וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה עצרה חייל אמריקני באשמת "גניבה" מאישה שהכיר ברשת

עודכן לאחרונה: 7.5.2024 / 13:02

החייל, שזוהה בשם גורדון בלאק המשרת בבסיס אמריקני בדרום קוריאה, הואשם בגניבת 200 אלף רובל מאישה מהעיר ולדיווסטוק שעמה ניהל קשר. הוא מצטרף למספר הולך וגדל של אזרחים אמריקנים העצורים ברוסיה, המשתמשת בהם כקלפי מיקוח מול וושינגטון

הרשויות ברוסיה עצרו חייל אמריקני באשמת "גניבה" והוא יישאר במעצר עד 2 ביולי - כך דיווחו היום (שלישי) כלי התקשורת הרשמיים במדינה. לפי בית משפט בעיר ולדיווסטוק שבמזרח הרחוק של רוסיה, החייל, שזוהה בשם גורדון בלאק, נעצר על בסיס עבירה על "סעיף גניבה" בחוק הפלילי של רוסיה.

צבא ארצות הברית אישר אתמול כי הוא עודכן על מעצרו של אחד מחייליו ברוסיה, אך לא חשף את שמו. גורם אמריקני, שדיבר בעילום שם, אמר כי החייל הוצב בקוריאה הדרומית. גורם אחר אמר כי הוא הואשם בגניבה מאישה.

העיתון הרוסי איזבסטיה, שציטט מקור עלום שם, אמר כי החייל, סמל המשרת בקוריאה הדרומית, הכיר ברשת אישה המתגוררת בוולדיווסטוק. הם חיו במשך זמן מה יחד, אך לפי הדיווח הוא גנב ממנה 200 אלף רובל (כ-2,196 דולר).

דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר כי ארצות הברית מודעת למקרה איך אינה יכולה לפרט יותר בשלב זה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מושבע לכהונה חדשה, 7 במאי 2024. רויטרס
פוטין בטקס השבעתו לכהונה חדשה, היום/רויטרס

החייל מצטרף למספר הולך וגדל של אזרחים אמריקנים העצורים ברוסיה, שלטענת וושינגטון משתמשת בהם כקלפי מיקוח לשחרור אסירים רוסים בעולם.

בין הבולטים שבהם נכללים כתב הוול סטריט ג'ורנל אוון גרשקוביץ', שעצור כבר יותר משנה בחשד לריגול, והחייל לשעבר פול ווילן, הכלוא מאז 2018 ונידון ל-16 שנות מאסר לאחר שהורשע בריגול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully