וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה לוועדת חקירה ממלכתית: בג"ץ הקפיא את ביקורת מבקר המדינה בצה"ל

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 16:27

בעקבות עמדתה של היועמ"שית שיש להקים ועדת חקירה ממלכתית, החליט בג"ץ להקפיא את עבודת מבקר המדינה בצה"ל ושב"כ. בכך, בג"ץ מפנה את הדרך להחלטה שהגוף היחיד שצריך לחקור את מחדל 7 באוקטובר הוא ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט

מבקר המדינה בק"ש: גורמי הממשלה לא מטפלים בצרכים של התושבים/משרד מבקר המדינה

בג"ץ הורה היום (ראשון) על הקפאת הביקורת של מבקר המדינה בצה"ל ובשב"כ, שהייתה אמורה להיפתח על מחדל 7 באוקטובר. "בשלב זה ועד לדיון בעתירה לנוכח המציאות הבטחונית המורכבת - אני מורה על השהיית הביקורת בצה"ל ובשב"כ", נמסר.

בעקבות עמדתה של היועמ"שית שיש להקים ועדת חקירה ממלכתית, כפי שפורסם לראשונה בוואלה ע"י טל שלו, ולנוכח ההחלטה של בג"ץ היום, עושה רושם שעתירה שתתקוף את אי הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את מחדלי 7 באוקטובר היא רק עניין של זמן.

אחרי החלטת בג"ץ מהיום להקפיא את בדיקת המבקר בצה"ל, התנועה לאיכות השלטון עותרת לבית המשפט להקמת ועדת חקירה ממלכתית.

בית הרוס בקיבוץ בארי, 1 בינואר 2023. אורי סלע
בג״ץ הקפיא את הביקורת על מחדל 7 באוקטובר. בית הרוס בבארי/אורי סלע

העתירות בנושא הוגשו על ידי אומץ והתנועה לאיכות השלטון. ביום חמישי האחרון היועמ"שית הגישה את עמדתה לבג"ץ לפיה יש לעצור את הביקורת של המבקר. היום השופטת גילה כנפי שטייניץ עצרה את הביקורת וכותבת שהיא עושה כן "תוך מתן משקל לחוות הדעת החסויות שהוגשה לבית המשפט עי כוחות הביטחון". הדיון בנושא יערך בחודש יולי 2024.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם, פלאש 90
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/פלאש 90, שלי טורם

לפי כשבועיים, פורסמה בוואלה, כאמור, עמדת היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לפיה יש להקים בהקדם ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי מלחמת חרבות ברזל, בין השאר כדי להיאבק בהליכים נגד ישראל בבתי הדין הבינלאומיים בהאג ובאיום צווי המעצר על ראש הממשלה ושר הביטחון. לידי וואלה הגיעה חוות דעת כתובה שהעבירה היום (חמישי) היועצת לראש הממשלה בנימין נתניהו, בה נכתב כי "נוכח הדחיפות שבהתמודדות עם הסיכונים במישור הבינלאומי. עמדתנו המקצועית היא שאין לעכב את ההחלטה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר אירועי המלחמה ויש להקימה בהקדם".

חוות הדעת של היועמ"שית הגיעה בהמשך לישיבה שהתקיימה בתחילת השבוע אצל נתניהו לקראת הוצאת צוי המעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון גלנט בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. לפי מקורות שעודכנו בפרטי הדיון, נתניהו ביקש במהלכו מהיועמ"שית למצוא מנגנון חקירה אחר - שאינו ועדת חקירה ממלכתית - כדי להשיב לטענות בהאג ולהציג חקירה ישראלית עצמאית. לפי המקורות, היועמ"שית השיבה לנתניהו בדיון שרק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה בראשות שופט עליון תתן מענה מספק להוצאת הצווים, כפי שעולה גם בחוות הדעת הכתובה שהועברה אליו הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully