וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל זיו על מלחמה בלבנון: "היא תגיע בעיתוי הכי גרוע למדינת ישראל"

עודכן לאחרונה: 23.6.2024 / 8:11

האלוף לשעבר וראש אגף המבצעים לשעבר התייחס ללחימה הגוברת בצפון. "אחרי 9 חודשים, להיכנס למלחמה הזו שתכלול את כל העורף הישראלי - יש לנו סיבה טובה להיכנס לזה מרצון?", אמר בריאיון ל-103FM. "זו מלחמה שאנחנו אפילו לא יכולים להגדיר מטרותיה"

חיל האוויר תוקף במרכז ודרום רצועת עזה/דובר צה"ל

"כניסה למלחמה בלבנון, זה בסיכוי גבוה זה גם כניסה למלחמה עם איראן - וזה מגיע בעיתוי הכי גרוע עבור מדינת ישראל", כך הצהיר היום (ראשון) האלוף וראש אגף המבצעים לשעבר ישראל זיו בריאיון ל-103FM. "אחרי תשעה חודשים של מלחמה, להיכנס למלחמה הכי קשה שלא דומה לחמאס, תכלול את כל העורף הישראלי. אז האם לנו יש סיבה טובה להיכנס לזה מתוך רצון ולא להיגרר? אני בטוח שאם כל הבעיות שיש לנו, לא צריך להיכנס למלחמה שאנחנו אפילו לא ידועים להגדיר מה המטרה שלה. אם אנחנו רוצים להביא עכשיו את החיזבאללה למצב שבו נמצא חמאס, זה חתיכת סיפור ענק"

"הדבר העיקרי בחשיבה של נסראללה בתיאום עם האיראנים, זו העמדה של ארצות הברית. מבחינתם האופציה של להכניס את ישראל למלחמת התשה ארוכה - היא נוחה. הם כבר בתוך זה. איך אנחנו יודעים את זה? אנחנו רואים שהיו להם מפסיד הזדמנויות להפסיק או להפחית, אבל הם די בשלהם. הם מבינים שישראל במצב של בוץ די עמוק בהעזה ללא פתרון, כשהמצב בצפון הם מאוד לטובתם. סוג של ניצחון שקיבלו אותו די בתחילת המלחמה, אבל הוא רק מעמיק כי הם פשוט מרסקים את היישובים בצפון ובגליל. לכן, אני חושב שהם לא מתרשמים מעוד כמה גדודים שעולים צפונה או לא. העמדה האמריקנית הוא הנושא הקריטי ביותר עבורם. ברור לנו שארצות הברית נכנסת למהלך האחרון של הבחירות ולכן הם יהיו הרבה פחות סבלנים. אמנם עין אחת שלהם צופה כלפי ישראל, אבל העין השנייה צופה כלפיי וושינגטון".

ישראל זיו. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
ישראל זיו/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

בתוך כך, התייחס להמשך הלחימה בעזה והישארות הכוחות ברצועה ללא מטרות ברורות מצד הדרג המדיני. "להישאר ברפיח? המשמעות היא למעשה כיבוש הרצועה. שם בעצם נמצא את מעבר רפיח, שהוא מעבר בינלאומי. אני לא בטוח שעת אנחנו במצב לקבל הסכמה כזאת. איך מפקחים על זה מבחוץ? זאת שאלה קשה מאוד אם אין שיתוף פעולה מצרי. אני לא יודע על שום תוכנית, זה מתנהל מתוך אינרציה. אין מלחמה - יש שם פעילות מבצעית. אין שום ניהול של מלחמה בעזה, ואין בהירות - הממשלה לא יודעת ולא מודיעה. אני לא יודע כמה זמן, אבל אין ארוחות חינם. זה לא שבסוף לא תיפול עלינו אחריות של כובש. בראיית האו"ם ומבחינה בינלאומית ישראל כבשה את הרצועה. בקרוב מאוד נפגוש את האג ומועצת הביטחון של האו"ם. האמריקאים עושים מאמץ לבלום את זה אבל איכשהו נתניהו מצליח לחרב את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully