וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האנרגיה מרגיע: הסיכוי להפסקות חשמל של כמה ימים - נמוך מאוד

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 10:05

השר אלי כהן התייחס הבוקר לתחזית הפסימית של מנכ"ל חברת ניהול מערכת החשמל. "הסיכוי לתרחיש עלטה הוא נמוך מאוד. מ־7 באוקטובר משק האנרגיה מתפקד בצורה מלאה", אמר בריאיון ל-103FM. "האם אנחנו מוכנים לתת מענה לפגיעה במערכות? כמובן שכן"

תקיפות בדרום לבנון/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

"ההסתברות לתרחיש עלטה שבו יותר מ-60% ממשקי הבית בישראל יהיו בהפסקות חשמל על פני מספר ימים, ההסתברות לכך היא נמוכה מאוד" - שר האנרגיה אלי כהן התייחס הבוקר (ראשון) לתחזית הפסימית של מנכ"ל 'נגה' ניהול מערכת החשמל, שאול גולדשטיין, מחשש למלחמה בצפון.

"מדינת ישראל מייצרת חשמל ממגוון גדול של מקורות - גז, סולר, פחם, אנרגיה סולארית. אם בעבר היינו נשענים על תחנות הכוח באשקלון ובחדרה, היום יש לנו בפריסה גדולה ורחבה מאוד של תחנות כוח". עוד ציין: "כמובן שמתקני האנרגיה הם מאוימים מפני שאסטרטגיים, אבל אנחנו פועלים יחד עם כל צה"ל והמשטרה על מנת להגן עליהם - כבר פעלנו למיגון. קיימנו הרבה מאוד דיונים, פעלנו למיגון, רכשנו מלאים עד הקצה. יש לנו בונקרים. לכן, אני חושב שאין שום מקום להיות בפניקה".

כזכור, גולדשטיין טען בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי בשדרות כי "אחרי 72 שעות בלי חשמל בישראל - אי אפשר יהיה לגור כאן. אנחנו במצב לא טוב ולא מוכנים למלחמה אמיתית". דבריו נאמרו בתגובה לשאלה האם יוכל להבטיח שבמקרה של מלחמה כוללת יהיה חשמל בישראל.

"ישראל היא אי אנרגטי ואנו צריכים לספק לעצמנו - זה גם היתרון שלנו, אנו מאומנים לעבוד באי. כשנכנסתי לתפקיד והתחלתי לחקור מה האיום האמיתי על משק החשמל, שאלתי - נגיד ופגע טיל במשק החשמל ויש הפסקת חשמל לשעה, שלוש שעות, 24 שעות, 48 שעות, 72 שעות ואילך. מה קורה במצב כזה לישראל? הקו התחתון הוא שאחרי 72 שעות - אי אפשר לגור בישראל", אמר גולדשטיין בפתח דבריו.

בריאיון ל-103FM, התייחס כהן ישירות לדברים: "אני יכול להגיד באופן אישי שלא רכשתי גנרטור. הוא חזר בו מהדברים שהוא אמר. יש מגוון גדול של תרחישים וגיבויים. היינו בדיונים מסווגים. הסיכוי לתרחיש עלטה הוא נמוך מאוד. מ־7 באוקטובר משק האנרגיה מתפקד בצורה מלאה. הם יכולה להיות פגיעה במתקני האנרגיה? התשובה היא כן. האם אנחנו נערכים לתת מענה? התשובה היא כמובן שכן - בהחלט".

הועידה הכלכלית של ישראל , 26.3.2024. אבשלום שושני, פלאש 90
הועידה הכלכלית של ישראל , 26.3.2024/פלאש 90, אבשלום שושני

כמו כן, במהלך הריאיון כהן נשאל באשר לסרטון השנוי במחלוקת שעורר סערה ושבו ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקף את הנשיא האמריקני ג'ו ביידן וממשלתו. "הייתה האטה בקבלת משלוחי הנשק, הקיימו שיחות בחדרים סגורים לא מעט זמן וחשב ראש הממשלה שנכון גם להגיד את זה באופן פומבי במטרה להפעיל לחץ על דעת הקהל בארצות הברית. ארצות הברית היא בעלת ברית שלנו, יש לנו בהחלט קשרים טובים איתה ואין מקום להאטה של משלוחי הנשק לישראל. מדינת ישראל מתמודדת מול ארגון שהשיא ביידן הגדיר אותו כגרוע מדאעש", אמר.

לסיום דבריו, ביקש לציין כי "אני חושב שזה מהלך חשוב מאוד, אני המלצתי לראש הממשלה לנסוע לארצות הברית ולא רק לארצות הברית - אלא לשלושת המדינות הבחירות באירופה: בריטניה, צרפת וגרמניה. הנאום לא צריך להיות מתריס. להיפך - מטרת הנאום לרתום את דעת הקהל למאבק שלנו. מדינת ישראל היום היא המדינה האחרונה במערב שעומדת לא רק מול החמאס, אלא מול איראן. אנחנו בהחלט נמצאים בצד הצודק ומצפים מכולם שיתמכו בצורה נחרצת בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully