וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר במילואים: "חמאס לא יובס. האיום על אזרחי הדרום לא יוסר"

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 16:09

אלוף משנה במילואים, ד"ר חנן שי, תקף בחריפות את התנהלות ישראל במלחמה, שהפסיקה לדבריו "לשאוף להכרעה" ובמקום מדברת על "ניצחון תודעתי". לטענתו הדבר מביא לשחיקת ישראל "מול אויביה ובהסברה הבינלאומית". הוא פסק: "על צה"ל להודות בטעותו ולתקנה כאן ועכשיו"

אוגדה 99 השלימה מבצע אוגדתי במרחב המסדרון והעמיקה את אחיזת צה״ל במרחב; הושמדה מנהרה באורך כ-800 מטרים, כקילומטר משטח ישראל/דובר צה"ל

אלוף משנה במילואים, ד"ר חנן שי, התבטא בחריפות נגד התנהלות ישראל במלחמה בעזה, וקבע כי לא תצליח להביס את חמאס. "כמו בשנת 2006 - צה"ל לא ינצח במערכה ולא יאפשר לממש את המטרה המדינית שהיא הסרת האיום".

"מאז שצה"ל הפסיק לשאוף להכרעה והתחיל לדבר על הרתעה רגשית וניצחון תודעתי, ישראל נשחקת שוב ושוב הן מול אויביה והן בזירת ההסברה הבינלאומית", כתב בנייר עמדה בנושא. "לכן הכרחי להשתקם מהתאונה התורתית לאלתר, על צה"ל להודות בפני עצמו בטעותו, לקחת עליה אחריות ולתקנה אוטונומית כאן ועכשיו".

פעילות צוות הקרב של חטיבת ביסל"ח (828) במרחב רפיח, 6.6.24. דובר צה"ל
"על צה"ל להודות בטעותו ולתקנה כאן ועכשיו". פעילות צה"ל באזור רפיח, החודש/דובר צה"ל

לדבריו, הצבא פועל "לאור תפיסה לא תקנית, שמתמקדת בהערכת מצבו התודעתי של האויב ועיצובה ולכן, חרף הישגי הדרג הטקטי ברמתו, ברמה האופרטיבית, חמאס לא מוכרע ולא מובס ולכן גם לא נכנע".

עוד טען כי "לכל עין מקצועית ברור שברמה האופרטיבית צה"ל פועל ברצועת עזה שלא על פי עקרונות הלחימה הבסיסיים, שנועדו להשיג הכרעה מהירה, דבקות במטרה, יוזמה והתקפיות, תחבולה, מיצוי הכוח, רציפות והמשכיות וריכוז מאמץ". הוא המשיך והסביר כי "במקום זאת הצבא מתמקד בהפעלת מניפולציות לשינוי תודעת האויב, כגון, הפעלת 'מנופי לחץ', חיסול בכירים וזריעת הרס כבד וחורבן, שבלחימת הכרעה אינם התכלית, אם אינם משרתים את השגת ההכרעה". 

לאור התנהלות זו, צופה שי כי צה"ל לא ינצח במערכה ולא יאפשר לממש את המטרה המדינית של ישראל: הסרת האיום, "על מנת להשיב את החיים האזרחיים במערב הנגב ובדרום ומרכז המדינה למסלולם".

כנס זמן הכרעה, שם תוצג עמדתו של ד"ר חנן שי, יתקיים ביום רביעי בגני התערוכה בהשתתפות מאות קצינים - אלופים, תא"לים, עשרות אל"מים וכמאה סא"לים. בכנס ידונו המשתתפים בחתירה להכרעה על חמאס וההצגת אלטרנטיבות לאופן ניהול המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully