וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רס"ל סמדג'ה ורס"ל דרעי שנפלו ברצועה הובאו למנוחות

עודכן לאחרונה: 22.6.2024 / 15:36

הלוויתו של סמדג'ה מתקיימת בבית העלמין הצבאי בנתניה, ושל דרעי בחולון. להלוויה של סמדג'ה, בנו של הג'ודוקא אורן סמדג'ה, הגיעו רבים מחבריו מענף הג'ודו. אורן פנה בדבריו לחיילים: "הרימו את הראש - אל תעצרו". אמו: "אתמול עוד הסתמסמנו ושלחת לאבא ברכת יום הולדת"

הלוויתו של עומר סמדג'ה/שלומי גבאי

הלוויותיהם של הלוחמים רס"ל עומר סמדג'ה ורס"ל סעדיה יעקב דרעי התקיימו היום (שישי) בבתי העלמין הצבאיים בנתניה ובחולון. השניים נפלו בקרב במרכז רצועת עזה כתוצאה מירי פצמ"רים.

מאות משתתפים הגיעו לבית העלמין בנתניה, להלוויה של רס"ל סמדג'ה, בן 25 מגנות הדר. בין הנוכחים שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון נמצאים חבריו של אביו אורן סמדג'ה מענף הג'ודו, יעל ארד ושגיא מוקי, וכן שרת התחבורה מירי רגב וראש העיר מרים פיירברג.

הלוויה של עומר סמדג'ה 21 ביוני 2024. ראובן קסטרו
הלוויתו של עומר סמדג'ה, היום/ראובן קסטרו

אביו אורן הקריא קדיש, ומאוחר יותר פנה אל החיילים באומרו: "ראינו שהגיע לבית שלנו היום מפקד שבור וכאוב. אני אומר לכם חיילים - הרימו את הראש, המשיכו כמה שיותר חזק. המשיכו להגביר ואל תעצרו עד שננצח. זה המסר שלי לכל מי שבלחימה. עם ישראל חי".

אמו ליאת נפרדה: "עומר, אנחנו לא מאמינים שעומדים מעל הקבר שלך. בן גיבור, בן יקר ואהוב. בן בכור שלנו. לא ידענו כמה השם שבחרנו לקרוא לך, שמשמעותו אלומת שיבולים, יהיה כל כך מתאים לך. ילד טבע, עם לב זהב. כל כך יפה", אמרה בדמעות.

"מבית ספר שפירים ממשיכים רק לחיל הים, אבל לא הסכמת. הלכת למכינה והסברת לקב"ן: אם לא גולני - אתה לא מתגייס. הצלחת להגיע לגדוד 51 והיינו כל כך גאים. ב-7 באוקטובר מיד נקראת לצו 8. לא היססת לשנייה. עלית לצפון, התנחמנו שלפחות לא בעזה. כשנקראת שוב למילואים חששנו מאוד. הבטן התהפכה. ביום שני נסעת דרומה אחרי הבית. הייתה לי תחושה מאוד רעה. כל יום סימסתי לך, ביקשתי אות חיים. כל ידיעה בחדשות הקפיצה אותי. אתמול עוד הסתמסנו והצלחת לשלוח לאבא ברכת יום הולדת שמח. התנדבת במד"א, תרמת מח עצם והצלת חיים. אלומת שיבולים שנקצרה בטרם עת".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אמו ואחותו של עומר סמדג'ה ז"ל 21 ביוני 2024. ראובן קסטרו
אמו ואחותו של עומר סמדג'ה סופדות לו בבית העלמין, היום/ראובן קסטרו

בת הזוג של סמדג'ה, אליאן, סיפרה: "אני ועומר היינו בני זוג בשנתיים האחרונות. לאלי שלי, איך אני אמורה להיפרד ממך. אני לא מעכלת את זה. רק לפני שלושה ימים הבטחת שלא תשאיר אותי לבד. אמרת שאתה מפחד ודואג והבטחתי שתחזור ותחבק את אימא שלך ואותי, והכול יהיה בסדר. שנינו הפרנו את ההבטחות. הפעם הבטחנו שנצליח והצלחנו, עכשיו לא אזכה לראות את העתיד והחלומות שדמיינו. היית שם בשבילי בהכול. פחדתי להראות לך שקשה לי. תודה שלימדת אותי אהבה, שמחת חיים. תודה שהיית שלי. שהמוות שלך לא יהיה לשווא. אמן".

יעל ארד, יושבת ראש הוועד האולימפי בישראל, וג'ודאית אילימפית בעברה, נפרדה: "הלב מרוסק. אין מילים להביע את הצער והכאב. גידלתם ילדים לתפארת. עומר בחר להיות קרבי ברוח הערכים שהנחלתם. הקרבתם את היקר מכל. המשפחה האולימפית מרכינה ראש. אני רוצה לומר תהיו חזקים, אבל היום מותר להיות גם חלשים".

אורן סמדג'ה  בלווית בנו  עומר סמדג'ה 21 ביוני 2024. ראובן קסטרו
אורן סמדג'ה בלווית בנו עומר סמדג'ה, היום/ראובן קסטרו
בת זוגו  של עומר סמדג'ה ז"ל 21 ביוני 2024. ראובן קסטרו
נויה, בת זוגו של עומר סמדג'ה, סופדת לו. היום/ראובן קסטרו

רב-סרן דניאל חזות ספד בשם צה"ל: "מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה. עומר היה אהוב על כולנו. אנחנו כואבים ודואבים את האובדן הנורא על עומר, שנפל בקרב בפאתי זיתון, בעודו מגן בגופו על הארץ שאהב".

"הצטרפת אלינו לפלוגה לפני חודש ביוזמתך ומהיום הראשון הקסמת אותנו בחיוך וההומור שלך. היית חבר אמת, התעקשת להיות בחזית הלחימה, להצטרף אל אחיך לנשק. לוחם אמיץ ומקצועי שעוזר תמיד ללא היסוס. תמיד הראשון להתנדב לכל משימה, חותר למגע", הוסיף. "רבים מחבריך עדיין בחולות של עזה, נלחמים במלחמה הצודקת הזאת. נשלים עבורך את המשימה".

שרת התחבורה מירי רגב הניחה זר על קברו של סמדג'ה בשם הממשלה.

שגיא מוקי, הלוויה של עומר סמדג'ה 21 ביוני 2024. ראובן קסטרו
שגיא מוקי בהלוויתו של עומר סמדג'ה, היום/ראובן קסטרו
אורן סמדג'ה ומירי רגב בהלוויתו של עומר סמדג'ה 21 ביוני 2024. ראובן קסטרו
רגב ואורן סמדג'ה בהלוויה, היום/ראובן קסטרו

רב-סרן דניאל חזות ספד בשם צה"ל. "מדינת ישראל איבדה את אחד מטובי בניה. עומר היה אהוב על כולנו. אנחנו כואבים ודואבים את האובדן הנורא על עומר, שנפל בקרב בפאתי זיתון, בעודו מגן בגופו על הארץ שאהב", אמר.

"הצטרפת אלינו לפלוגה לפני חודש ביוזמתך ומהיום הראשון הקסמת אותנו בחיוך וההומור שלך. היית חבר אמת, התעקשת להיות בחזית הלחימה, להצטרף אל אחיך לנשק. לוחם אמיץ ומקצועי שעוזר תמיד ללא היסוס. תמיד הראשון להתנדב לכל משימה, חותר למגע", הוסיף. "רבים מחבריך עדיין בחולות של עזה, נלחמים במלחמה הצודקת הזאת. נשלים עבורך את המשימה".

רס"ל עומר סמדג'ה ורס"ל סעדיה יעקב דרעי. באדיבות המשפחה
נפלו בקרב במרכז הרצועה. קס"ל סמדג'ה ורס"ל יעקב דרעי/באדיבות המשפחה

רס"ל סעדיה יעקב דרעי הניח אחריו את אשתו רחלי ואת ילדיו הללי בת שנתיים וינון בן שנה. אמו, הפובליציסטית ללי דרעי, ספדה לו בלוויתו: "סעדיה שלי היה ילד שהקדים את רצון כולם לפני הרצון שלו. עשה הרבה יותר ממה שציפו ממנו בכל תחום. הוא היה תלמיד חכם, למד למבחני רבנות והתחיל לימודי תואר ראשון בהוראה".

"הוא למד בכל דקה פנויה והיה בעל חוש הומור גדול", סיפרה. "אבא מדהים להללי ולינון. הוא היה גיבור בנפש ובגוף ומעולם לא התלונן. בשמחת תורה הוא היה אצלנו והתגייס. סעדיה היה מאוהב בעם הזה, אהב את התורה ואת הארץ ונלחם למענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully