וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 מפגינים עוכבו בהפגנה מול ביתו של רה"מ בירושלים, עשרות אלפים במקום

עודכן לאחרונה: 18.6.2024 / 0:02

פעילי מחאה נגד הממשלה החלו להבעיר מדורות ברחוב עזה בירושלים, וחלקם ניסו לפרק את המחסומים. בתגובה, המשטרה החלה להשתמש במכתזיות לעברם. קודם לכן, התקיימה עצרת מול הכנסת. מארגני ההפגנה: "הפרויקט הציוני נמצא על סף הרס בגלל אדם אחד - רק במאבק נחוש אפשר לנצח"

המפגינים מנסים לפרק מחסומי לחץ שהציבה המשטרה, ירושלים/ללא קרדיט

עשרות אלפי מפגינים הגיעו הערב (שני) לעצרת המרכזית מול הכנסת במחאה נגד הממשלה וקריאה לבחירות. לאחר מכן צעדו המפגינים לעבר בית ראש הממשלה, ובמשטרה הציבו גדרות לחץ ומשאיות שחסמו את התנועה. המשטרה הפעילה מכתזיות לעבר המפגינים שניסו לפרק את המחסומים, ולפי מערך העצורים - שמונה נעצרו.

שקמה ברסלר הייתה בין הנאומים בעצרת ותקפה בחריפות את הממשלה: "במוצאי שבת שמענו כולנו את גדי איזנקוט אומר במפורש שראש הממשלה נשלט על ידי כהניסטים ולא עושה את כל מה שהוא יכול על מנת לשחרר אותם. "ההפקרה הזו, החרפה המוסרית הזו מלווה אותנו יום יום שעה שעה. האמת ברורה - למדינת ישראל אין הנהגה. יש לה ראש ממשלה שמחייך כאשר קצין העיר דופק למשפחות נוספות על הדלת".

יו"ר מפלגת העבודה אלוף במיל' יאיר גולן נאם גם בעצרת ואמר כי "בעוד אנחנו קוברים את מתינו - באה ממשלת הזדון, המחדל והחידלון ומבקשת להטיל עול נוסף על המשרתות והמשרתים בסדיר ובמילואים. זו ממשלה שמעדיפה שוחד וקידום מקורבים במקום לפעול לטובת המדינה. הגיע הזמן לומר אמת. הדבר היחידי שמונע את הפסקת המלחמה והחזרת החטופים הוא רצונו המושחת של נתניהו וממשלתו בשרידות עצמית, וניסיון ילדותי להסתרת חלקם הנורא באירועי השבעה באוקטובר".

כ-150 אלף מפגינים בשעה זו מול הכנסת בהפגנה שבהובלת מטה המאבק ״חופשי בארצנו״ בקריאה לבחירות עכשיו. יאיר פלטי, אתר רשמי
כ-150 אלף מפגינים בשעה זו מול הכנסת בהפגנה שבהובלת מטה המאבק ״חופשי בארצנו״ בקריאה לבחירות עכשיו/אתר רשמי, יאיר פלטי
יו״ר מפלגת העבודה, יאיר גולן, בעצרת מול הכנסת, 17 ביוני 2024. יוסי זמיר, אתר רשמי
יו״ר מפלגת העבודה, יאיר גולן, בעצרת מול הכנסת, 17 ביוני 2024/אתר רשמי, יוסי זמיר
המשטרה מפעילה מכתזית לעבר המפגינים מול בית ראש הממשלה, 17 ביוני 2024. שלומי הלר
המשטרה מפעילה מכתזית לעבר המפגינים מול בית ראש הממשלה, 17 ביוני 2024/שלומי הלר

ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו", אמר: "שבוע ההתנגדות מראה שאזרחי ישראל לא מוכנים יותר לשתוק אל מול ממשלה שאיבדה את אמון הציבור ונכשלת בכל תחום. ממשלה שמקדמת חוק השתמטות בעיצומה של לחימה והכבדה עלינו המילואימניקים, שמפקירה את החטופים ולא מקדמת תוכנית ליום של אחרי, מפקירה את העקורים ודואגת אך ורק להישרדותה הפוליטית. מתוך אהבה עצומה למדינה ולעם נמשיך לדורש את השבת המנדט לעם בכל דרך חוקית ובלתי אלימה. העתיד של המדינה והחלטות הרות גורל על כף המאזניים ורק ממשלה ציונית, רחבה, מוסכמת על הרוב המוחלט ובעלת יכולות ביצוע תוכל להתמודד עם האתגרים הרבים . לפיכך, חייבים לקבוע מועד לבחירות בהקדם. בחירות עכשיו".

הערכות המשטרה לקראת ההפגנה בירושלים .17 ביוני 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
המשאיות כבר נפרסו. ההיערכות לקראת ההפגנה בירושלים/אתר רשמי, ללא קרדיט
חסימות ברחובת עזה, ירושלים . 17 ביוני 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
חסימות ברחובת עזה, ירושלים . 17 ביוני 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט
חסימות ברחובת עזה, ירושלים . 17 ביוני 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
חסימות ברחובת עזה, ירושלים . 17 ביוני 2024/אתר רשמי, ללא קרדיט

בצעדת ארגון אחים לנשק, אחד מכמה ארגונים שמפגינים הערב, הציגו מיצגי מחאה שמטרתם להזכיר לממשלה את אירועי 7 באוקטובר, כגון, רכבים שרופים ובתים שעלו באש. מהתנועה נמסר כי "ממשלת החורבן איבדה את אמון העם. משמנהיגיה מסרבים לקחת אחריות על מחדל 7 באוקטובר, וכשהיא פועלת להעביר חוק השתמטות שיקריס את הציבור המשרת מעומס הנטל, וינציח את המצב בו בישראל יש ציבור שטוב לו למות בעד ארצו, וציבור שלא נדרש לכך. אנחנו אוהבים את המדינה הזו יותר מדי בשביל להפקיר אותה בידי הנהגה שאינה ראויה לה".

אחים לנשק בצעדת מחאה מבית הנשיא לכנסת במסגרת שבוע ההתנגדות.17 ביוני 2024. אחים לנשק, אתר רשמי
אחים לנשק בצעדת מחאה מבית הנשיא לכנסת במסגרת שבוע ההתנגדות.17 ביוני 2024/אתר רשמי, אחים לנשק
אחים לנשק בצעדת מחאה מבית הנשיא לכנסת במסגרת שבוע ההתנגדות.17 ביוני 2024. אחים לנשק, אתר רשמי
אחים לנשק בצעדת מחאה מבית הנשיא לכנסת במסגרת שבוע ההתנגדות.17 ביוני 2024/אתר רשמי, אחים לנשק

פעילי מחאת ההייטק הקימו מיצג מחאה עם דמות גמל בגובה 2.2 מ' שלצידה ערמות קש המייצגות את מחדלי הממשלה. "הממשלה הזו סכנה גם לרוח הישראלית שמצליחה להתגבר על המחדלים והאטימות המבזה מאז ה 7 באוקטובר. חוק ההשתמטות הוא קש אחד יותר מידי".

הפגנת פעילי ההייטק - מיצג. מחאת ההייטק., אתר רשמי
הפגנת פעילי ההייטק - מיצג/אתר רשמי, מחאת ההייטק.
שיירת מחאה ברכבת יצחק נבון. ללא קרדיט, אתר רשמי
מפגינים עושים את דרכם למחאה בירושלים בתחנת הרכבת יצחק נבון./אתר רשמי, ללא קרדיט

מארגני המחאה המרכזית הודיעו שזו הפגנה ראשונה בשורה של הפגנות שמתוכננות מתוך הבנה שרק מחאה נחושה מול מקור הבעיות של מדינת ישראל יוכלו להביא לתוצאות - כפי שהיה בשנת 2020. ממארגני ההפגנה נמסר: "נתניהו מוביל את ישראל לנקודת ההרס שלא תוכל להתאושש ממנה עוד, הפרויקט הציוני כולו נמצא על סף הרס בגלל אדם אחד שמעדיף את טובתו האישית על טובת המדינה. רק במאבק נחוש אפשר לנצח. ומאבק נחוש צריך להתנהל במקום האמיתי - מול מעון ראש הממשלה ברח' עזה 35 בירושלים. רק במאבק נחוש מולו ננצח. כמו שניצחנו ב 2020 בבלפור והבאנו לשינוי - כך ננצח עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully