וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעקת ראשי הערים מהליכוד בכנסת: "עכשיו אתם עסוקים בג'ובים וקומבינות?"

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 21:23

שלושת ראשי הערים חזקים של הליכוד - ביבס, ביטון וגלאם, הגיעו לוועדת חוץ וביטחון כדי להיאבק נגד חוק הרבנים ולחזק את חברי הכנסת המתנגדים. "אנחנו לא ניתן לחוק הזה לעבור, ושלושתנו בליכוד", אמר ביטון. גלאם: "30 אנשים נרצחו לי בעיר, אתם צריכים להתבייש"

ראשי הערים מהליכוד נגד חוק הרבנים: "לא ניתן לחוק הזה לעבור"/ערוץ הכנסת

"אנחנו לא ניתן לחוק הזה לעבור, ושלושתנו בליכוד": שלושה ראשי ערים מהליכוד הגיעו היום (שלישי) לדיון בוועדת החוקה הנוגע לחוק הרבנים, ומתחו ביקורת חריפה נגד חברי הכנסת מהקואליציה שניסו לקדם את החוק בוועדה.

יו"ר השלטון המקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס אמר: "אנחנו במלחמה בשלב שבו הילדים שלנו יצאו לשמור על המדינה וכל מי שנמצא פה ואנחנו איתם מתחת לאלונקה. אם הממשלה היו נחושים כמו עם חוק הרבנים היינו אחרי רפיח ואחרי חיזבאללה. לא נדבר על הציניות המחטף הג'ובים הקומבינות כדי לייצר משרות - אנחנו מתנגדים לחוק הרבנים כי אנחנו אלה שצריכים לבחור את הרב שלנו ולא אחר. אני אומר לכם: לא ייכנס לשום עיר בישראל רב שלא נבחר על ידי ההנהגה המקומית. הגיע הזמן לעצור את זה. אנחנו במלחמה. רק שלשום קברנו עוד תושב בעיר שלי. אנחנו כל היום בין בתי עלמין וליווי משפחות שכולות - אני צריך להתעסק בקומבינה של איזה רב מקבל איזה גוב? זה מה שהמדינה צריכה להתעסק היום? זה ניתוק".

חיים ביבס תומר גלאם ובני ביטון. פלאש 90 מרים אלסטר , ראובן קפוצ׳ינסקי,פלאש 90 יונתן זינדל, עיבוד תמונה
שלושת ראשי הערים חזקים של הליכוד. ביבס, ביטון וגלאם/עיבוד תמונה, פלאש 90 מרים אלסטר , ראובן קפוצ׳ינסקי,פלאש 90 יונתן זינדל

"30 אנשים נרצחו לי בעיר, אתם צריכים להתבייש במה אתם עוסקים", תקף ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם את יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן. "במקום לשאול איך עוזרים לאשקלון, אתם יושב כאן ומייבשים אותי שעה עם הסברים, עם רבנים. זה הזמן להביא את החקיקה המטומטמת הזו? אין בזה שום היגיון. הם רוצים רבנים שימנו רבנים, אני מציע לכם למשוך את החוק. הוא יביא לפירוק הקואליציה ולפיזור הכנסת. מי שיתן יד לחקיקה כזו לפני שתטפלו בעיר אשקלון לא יהיה ח"כ בפעם הבאה!", המשיך.

גם ראש עיריית דימונה מיהר גם הוא להגיד: "החוק הזה הוא ביזיון אחד גדול, לא נתן לו לעבור. כולנו פה ליכודניקים. אני בני ביטון, החבר הכי טוב של נתניהו ואני מפרגן לראש הממשלה. אני קורא לחברי אריה דרעי שהוא עושה טעות חמורה בזמן מלחמה. אם אתם רוצים להפיל את הממשלה זו המתכונת. ואני לא רוצה להפיל את הממשלה וללכת לבחירות".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ראש העיר אשקלון תומר גלאם בוועדת הכספים. אורן בן חקון, פלאש 90
"30 אנשים נרצחו לי בעיר, אתם צריכים להתבייש במה אתם עוסקים". תומר גלאם/פלאש 90, אורן בן חקון

ח"כ טלי גוטליב השיבה לדבריו של ביטון: "אני ומשה סעדה מצביעים נגד החוק הזה לא בגלל שביקשת מאיתנו, אלא כי אני חושבת שראשי ערים צריכים לקבל את הסמכויות". רוטמן תקף את חברי הכנסת מהליכוד שהודיעו שיתנגדו: "שלושה חודשים אנחנו מדשדשים ברפיח ואתם שותקים, אבל על חוק הרבנים תשברו את הכלים? זאת בושה וחרפה שמכל הנושאים שצריך להזדעק עליהם כמו הדשדוש בעזה - אתם מתפוצצים".

שמחה רוטמן בדיון של משרד הבריאות בוועדת החוקה, בנושא תקנות ארגון הבריאות העולמי יובאו להליך אשרור בכנסת בדומה לאמנות בינ"ל. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"זאת בושה וחרפה". ח"כ רוטמן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

כאמור, בהיעדר רוב לקואליציה, ועדת החוקה הצביעה היום על חוק הרבנים השנוי במחלוקת. הצעת החוק, שמקודמת לדרישת ש"ס, תאפשר לשר הדתות שליטה במינויים של יותר מאלף רבני ערים, יישובים ושכונות, ותגדיל את כמות הרבנים שמקבלים משכורת יותר מפי שלושה. החוק מעורר התנגדות נרחבת בליכוד, שנשמעו כבר מחברי הכנסת טלי גוטליב ומשה סעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully