר תע"ל לאפשרות לגיוס אזרחים ישראלים מהחברה הערבית, תוך שהביע התנגדות. "האזרחים הערבים תורמים כל הזמן בבתי החולים, בתחבורה, בתשתיות, הם מתנדבים בישובים שלהם, הם משלמים מיסים, אבל העמדה שלנו היא נגד גיוס. נקודת הזינוק של החברה הערבית בכל מה שקשור למצב הכלכלי היא הרבה יותר נמוכה מאשר כל אזרח יהודי במדינה הזאת. אי אפשר לצמצם את הפער באמצעות עבודה של שנים או תקציבים. ולכן אנחנו נמצאים בעמדת נחיתות, גם תקציבית וגם חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully