וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה עוקץ את רה"מ: אני פגשתי את ראש עיריית קריית שמונה, ואני ממליץ לו לפגוש אותו גם

עודכן לאחרונה: 19.6.2024 / 11:53

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן השתתף בוועידת תל אביב - עתיד ישראל, שנערכת באוניברסיטת תל אביב. הוא ביקר את הדרג המדיני על כך שדוחה את הביקורת עליו: "נביא לציבור מאוד בקרוב את הממצאים שלנו והליקויים. הם לא פשוטים. בטיפול בעורף יש הרבה מה לשפר"

מבקר המדינה בק"ש: גורמי הממשלה לא מטפלים בצרכים של התושבים/משרד מבקר המדינה

"אני פגשתי את ראש עיריית קריית שמונה, ואני ממליץ לראש הממשלה לפגוש אותו גם": כך הצהיר היום (שלישי) מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, כשהשתתף בוועידת תל אביב - עתיד ישראל, שנערכת באוניברסיטת תל אביב.

"הלוואי שלפני 7 באוקטובר היו מקשיבים לכל מי שמבקר, גם לתצפיתנית, לנגדת שאמרה מה שאמרה, יש מקום למה שיותר ביקורות. נכון, כרוכה בזה הסטת קשב, אבל היא חיונית וחשובה. אנחנו מבינים שהצבא בלחימה ולכן בנינו יחד איתו מדרג ביקורות בשלושה שלבים. הראשון עיסוק בעורף. למשל הטיפול בסטודנטים. באתי לרמטכ"ל בפברואר ואמרתי לו שחשוב לנו להיפגש עם קצין מילואים ראשי, שלא בתוך הלחימה, לצערי אמר לנו לא, אנחנו בלחימה. עם זאת שאני מכבד, אמרתי לו שאני חייב לעשות תחקיר. אזרחי ישראל ראויים לקבל תשובות

נביא לציבור מאוד בקרוב את הממצאים שלנו והליקויים. הם לא פשוטים. בטיפול בעורף יש הרבה מה לשפר"

מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן בועידת תל אביב "עתיד ישראל", אוניברסיטת תל אביב, 19 ביוני 2024. ניב אהרונסון
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן בועידת תל אביב "עתיד ישראל", אוניברסיטת תל אביב, 19 ביוני 2024/ניב אהרונסון

"שלשום קיבלנו מכתב מלשכת ראש הממשלה שאומרת שאחרי שאספו שורה של מסמכים שביקשנו כחלק מהבחינה של תפקוד רה"מ הנוכחי והקודמים בהתאם לחוק יסוד מבקר המדינה, שיחות שכל אזרחי ישראל רוצים לדעת מה עלה בהן, בין ראש הממשלה למזכיר הצבאי ועוד, זה חלק משמעותי מבחינת הקשת של 7 באוקטובר. לשכת רה"מ אמרה לנו לאור פסיקת בגץ אנחנו מה שנקרא אל תבדקו את דלתותינו בימים אלה, תבדקו לאחר מכן".

"יש אמירות עם צביעות. שמעתי את גנץ, שר הביטחון והרמטכ"ל אומרים שצריך לחקור, אבל כשבא גוף לביקורת שלא צריך לחכות לוועדת חקירה ממלכתית. התלמידים מקריית שמונה, איפה שר החינוך? הם צריכים להישאר מאחור? אנחנו מבינים בביקורת המדינה שיש לנו תפקיד א' לבחון את הדרג המדיני, ראש הממשלה ושר הביטחון. זכינו לשיתוף פעולה כזה או אחר, אצל אחד אחר ואצל השני קצת פחות. לשכת שר הביטחון נפתחה בפנינו בצורה בוגרת. לשכת רה"מ היו בהתחלה תהיות, התגובה מלפני יומיים מעידה על הלך הרוח שלא מקובל עליי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully