וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלת פנים חגיגית בצפון קוריאה: פוטין וקים חתמו על הסכם הגנה הדדית

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 10:15

פיונגיאנג לבשה חג עם ביקורו הנדיר של מנהיג זר, וילדים עם דגלים ומשמר כבוד בירכו את נשיא רוסיה שביקר בפעם האחרונה במדינה בשנת 2000. קים ג'ונג און הביע תמיכה במלחמה באוקראינה, וקיבל במתנה לימוזינה רוסית. במערב מודאגים מעסקאות נשק בין שתי המדינות המבודדות

פוטין וקים ג'ונג און חותמים על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי/סוכנות הידיעות הרוסית TASS

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ומנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און חתמו היום (רביעי) על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי, הכולל סעיף של "הגנה הדדית", במהלך מפגש הפסגה של שני המנהיגים המנסים לפרוץ את חומת הסנקציות שהטיל המערב על ארצותיהם.

פוטין, שהגיע בשעת לילה מאוחרת לביקורו הראשון במדינה הקומוניסטית המבודדת מאז תחילת שלטונו בשנת 2000, זכה לקבלת פנים מפוארת. קים המתין לפוטין בסמוך לכבש מטוסו, חיבק אותו ומשם נסעו המנהיגים בשיירה ברחובות פיונגיאנג שהתקשטה לכבוד ביקור נדיר של מנהיג בינלאומי עם דיוקנאותיו של פוטין.

הרודן הצפון קוריאני הביע "תמיכה מלאה" במלחמה של רוסיה באוקראינה והבטיח לחזק את הקשרים האסטרטגיים עם מוסקבה, שלפי המערב מקבלת אספקת נשק מפיונגיאנג לטובת מלחמתה בקייב. שתי המדינות מכחישות זאת.

מפגש פסגה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג, 19 ביולי 2024. רויטרס
מנסים לפרוץ את חומת הבידוד הבינלאומית. פוטין וקים, היום/רויטרס

בכיכר קים איל סונג שבבירה, המונים - בהם ילדים עם בלונים - הריעו לשני המנהיגים שסקרו משמר כבוד. דיוקנאות ענק של שני המנהיגים עם דגלי הלאום עיטרו את הבניין המרכזי של הכיכר, ומשם המשיכו שני המנהיגים לארמון קומסוסן לשיחות.

"אנו מעריכים מאוד את תמיכתך העקבית והבלתי מעורערת במדיניות הרוסית, כולל בנוגע לאוקראינה", אמור פוטין בפתח השיחות, לפי סוכנות הידיעות הרוסית RIA. הוא הוסיף שמוסקבה נלחמת ב"מדיניות ההגמונית והאימפריאליסטית" של ארצות הברית ובעלות בריתה.

קים, מצדו, אמר שיחסי קוריאה הצפונית רוסיה נכנסים לתקופה של "שגשוג המגיע לגבהים חדשים". "המצב בעולם עכשיו מסתבך ומשתנה במהירות. במצב כזה, בכוונתנו לחזק עוד יותר את התקשורת האסטרטגית עם רוסיה, עם ההנהגה הרוסית", אמר קים.

הוא הוסיף שארצו "מביעה תמיכה מלאה וסולידריות בממשלה, בצבא ובעם הרוסי ב'מבצע הצבאי המיוחד' באוקראינה כדי להגן על ריבונותה, האינטרסים הביטחוניים שלה ושלמותה טריטוריאלית", אמר.

כמחווה לידידות בין שני הרודנים, יקבל קים ג'ונג און לימוזינה רוסית מדגם "אורוס" - השנייה מאז ביקורו של קים ברוסיה בשנה שעברה - ערכת תה ופגיון. השניים אף הסיעו זה את זה בלימוזינה וצפו יחד בקונצרט.

עוד בוואלה!

מסר לרוסיה וסין: נאט"ו שוקלת לפרוס נשק גרעיני נוסף

לכתבה המלאה
מפגש פסגה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג, 19 ביולי 2024. רויטרס
פוטין וקים חולפים על פני ילדים המנופפים בדגלי המדינות/רויטרס

לאחר החתימה על ההסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם קים - שצפוי לגרום לדאגה רבה בארצות הברית ובקוריאה הדרומית - פוטין אמר שהוא יכלול סעיף שבו שתי המדינות מסכימות לסייע אחת לשנייה כדי להדוף "תוקפנות זרה".

הוא נימק זאת בהסכמותיהן של מדינות המערב, בהן ארצות הברית, לתת לאוקראינה לתקוף מטרות בשטחה של רוסיה עם כלי נשק מתוצרתן ולספק לה מטוסי קרב מדגם F-16. השינוי במדיניות, שקרה בשבועות האחרונים, עזר לקייב לבלום מתקפת פתע של הכוחות הרוסיים במחוז חרקוב הסמוך לגבול.

"אלו לא רק הצהרות, זה כבר קורה, וזאת הפרה בוטה של ההגבלות שמדינות המערב קיבלו על עצמן במסגרת שורת התחייבויות בינלאומיות", טען פוטין, שפלישתו לאוקראינה בפברואר 2024 הייתה הפרה בוטה של אמנת האו"ם. "בהקשר הזה, רוסיה לא שוללת פיתוח של שיתוף פעולה צבאי-טכני עם הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה".

קוריאה הדרומית, יפן ואוקראינה הביעו דאגה מההסכם בין שני המשטר האוטוריטריים, שלדבריהם מהווה הפרה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם, שבה לרוסיה יש זכות וטו.

ארצות הברית, שהשמיעה חששות מהעמקת שיתוף הפעולה בין פיונגיאנג למוסקבה ערב הביקור של פוטין, לא הגיבה עד כה על ההסכם, כמו גם סין, בעלת בריתן של קוריאה הצפונית ורוסיה.

מפגש פסגה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג, 19 ביולי 2024. רויטרס
הפעם האחרונה שבה ביקר פוטין בקוריאה הצפונית הייתה בשנת 2000/רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסיע את מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און במהלך ביקורו בפיונגיאנג, 19 ביוני 2024. רויטרס
פוטין מסיע את קים בלימוזינה שלו/רויטרס

היחסים הצבאיים, הכלכליים והאחרים בין קוריאה הצפונית לרוסיה התהדקו מאז שביקר קים במזרח הרחוק הרוסי בספטמבר לפגישה עם פוטין, הראשונה שלהם מאז 2019 והשנייה בסך הכול.

יחד עם סין, רוסיה מספקת מטרייה בינלאומית למאמציו המתמשכים של קים לשדרג את הארסנל הגרעיני שלו, ומנעה מארצות הברית להטיל סנקציות חדשות על משטרו. במרץ, וטו שהטילה רוסיה במועצת הביטחון של או"ם הוביל להפסקת הפיקוח על הסנקציות על תכנית הגרעין של פיונגיאנג.

פוטין, השואף להוכיח למערב שהוא אינו מבודד כפי שהיה רוצה לראות, ימשיך מקוריאה הצפונית לביקור בווייטנאם למורת רוחה של וושינגטון. שתי המדינות היו בעלות ברית של מוסקבה בתקופת המלחמה הקרה, והן נותרו תחת משטר קומוניסטי גם לאחר קריסת ברית המועצות בתחילת שנות ה-90.

(עדכון ראשון: 19.6, 12:24)

מפגש פסגה בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין למנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בפיונגיאנג, 19 ביולי 2024. רויטרס
השיירה של פוטין חולפת על פני כרזות שלו בפיונגיאנג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully