וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי רומן "סוער": חייל אמריקני נשלח למושבת עונשין ברוסיה

19.6.2024 / 8:29

גורדון בלאק, ששירת בדרום קוריאה, הכיר את אלכסנדרה ושצ'וק ברשת. במקום לטוס לטקסס להצבתו מחדש, הוא הגיע לרוסיה דרך סין - ושם היחסים ביניהם עלו על שרטון. הוא הורשע באיומים עליה ובגניבה ממנה, ונידון לכארבע שנות מאסר. אשתו: "הייתה להם מערכת יחסים סוערת"

גורדון בלאק, חייל אמריקני, בבית משפט ברוסיה, 19 ביוני 2024. רויטרס
יערער על גזר דינו. גורדון בלאק בבית המשפט, היום/רויטרס

חייל אמריקני נידון היום (רביעי) לכמעט ארבע שנות מאסר במושבת עונשין רוסית לאחר שנמצא אשם על ידי בית משפט רוסי בגניבת 113 דולר מחברתו ובאיומים להרוג אותה -כך דיווח עד ראייה של סוכנות הידיעות רויטרס שנכח בבית המשפט. פסק הדין שם קץ לרומן סוער שהפגיש - ואז קרע לגזרים - סמל אמריקני נשוי, ששירת בקוריאה הדרומית, ואישה רוסייה.

גורדון בלאק, סמל סגל אמריקני בן 34, נעצר ב-2 במאי בעיר ולדיווסטוק שבמזרח רוסיה לאחר ויכוח עם חברתו, אלכסנדרה ושצ'וק, שאותה פגש בעת שהותו בדרום קוריאה. השופטת הרשיעה את בלאק בגניבת 10,000 רובל (113 דולר) מארנקה של בת זוגו ובאיום להרוג אותה.

בלאק, שעמד בכלוב זכוכית באולם בית המשפט, נידון לשלוש שנים ותשעה חודשים במושבת עונשין רוסית ונדרש להחזיר את 10,000 הרובלים.

הוא הכחיש שאיין להרוג אותה, אך הודה חלקית בגניבת הכסף, אם כי לטענתו היה זה מתוך הכרח. סנגורו יערער על גזר הדין. התובעים ביקשו עונש מאסר של ארבע שנים ושמונה חודשים, בעוד ההגנה ביקשה לזכות את בלאק מכל האישומים. בת זוגו לשעבר של החייל האמריקני לא נכחה בבית המשפט.

בת זוגו לשעבר של גורדון בלאק מחוץ לבית המשפט ברוסיה, 6 ביוני 2024. רויטרס
"רבו כמו חתולים וכלבים". בת זוגו לשעבר של החייל, ושצ'וק/רויטרס

באפריל עזב בלאק את בסיסו בקוריאה הדרומית לקראת הצבתו מחדש בבסיס בטקסס, אך במקום זאת הוא טס לסין ולאחר מכן לרוסיה כדי לפגוש את ושצ'וק. הפנטגון אמר כי הוא הפר את חוקי הצבא בכך שנסע לרוסיה ולסין ללא אישור.

לבלאק יש אישה וילד בטקסס. אשתו, מייגן, סיפרה בחודש שעבר לרויטרס כי הוא וושצ'וק ניהלו מערכת יחסים "סוערת". אמו של בלאק, מלודי ג'ונס, סיפרה שהוא עקב אחרי חברתו לרוסיה למרות שהם "רבו כמו חתולים וכלבים".

רוסיה מחזיקה בלפחות תריסר אזרחים אמריקאים בכלא, בהם כתב הוול סטריט ג'ורנל אוון גרשקוביץ', שיעמוד למשפט בדלתיים סגורות באשמת ריגול בשבוע הבא. גרשקוביץ' הכחיש את ההאשמות על איסוף סודות עבור ה-CIA.

וושינגטון טוענת כי מוסקבה עוצרת וכולאת אזרחים רוסים מתוך מניעים פוליטיים, כדי להשתמש בהם כקלפי מיקוח לשחרור אזרחים רוסים הכלואים בארצות הברית ובמדינות אחרות במערב. היא מפצירה באזרחים אמריקנים שלא להגיע לרוסיה, ורמת הסיכון בנסיעה אליה נמצאת בשורה אחת עם מדינות כמו אפגניסטן, סוריה, איראן וקוריאה הצפונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully