וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לרוסיה וסין: נאט"ו שוקלת לפרוס נשק גרעיני נוסף

17.6.2024 / 14:32

מזכ"ל הברית אמר שחברותיה מתייעצות על הצורך בהוצאה של נשק גרעיני נוסף מהמאגרים ובהעמדתו בכוננות, על רקע המתיחות מול מוסקבה בשל המלחמה באוקראינה. לדבריו, "עולם שבו לרוסיה, סין וצפון קוריאה יש נשק גרעיני, ולנאט"ו אין, הוא עולם מסוכן יותר"

דגל אוקראיני מותקן על מגדל תקשורת/טלגרם

נאט"ו מקיימת שיחות על פריסת כלי נשק גרעיניים נוספים, הוצאתם מהמאגרים והצבתם בכוננות, לנוכח האיום הגובר מצד רוסיה וסין - כך אמר היום (שני) מזכ"ל הברית, ינס סטולטנברג. בריאיון לעיתון הבריטי "טלגרף", אמר המזכ"ל כי התקיימו התייעצויות בין החברות כדי לנהוג בשקיפות סביב הארסנל הגרעיני שלה כגורם מרתיע.

"אני לא אכנס לפרטים מבצעיים על כמה ראשי נפץ גרעיניים צריכים להיות מבצעיים ואילו צריכים להיות מאוחסנים, אבל אנחנו צריכים להתייעץ בנושאים האלה. זה בדיוק מה שאנחנו עושים", אמר לעיתון. "שקיפות עוזרת להעביר את המסר הישיר שאנחנו, כמובן, ברית גרעינית".

לדבריו, "המטרה של נאט"ו היא כמובן עולם ללא נשק גרעיני, אבל כל עוד יש נשק גרעיני אנחנו נישאר ברית גרעינית, כי עולם שבו לרוסיה, סין וצפון קוריאה יש נשק גרעיני, ולנאט"ו אין, הוא עולם מסוכן יותר".

סטולטנברג אמר בשבוע שעבר כי נשק גרעיני הוא "הערבות הביטחונית האולטימטיבית" של נאט"ו ואמצעי לשמירה על השלום.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזהיר שוב ושוב כי מוסקבה עלולה להשתמש בנשק גרעיני כדי להגן על עצמה בנסיבות קיצוניות, וכוחותיו עורכים בימים האחרונים תרגילים עם בלארוס בשימוש בנשק גרעיני טקטי.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 23 במאי 2024. רויטרס
מאיים שוב ושוב להשתמש בנשק גרעיני. פוטין/רויטרס

מוסקבה מאשימה את ארצות הברית ובעלות בריתה האירופיות בכך שהן דוחפות את העולם לסף עימות גרעיני בכך שהן מספקות לאוקראינה נשק בשווי מיליארדי דולרים, שחלקו משמש נגד שטחה של רוסיה.

למרות ההסלמה ברטוריקה מצד הקרמלין, במערב סבורים שאין חשש, פחות בשלב זה, שמוסקבה תתקוף את אוקראינה בנשק גרעיני.

נאט"ו, שלקחה על עצמה תפקיד גדול יותר בתיאום אספקת נשק לקייב, ממעטת לדבר על נשק בפומבי, אם כי ידוע שלארצות הברית יש פצצות גרעיניות בכמה מקומות באירופה.

"זאת לא אלא הסלמה נוספת במתיחות", אמר דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, על דברי סטולטנברג. לטענתו, נראה שדבריו של סטולטנברג סותרים את הצהרת הסיכום של ועידת אוקראינה אתמול, שאמרה כי כל איום או שימוש בנשק גרעיני בהקשר של אוקראינה אינו מקובל.

רוסיה לא הוזמנה לפסגה שנערכה בשוויץ ודחתה את ההצהרה הכללית שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully