וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתכוון למנות את צ'ייני לפרוייקטור הצפון, רון טל יעמוד בראש מנהלת תקומה

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 14:45

המינוי של צ'ייני מרום לתפקיד מגיע לאחר פארסת מינויו של אבי כהן סקלי לתפקיד בשבוע שעבר. רה"מ הודיע על המינוי של השניים, הנחשבים לאהודים בליכוד ושמם הוזכר בעבר כמועמדים לשריון ע"י נתניהו במפלגה, בישיבת הממשלה ואמר כי "בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת"

״אנחנו במלחמה בכמה חזיתות, ולפנינו אתגרים גדולים והחלטות קשות.-ראש הממשלה בנימין נתניהו/- רועי אברהם / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון למנות את האלוף (במיל') אליעזר צ'ייני מרום לפרויקטור הצפון, כפי שפורסם אתמול לראשונה בוואלה, וכן את האלוף (במיל') יפתח רון טל לפרויקטור הדרום ויעמוד בראש מנהלת תקומה. טל יחליף את משה אדרי שכיהן בתפקיד עד כה ויחזור לתפקידו כיו"ר הוועדה לאנרגיה אטומית, כך אישרו היום (ראשון) גורמים בלשכת ראש הממשלה. שני האלופים (במיל') נחשבים לאהודים בליכוד ושמם הוזכר גם בעבר כמועמדים אפשריים לשריון על ידי נתניהו במפלגה.

המינוי של צ'ייני מרום לפרויקטור הצפון מגיע בהמשך לפארסת מינויו של אבי כהן סקלי לתפקיד. מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי הודיע בשבוע שעבר לכהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות, כי רה"מ החליט למנותו לתפקיד אך לאחר שהמינוי פורסם בלשכת ראש הממשלה התנערו ממנו, טענו כי לא הוחלט סופית וכי שלי פעל עצמאית, וחזרו בהם.

נתניהו הודיע על כך בישיבת הממשלה השבועית ואמר כי "אנחנו מחויבים להשיב את תושבי הדרום והצפון בבטחה לבתיהם. מחויבים לבנות את היישובים, לשקם את הקהילות ולהזניק את הצפון והדרום קדימה בכל התחומים. לשם כך, החלטתי למנות את האלוף (במיל') יפתח רון-טל לתפקיד ראש מנהלת תקומה בדרום, ואת האלוף (במיל') אליעזר מרום (צ'ייני) לראש מנהלת הצפון. אני בטוח ששניהם יעשו עבודה מצוינת, אני גם בטוח שכל שרות ושרי הממשלה יתנו להם גב מלא בעבודתם החשובה".

האלוף (במיל) אליעזר (צ'ייני) מרום  בחנוכת שדה התעופה רמון באילת, 21 בינואר 2019. ראובן קסטרו
האלוף (במיל) אליעזר (צ'ייני) מרום בחנוכת שדה התעופה רמון באילת, 21 בינואר 2019/ראובן קסטרו

במהלך ישיבת הממשלה, התגלע עימות בין נתניהו לשר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף בעקבות הביקורת שמתח בריאיון שנתן ב-103fm על פארסת המינוי של אבי כהן סקלי.

"שמעתי את הריאיון שאתה לא מסכים למינויים פוליטיים לפרויקטור צפון, ואתה מאיים שלא תצביע בממשלה. אני אומר לך שזה לא מקובל עליי. אני לא מוכן ששרים יאיימו על ראש הממשלה, ואני לא מקבל דבר כזה", זעם נתניהו על וסרלאוף. בתגובה אמר לו השר כי "יש לי הרבה מה לומר לך, אבל בגלל שאני מכבד אותך ראש הממשלה, אני לא אפתח את הפה כאן בפורום הזה. אגיד לך את זה בארבע עיניים".

נתניהו השיב לו שהוא "לא מוכן ששרים יאיימו פה על ראש הממשלה", על אף שיו"ר המפלגה של וסרלאוף איתמר בן גביר מאיים לפרק את הממשלה חדשות לבקרים, ואף צילם סרטון במשרד ראש הממשלה מוקדם יותר החודש בו איים בפירוק הממשלה אם תקודם עסקת חטופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הנגב והגליל 4. ראובן קסטרו
"יש לי הרבה מה לומר". שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף/ראובן קסטרו

לפי גורמים בליכוד, ברקע הזעם של נתניהו על וסרלאוף, עומדת גם ההודעה שהוציאה נגדו עוצמה יהודית בשבוע שעבר בעיצומו של משבר חוק הרבנים, שכללה התייחסות לקוצב הלב שהושתל בגופו של נתניהו בקיץ שעבר.

אחרי שיו"ר המפלגה איתמר בן גביר דרש להצטרף לפורום ביטחוני מצומצם כתנאי לתמיכתו בחוק, בליכוד פירסמו הודעה לפיה "מי שרוצה להיות שותף לצוות התייעצות ביטחוני מצומצם חייב להוכיח שהוא לא מדליף סודות מדינה או שיחות פרטיות". בן גביר הגיב בהודעת עוצמה יהודית בה נמסר כי הסיעה "תומכת בחוק הפוליגרף לחברי הקבינט וקוראת לראש הממשלה לקדם אותו במהירות, ובלבד שיחול גם על בעלי קוצב לב".

צ'ייני ורון טל חברים בתנועת "הביטחוניסטים" שמאגדת קצינים (במיל') בעלי השקפת עולם ימנית, ומופיעים קבוע כפרשנים באולפני הטלוויזיה: צ'ייני בערוץ 12 ורון טל בערוץ 14. טל נחשב למקורב מאוד לראש הממשלה נתניהו והיה מבין אנשי הצבא והביטחון שעימם התייעץ בימים הראשונים שאחרי אירועי 7 באוקטובר. בחודשים האחרונים טל תקף בחריפות את הרמטכ"ל הרצי הלוי, וטען כי הוא "הכושל ביותר בתולדות צה"ל".

רון טל מונה בתקופת נתניהו ליו"ר דירקטוריון חברת החשמל, תפקיד בו כיהן במשך 11 שנים בין 2021-2010. צ'ייני מרום מונה בתקופת נתניהו ליו"ר רשות שדות התעופה, וכיהן בו כשלוש שנים עד 2018 - לאחר פרוץ פרשת הצוללות, והיה אחד החשודים המרכזיים בפרשה - אך ב-2021 התיק נגדו נסגר.

צ'ייני מרום גם מתח ביקורת חריפה על הלוי לאחרונה, בריאיון לגדי נס ברדיו צפון 104.5fm בשבוע שעבר ואמר "יש לי הרבה ביקורת על ניהול המלחמה עד עכשיו, אני חושב שאפשר היה לעשות את הדברים הרבה יותר מהר ואחרת. חושב שצריך להחליף את ההנהגה הביטחונית והמדינית מהר ככל האפשר". כשנשאל אם הרמטכ"ל הוא האיש הנכון להנהיג את צה"ל כיום, השיב, "הרמטכ"ל אמר שהוא נושא באחריות וכולם מצפים לרגע שהוא ישים את המפתחות ויפנה את המקום. בינתיים הוא מנהל את המלחמה, הוא עושה זאת לבד, אין כמעט אף אחד מסביבו, הוא נושא את האחריות לבדו והתוצאות מדברות בעד עצמן".

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף (מיל') יפתח רון- טל בחתימת ההסכם לרכישת תחנת הכוח 'רמת חובב', 25 ביוני 2020. יוסי וייס, אתר רשמי
תקף בחריפות את הרמטכ"ל וטען שהוא "הכושל ביותר בתולדות צה"ל". האלוף (במיל') טל/אתר רשמי, יוסי וייס

אמש, כאמור, פורסם כי האלוף (במיל') צ'ייני מרום, מפקד חיל הים לשעבר, קיבל פניה להתמנות לתפקיד - כך לפי ראשי רשויות בפורום קו העימות. זאת, לאחר שמינויו של אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות, שדבר מינויו פורסם על ידי משרד רה"מ, בוטל לאחר יומיים.

בשבוע שעבר, לאחר שכבר שוחח עם ראשי הרשויות כדי להתחיל ולהניע מהלכים ביישום תכנית "צפונה" שאושרה בממשלה לפני כחודש, התבשר כהן סקלי במפתיע שמינויו מבוטל, זאת לאחר התערבותן של ח"כ לשעבר, אוסנת הילה מארק וח"כ קטי שיטרית, שטענו שתמך בעליזה בלוך לראשות עיריית בית שמש בניגוד לדיל עם החרדים בעיר, ולכן אינו נאמן לרה"מ. לפי גורמים המעורים בפרטים, מארק חפצה להתמונות לתפקיד בעצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully