וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות תרומת ענק ממיליארדר מסתורי: טראמפ עקף את ביידן בגיוס כספים

21.6.2024 / 10:42

מדובר בתפנית דרמטית עבור הקמפיין של טראמפ, שעד כה פיגר אחרי ביידן, ובחודש מאי גרף 116 מיליון דולר, לעומת 91 מיליון דולר שהשיג יריבו. חלק נכבד מהכסף שנתרם מקורו במיליארדר טימותי מלון, שאינו מרבה להצטלם, והונו נאמד ב-14.1 מיליארד דולר

טראמפ מחוץ לבית המשפט: "זה אסון למדינה שלנו"/רויטרס

לראשונה, סכום הכסף שגייס הקמפיין הנשיאותי של דונלד טראמפ עקף את זה של הקמפיין המתחרה של הנשיא המכהן ג'ו ביידן - כך לפי פרסומים מאמש (חמישי) בארצות הברית.

לפי הפרסומים, בסוף חודש מאי הקמפיין של טראמפ גייס כ-116 מיליון דולר, שהם יותר מפי שניים ממה שהשיג חודש קודם לכן. במקביל, הקמפיין של ביידן גייס כ-91 מיליון דולר. יחד עם זאת, התמונה הפיננסית המלאה של שני הקמפיינים לא לגמרי מלאה, שכן טרם הוגשו כל הדיווחים במלואם.

הנתונים האחרונים שפורסמו משקפים תפנית דרמטית עבור הקמפיין של טראמפ, שעד כה פיגר אחרי ביידן. גיוס הכסף לקמפיין של הראשון גבר בחודשים האחרונים, גם בשבועות שקדמו להרשעתו בפרשת דמי השתיקה ב-30 במאי. על פי הסקרים בארצות הברית, השניים מנהלים מאבק צמוד על הנשיאות, אולם טראמפ מוביל במספר מדינות.

טראמפ ביידן. רויטרס
טראמפ ביידן/רויטרס

בשני המחנות נעשים מאמצים להמשיך את גיוס הכסף מצד מיליארדרים, שמורשים לתרום להם סכומים בלתי מוגבלים. כך למשל המיליארדר השמרני טימותי מלון, יורשה של משפחת הבנקאים מלון מפיטסבורג, העביר בחודש שעבר 50 מיליון דולר לקמפיין של טראמפ. מדובר בחלק המשמעותי מהכסף שגויס בחודש שעבר.

מלון מתגורר בויומינג ונוהג להצטלם לעיתים רחוקות. הוא נודע כטייס חובב שהשקיע והוביל חברות בתחום התחבורה. עיתון פורבס העריך כי שוויה של משפחתו נאמד ב-14.1 מיליארד דולר.

בנוסף, ההתאומים מיליארדים וינקלווס, מייסדי חברת הקריפטו ג'מיני, מסרו כי תרמו מיליון דולר בביטקוין לקמפיין, אך לא ציינו לאיזה גורם בקמפיין העבירו את הכסף.

במקביל, לקמפיין של ביידן גויס המיליארדר היהודי מייקל בלומברג, שתרם לו 19 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully