וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאה שנפגעה בעינה ממכת"זית: "לא היה שוטר בסביבה שהתריע, כמעט נחנקתי"

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 15:07

ד"ר וייסבאך, שהגיעה להפגנה נגד הממשלה בירושלים כרופאה בתפקיד, סיפרה שהמכת"זית הגיעה ללא אזהרה, והחלה לירות זרנוקי מים, והיא בקושי הצליחה להימלט. היא האשימה את המשטרה: "באתם לפגוע או להגן עלינו? אני מטפלת באנשים לא משנה מי הם, מצפה מכם לאותו דבר"

הרופאה ד"ר טל וייסבאך שנפגעה ממכת"זית בהפגנה בירושלים: "כמעט נחנקתי"/דוברות שיבא

הרופאה ד"ר טל וייסבאך, שנפגעה אתמול ממכת"זית בעינה במהלך ההפגנות נגד הממשלה בירושלים, התייחסה היום (שלישי) לאירוע: "לא היה שום שוטר בסביבה שהתריע על כך שהולכים לירות עלינו עם המכת"זית או שעשינו משהו לא בסדר". היא ציינה כי בכוונתה להגיש קבילה בעקבות האירוע.

"הייתי עם וסט של רופא, והסתובבתי בין האנשים. אני בן אדם מאוד צייתן. נהגתי בשיא העדינות, התהלכתי בין האנשים", המשיכה וייסבאך בסיפורה. "ראיתי מכת"זית שהגיעה לעברי, הלכתי לכיוון ההפוך. היינו חלק מצעדה של כמה קילומטרים, המשטרה ליוותה אותנו כל הדרך. פתאום הגיעה המכת"זית הזאתי, וחטפתי זרנוק שהעיף אותי באוויר. הראש שלי עף אחורה, חטף זרם לעין שמאל. אחרי שהייתי על הרצפה המשיכו לירות עליי מים, כמעט נחנקתי. איכשהו הצלחתי להתגלגל על הצד ולהתחמק".

הרופאה ד"ר טל וייסבאך שנפגעה ממכת"זית בהפגנה בירושלים: "כמעט נחנקתי". דוברות שיבא, אתר רשמי
"לא היה שום שוטר בסביבה שהתריע". ד"ר טל וייסבאך, היום/אתר רשמי, דוברות שיבא

בדבריה התייחסה לתקיפת הרופא על ידי שוטרים לפני כשבועיים: "לו קרה מקרה יותר חמור, שתוך כדי טיפול בפצועה בזמן אמת, המשטרה באה ולקחה אותו, ומשכה אותו בצורה אלימה, בעודו מתפקד כרופא.

"יש פה קו אדום חמור שנחצה על ידי משטרת ישראל, וזו הסיבה שלי לצאת מהבית במקום לבכות ולהתאבל, חשוב לי לרתום את כולכם", המשיכה. "לא משנה מה חושבים ואיזה דעה פוליטית, לכולנו יש זכות להביע אותה גם כאזרחים וגם כצוות רפואי. המשטרה ואנחנו צריכים להיות באותו צד".

היא פנתה בדבריה למשטרה, ואמרה: "מקווה שהמשטרה תעשה חושבים. מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, למה באתם להיות שוטרים? באתם לפגוע באנשים או להגן עלינו? אני מטפלת באנשים לא משנה מי הם או מה הם, על הצד הטוב ביותר, ואני מצפה אותו דבר ממשטרת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מוקדם יותר גינה את המקרה יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "ד"ר טל וייסבאך, רופאה מומחית למיילדות וגינקולוגיה, נפגעה בעיניה כתוצאה מהפעלה של מכתזית בכינון ישיר, זאת בניגוד גמור לנהלים ולכל נורמה במשטר דמוקרטי, שכן היתה לבושה בווסט שמזהה אותה כרופאה בתפקיד".

פרופ' רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב בת"א, מסר: "במדינות דמוקרטיות שוטרים לא מכים רופאים שמסייעים למפגינים. אמש היינו עדים, ולא בפעם הראשונה, לפגיעה ברופאה ע"י מכת"זית בהפגנה בירושלים. האירוע הזה מצטרף לאירוע חמור נוסף בו הופעלה אלימות כלפי רופאים בהפגנה בתל אביב בשבוע שעבר. זו חרפה. הצלת חיים וטיפול רפואי קודמים לכל, ולא יעלה על הדעת שרופא שנמצא במקום במטרה להעניק טיפול, יימצא עצמו מותקף או במעצר. אני קורא למח"ש לתחקר את האירועים, להעמיד את האחראים לדין ולעשות כל שנדרש על מנת שאלה לא יחזרו על עצמם; ולכל הרופאים, לא לחשוש, להגיע יותר ויותר להביע את עמדתם ודאגתם ממצב המדינה. זו מהות הדמוקרטיה. זאת חובתנו כמנהיגי ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully