וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' מנסה להשיג שליטה אזרחית באיו"ש: "זה מגה-דרמטי"

עודכן לאחרונה: 21.6.2024 / 20:28

שר האוצר אמר בכנס בשומרון כי הוא עוסק בהעברת השליטה ביהודה ושומרון לממשלה במקום של הצבא - ככה פורסם ב"ניו יורק טיימס". סמוטריץ', שמכהן גם כשר במשרד הביטחון, אמר כי הממשלה "יצרה מערכת אזרחית נפרדת". סמוטריץ' התייחס גם לרה"מ וטען כי "נתניהו איתנו באופן מלא"

סמוטריץ למשפחות חטופים: ״אין נזק גדול יותר שאתם עושים לקרוביכם, מלהכניס פוליטיקה״/דוברות מטה המשפחות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר בכנס בשומרון כי הוא עוסק בהעברת השליטה ביהודה ושומרון לממשלה במקום של הצבא - ככה פורסם היום (שישי) ב"ניו יורק טיימס". בהקלטה שהגיעה לידי העיתון, נחשף כי סמוטריץ', שמכהן גם כשר במשרד הביטחון, אמר כי השינויים הם "מגה דרמטיים שמשנים את ה-DNA של המערכת".

"יצרנו מערכת אזרחית נפרדת", אמר סמוטריץ' בהקלטה. "כדי להסיט את הביקורת הבינלאומית, הממשלה אפשרה למשרד הביטחון להישאר מעורב בתהליך - כך שנראה שהצבא עדיין נמצא בלב הממשל בגדה המערבית. יהיה קל יותר לבלוע בהקשר הבינלאומי והמשפטי, כדי שלא יגידו שאנחנו עושים כאן סיפוח", הצהיר.

שר האוצר אישר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מודע לפרטי התוכנית ואף חלק מהם אישר בהסכם הקואליציוני. "נתניהו איתנו באופן מלא", אמר בכנס.

בצלאל סמוטריץ'. חיים גולדברג, פלאש 90
"נתניהו איתנו באופן מלא". בצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, חיים גולדברג

במהלך ישיבה שקיים בחודש שעבר עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, טען סמוטריץ' כי "מדינה פלסטינית מהווה איום כבד על מדינת ישראל ועלינו למנוע אותה בכל הכלים העומדים לרשותינו".

שר האוצר התייחס להצהרת שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, שהצהיר כי אפשר לבנות מסלול למדינה פלסטינית. "הזמן לפעול נגד הרעיון המסוכן של הקמת מדינה פלסטינית זה עכשיו", אמר סמוטריץ'. "מדינות העולם מקדמות את זה וזה מסוכן מתמיד. מדינות העולם מקדמות את זה וזה מסוכן מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully