וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראפר המחאה האיראני ניצל מעונש מוות

23.6.2024 / 7:06

תומאג' סאלחי, ששיריו היו מזוהים עם מחאת החיג'אב, הורשע ב"שחיתות עלי אדמות", עבירה הנושאת עמה עונש מוות. עם זאת, בית המשפט העליון ביטל את גזר הדין המקורי והורה על משפט חוזר. "מנע טעות שיפוטית בלתי הפיכה"

תיעוד מציאת שרידי המסוק של ראיסי/רשתות חברתיות

בית המשפט העליון באיראן ביטל גזר דין מוות שנגזר על הראפר הפופולרי תומאג' סאלחי, שנכלא בגין תמיכה בהפגנות ברחבי המדינה בעקבות מותה של מהסא אמיני - כך מסר אתמול (שבת) עורך דינו.

"גזר דין המוות של סאלחי בוטל", כתב עורך דינו של הראפר, אמיר ראיסיאן, בפוסט ב-X, והוסיף כי בית המשפט העליון הורה על משפט חוזר. "בית המשפט העליון מנע טעות שיפוטית בלתי הפיכה".

באפריל, נגזר על סאלחי עונש מוות בגין עבירת "שחיתות עלי אדמות", אמר אז עורך דינו. הראפר נמצא אשם גם ב"סיוע בהמרדה, התכנסות וקנוניה, תעמולה נגד המדינה וקריאה למהומות".

עונשו בוטל ימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות, שבהן ייבחר מחליף לנשיא איברהים ראיסי שנהרג בהתרסקות מסוק בחודש שעבר. הוצאתו להורג של סאלחי צפויה הייתה לעורר זעם רב ולפגוע עוד יותר במאמצי המשטר להגדיל את שיעור ההצבעה.

הראפר האיראני תומאג' סאלחי. יוטיוב, צילום מסך
עונשו בוטל ימים לפני הבחירות לנשיאות. תומאג' סאלחי/צילום מסך, יוטיוב

סאלחי, בן 33, נעצר באוקטובר 2022 לאחר שהביע תמיכה פומבית בהפגנות שפרצו חודש קודם לכן, בעקבות מותה של אמיני במעצר משטרתי. אמיני, כורדית איראנית בת 22, נעצרה על ידי משטרת המוסר בטהראן אחרי שהפרה לכאורה את כללי הלבוש הנוקשים לנשים ברפובליקה האיסלאמית.

בהפגנות שנמשכו חודשים בעקבות מותה של אמיני נהרגו מאות בני אדם, בהם עשרות אנשי ביטחון. אלפים נעצרו בזמן שהרשויות פעלו לדיכוי מה שהן כינו "מהומות" בעידוד זר. תשעה גברים הוצאו להורג במקרים הקשורים להפגנות שבהם נהרגו כוחות הביטחון ובמעשי אלימות אחרים נגדם.

כיסוי ראש הוא חובה לנשים באיראן מאז 1983, בעקבות המהפכה האסלאמית ב-1979. מאז מחאת החיג'אב, נשים מזלזלות יותר ויותר בקוד הלבוש הנוקשה, אך המשטרה האיראנית הקשיחה בחודשים האחרונים את הפיקוח על נשים שמתעלמות מהכללים וכמה מהן תועדו נעצרות באמצע הרחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully