וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנסור עבאס הכחיש הסכם עם נתניהו על חוק הרבנים: "עושה עסקים מעל השולחן"

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 12:39

יו"ר רע"מ הכחיש היום את טענתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי זה סגר דיל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי על חוק הרבנים. "היו בין הליכוד לחלק מהפלגות הערביות כמו טיבי מתחת לשולחן לאורך השנים. כל התנהלות פוליטית חייבת להתנהל בשקיפות"

מנסור עבאס על האלימות במגזר הערבי: "נתניהו חייב לשאת באחריות"./ערוץ הכנסת

"השיטה שלנו היא לעשות עסקים מעל השולחן": יו"ר רע"ם מנסור עבאס הכחיש היום (רביעי) את טענתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי זה סגר דיל עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי על חוק הרבנים. "היו בין הליכוד לחלק מהפלגות הערביות וחברי הכנסת הערבים כמו טיבי מתחת לשולחן לאורך השנים. כל התנהלות פוליטית חייבת להיות שקופה מול האזרחים. מי שרוצה אותנו כמקדמי תהליכים נעשה את זה בגאווה ושקיפות". את הדברים אמר בוועידת תל אביב - עתיד ישראל שנערכת באוניברסיטת תל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש התייעצויות עם יו"ר הקואליציה אופיר כ"ץ בגין הצעת חוק רבני ערים, והחליט להסיר אותו מסדר היום של ועדת החוקה ומליאת הכנסת, כך הודיע הלילה יו"ר הקואליציה.

החוק היה אמור לעלות להצבעה ב-08:30 בבוקר (רביעי) בוועדת החוקה לקראת קריאה ראשונה, ובקואליציה התכוונו לקדמו להצבעה במליאה, אולם ברקע ההתנגדויות בליכוד ועוצמה יהודית נתניהו הודיע כי החליט להסירו.

מנסור עבאס במליאת הכנסת, 5 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
מנסור עבאס במליאת הכנסת, 5 במרץ 2023/פלאש 90, אריק מרמור

מדובר בהתהפכות של הרגע האחרון לאחר שנתניהו כבר הדיח אתמול, בצעד חריג, את שני חברי הכנסת מהליכוד שחברים בוועדת חוקה - טלי גוטליב ומשה סעדה - בשל כוונתם להתנגד לחוק. עם זאת, חברי כנסת נוספים בליכוד כמו דן אילוז, עמית הלוי, ואלי דלל הצהירו שיתנגדו לחוק במליאה - כמו גם חברי עוצמה יהודית, כך שהרוב לאישור ההצעה בוועדה ובמליאה היה רחוק מלהיות מובטח.

"העברתי לנתניהו את דרישתי להחזרתי בדחיפות לוועדת חוקה", מסרה גוטליב הבוקר. "הדחתי על ידי אופיר כץ רק בגלל התנגדותי לחוק הרבנים החרפתי נעשתה בהיעדר סמכות. אמנם דחוף לאריה דרעי לדאוג לאח שלו אבל לי יותר דחוף לפעול למען עם ישראל. נתניהו הסיר מסדר היום את חוק הרבנים בדיוק כמו שהצעתי בתחילת השבוע. חבל, באמת חבל שלא הקשיבו בקולי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully