וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמך שחושף: אמ"ן ידע שבועות לפני 7 באוקטובר איך ייראה הטבח בעוטף

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 8:46

אוגדת עזה חיברה מסמך לפני המתקפה שהעיד כי הזרוע הצבאית של חמאס מתכונן לפשוט על ישראל, לפרוץ למוצבים ולחטוף מאות בני אדם, כך פורסם בכאן 11. בנוסף פירט המודיעין של פיקוד דרום את ההוראות שקיבלו המחבלים על תנאי החזקת החטופים ובאילו תנאים ניתן להרוג אותם

מפקד פיקוד הדרום : ״אתם מכים את חטיבת רפיח; הציווי שלנו זה להמשיך קדימה״/דובר צה"ל

מסמך שחובר באוגדת עזה המראה כי צה"ל ומערכות המודיעין ידעו על התוכנית של חמאס לפשוט על ישראל, הופץ פחות משלושה שבועות לפני אירועי 7 באוקטובר - כך פורסם אמש (שני) בכאן 11. גורמי ביטחון סיפרו כי המסמך היה מוכר לצמרת המודיעין, ולכל הפחות לזו של אוגדת עזה.

המסמך, תחת הכותרת "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה", הופץ ב-19 בספטמבר 2023, ומי שכתב אותו מתאר לפרטי פרטים שורה של אימונים שביצעו יחידות העילית של חמאס שבהם תרגלו פשיטה על מוצבים צבאיים, קיבוצים, חטיפת חיילים ואזרחים, ואף הוראות כיצד להחזיק את החטופים ולשמור עליהם כשהם בשבי.

תחילה, המסמך עוסק ברצף האימונים של הזרוע הצבאית של חמאס. "בשעה 11 בבוקר נצפו כמה פלוגות מתכנסות לתחילת האימון, לא לפני תפילה וארוחת צוהריים", נכתב במסמך. "ב-12:00 מחלקים ציוד ונשק ללוחמים, ולאחר מכן מתקיים תרגיל של מטה הפלוגה. בשעה 14:00 מתחילים בתרגול הפשיטה".

פריצת מחבלי חמאס לבסיס מפקדת התיאום והקישור בעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פריצת מחבלי חמאס לבסיס מפקדת התיאום והקישור בעזה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד נכתב במסמך כי הזרוע הצבאית תרגלה תחילה כיצד לפרוץ במוצב-דמה צה"לי שנבנה ברצועה ודימה את המוצבים בעוטף עזה. התרגיל בוצע על ידי ארבע פלוגות, שכל אחת קיבלה מוצב אחר.

אנשי המודיעין הישראלי שעקבו אחרי התרגיל ניסחו במסמך את הצעדים הבאים אחרי הפריצה לשטח ישראל וההשתלטות על המוצבים, וקבעו כי ההנחייה הייתה למסור את החיילים השבויים למפקדי הפלוגות. מספר בני הערובה הצפוי, כך נכתב, הוא בין 200 ל-250 בני אדם.

יעדי הפשיטה הצבאיים שתורגלו גם הם תוארו במסמך: מפקדות הבסיסים, מפקדות הבקרה והשליטה, בתי הכנסת בבסיסים, מפקדת הטייסות, מפקדות התקשורת, מערכות רואה-יורה ומגורי החיילים והחיילות. על פי המסמך, לפלוגות הנוח'בה ניתנה הוראה שהובלטה: יש לבדוק את המקום בעת העזיבה ולא להשאיר מסמכים.

המודיעין של פיקוד הדרום ואוגדת עזה לא רק היה מודע לתוכנית החטיפה של חמאס, אלא גם פירט את תנאי החזקתם של החטופים, כולל הוראות לחוטפים על התנהלות במקרי קיצון, כיצד להחזיק את החטופים ובאילו תנאים ניתן להוציאם להורג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוחות בעיר שדרות- יום הלחימה השני במלחמת חרבות הברזל. רויטרס
כוחות בעיר שדרות- יום הלחימה השני במלחמת חרבות הברזל/רויטרס

התרחיש הקיצוני ביותר שאליו נערכו באוגדת עזה לפני המתקפה היה חדירת עשרות מחבלים בשלושה מוקדים בלבד. ההערכה כי תוכנית חמאס היא לחטוף בין 200 ל-250 חיילים ואזרחים, כולל נשים וילדים, זכתה להתעלמות מוחלטת.

לפני פרוץ המלחמה, במערכת הביטחון התגאו במכשול הביטחוני החדש והחכם, שבנייתו הושלמה שנתיים לפני מתקפת חמאס - מכשול מעל ומתחת לאדמה, שעליו נבנו מערכות טכנולוגיות - וכשל במתקפת חמאס. המסמך מראה שלצה"ל היה מידע מדויק וממוקד על כוונות חמאס, אולם בגלל הקונספציה שאחזה במערכת הביטחון וייתכן שבגלל זלזול של בכירים באוגדת עזה, באמ"ן ובמטה הכללי - אף אחד לא דפק על השולחן והתריע. צוות התחקור המטכ"לי צפוי להציג לרמטכ"ל בעוד כשבועיים ממצאים ראשוניים מהמחדל.

תגובת דובר צה"ל: "צה"ל מתחקר את אירועי השבעה באוקטובר ומה שקדם להם. מטרת התחקירים הינה למידה והפקת לקחים להמשך הלחימה. התחקירים מתבצעים בימים אלו ולכשיסוכמו יוצגו הממצאים בשקיפות לציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully