וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה לנתניהו: החלטת בג"ץ לא חלה עליכם. העבירו את המסמכים

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 13:10

הודעתו של המבקר נמסרה בעקבות מכתב שקיבל מלשכת רה"מ, בו טענו שהם מנועים ממסירת חומרים עקב הפסיקה. "בקשת המסמכים נעשתה במסגרת ביקורת טרם המלחמה ומשכך אין מקום לקשור בינה לבין ההחלטה"

מבקר המדינה בק"ש: גורמי הממשלה לא מטפלים בצרכים של התושבים/משרד מבקר המדינה

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, כי הקפאת הביקורת שלו בצה"ל ובשב"כ על ידי בג"ץ, אינה חלה עליו. משכך, עליו להעביר את המסמכים לצורך המשך הביקורת לאירועי 7 באוקטובר בהקדם.

הודעה זו של המבקר מגיעה בעקבות מכתב שנשלח מלשכת ראש הממשלה, בו הסבירו כי הם מנועים ממסירת חומרים המתייחסים לצה"ל ולשב"כ בהתאם לפסיקה של בג"ץ.

בתגובה לכך אמר המבקר, כי התשובה אינה מקובלת, ועליהם להעביר את המסמכים. "בקשת המסמכים מלשכת ראש הממשלה נעשתה כאמור במסגרת ביקורת שמבצע משרדנו על תפקוד הדרג המדיני טרם המלחמה ומשכך אין כל מקום לקשור בין בקשה זו לבין החלטת הביניים האמורה", נכתב.

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה, ועידת השלטון המקומי 2024. ראובן קסטרו
אנגלמן/ראובן קסטרו

עוד צויין, כי "העובדה כי מדובר בפגישות שקיים ראש הממשלה עם גורמים בצה"ל ובשב"כ, אין בה כדי להכניס מסמכים אלו לגדר החלטת הביניים של בג"ץ". בנוסף נכתב, כי להמצאת המסמכים אין קשר להשפעה על "קשב המפקדים", שהוא הנימוק שעמד בבסיס בקשת צה"ל ושב"כ להשהות את הליכי ביקורת המדינה.

"החלטת הביניים של בג"ץ לא נועדה להוביל לעצירה של כלל ביקורות משרד מבקר המדינה על כלל הגופים המבוקרים שפעלו בזיקה למלחמת חרבות ברזל", המשיך. "באופן זה ביקורות בגופים מבוקרים רבים אחרים שפועלים בקשר למלחמה ממשיכות להתבצע גם לאחר החלטת הביניים של בית המשפט".

לבסוף הדגיש מבקר המדינה כי אי העמדת המסמכים לעיון צוות הביקורת "אינה החסם היחיד שמציב משרדכם למול עבודת הביקורת, שכן במהלך החודשים האחרונים מסרב משרדכם, חרף פניות בכתב ובעל פה, להעביר לצוות הביקורת מסמכים שנוגעים לתקופה שלפני אוקטובר 2021".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully