וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במחוזי חיפה: אחרי 5 שנים מטפל זוכה מהמתה בקלות דעת של חוסה

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 13:15

השופט אמיר טובי הרשיע את מוחמד ח'טיב בן ה-24 מטמרה בגרימת מוות ברשלנות ומקרים רבים של התעללות ותקיפה. "אין מקום לנהוג כלפי התנהלותו בסלחנות או להקל ראש בחומרת מעשיו"

אמו של החוסה אפרים בן ברוך שעל פי החשד המטפל במעון התעלל בו: "הוא הרג לי את הילד"/צילומים באדיבות המשפחה, עריכה: רענן פוגל

השופט אמיר טובי הרשיע היום (שני), את מוחמד ח'טיב, בגין גרימת מוות ברשלנות ובעבירות התעללות ותקיפה שיוחסו לו, בחוסה בן 24 מטבריה. ח'טיב, שהיה בתקופת מעצרו, סטודנט לרפואה בן 19, כשנעצר באוגוסט 2019. כתב האישום נגד ח'טיב הוגש לפני שנתיים, בטענה כי במהלך עבודתו כמטפל במעון 'רמת חיפה', גרם להמתה בקלות דעת של החוסה אפרים בן ברוך מטבריה, בן 24 במותו. מסכת האירועים התרחשה לפני 5 שנים, אבל בן ברוך ספג התעללויות במעון גם שנים קודם לכן.

"ניתן להיווכח כי נקט באלימות בכמה הזדמנויות כלפי חוסים שונים", קבע השופט אמיר טובי בהכרעת הדין. "ריבוי המקרים ותדירותם כלפי חוסים שונים במספר רב של הזדמנויות וכל זאת כאשר עבד במעון משך חודשיים בלבד, מובילים למסקנה כי אין מקום לנהוג כלפי התנהלותו בסלחנות או להקל ראש בחומרת מעשיו".

מוחמד חטיב, המטפל החשוד ברצח חסר הישע אפי בן ברוך במעון סיעודי ברמת חיפה. שלומי גבאי
"אין מקום לנהוג כלפי התנהלותו בסלחנות או להקל ראש בחומרת מעשיו". מוחמד ח'טיב בית המשפט/שלומי גבאי
אפרים בן ברוך. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
"הרביץ לו, חנק אותו, דפק לו את הראש בקיר ובעט לו בבטן". אפרים בן ברוך ז"ל/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כזכור, לפני 5 שנים, בן ברוך פונה במצב קשה לבית החולים בני ציון, לאחר שהותקף במעון 'רמת חיפה'. הוא הצליח ללחוש לקרובי משפחתו כי ח'טיב "הרביץ לו, חנק אותו, דפק לו את הראש בקיר ובעט לו בבטן". בן ברוך גסס בבית החולים במשך שבועיים, עד שנקבע מותו. רופא מומחה קבע כי הוא הוכה נמרצות מספר פעמים במהלך כשעה על ידי מטפל, ונגרם לו נזק בלתי הפיך למערכת העצבים.

לאחר האירוע הטראגי נפתחה חקירת משטרה, ח'טיב הואשם בהמתה בקלות דעת של החוסה ובמקרים רבים של התעללות ותקיפה של 14 חוסים נוספים במעון, חלקם קטינים, תוך הענשתם והפחדתם. כנגד חמישה מטפלים אחרים במעון התנהל משפט אחר בו הורעו בתקיפת חוסים.

מעון רמת חיפה. יואב איתיאל
מעון 'רמות חיפה' בו עבר מוחמד ח'טיב/יואב איתיאל

ח'טיב סיפר בתחילה לצוות כי אפרים בן ברוך "נפל". אבל בחקירה הטיל את האשמה על מטפל אחר במעון, שינה את גרסותיו ושיתף פעולה עם החוקרים באופן חלקי. התובע, עו"ד אבי או זך, מפרקליטות מחוז חיפה, ביקש להרשיע את ח'טיב בביצוע כל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. מנגד, עורך הדין בסאם קנדלפת שייצג אותו, ייחס את השתלשלות האירועים שהסתיימו במוות, לאופיו והתנהגויותיו של בן ברוך, להתנהלות המעון ושיטת העבודה בו, וכן לסדרת כשלים בבית החולים בני ציון, אליהם הפנתה ועדת בדיקה של משרד הבריאות.

"המקרה שלפנינו הוא חריג ונדיר שאין לו דוגמא בפסיקה", טען עו"ד קנדלפת. "מדובר בהשתלשלות עניינים חריגה באופן קיצוני שאינה מאפשרת בענייננו הטלת אחריות פלילית על הנאשם בגין מותו המאוחר של המנוח". הוא תיאר אותו כ"צעיר כבן 19 חסר כל ניסיון קודם שלא עבר כל הדרכה נאותה שתכין אותו לסוג זה של עבודה מתישה, והוא יום יום ושעה שעה צריך היה להתמודד עם אתגרים קשים מאוד. ביום האירוע מצא את עצמו לבד בדירה ללא מדריכים בבניין והוא למעשה יישם את מה שלימדו אותו, שמבחינתו זו הייתה דרך הטיפול והשיטה לפיה יש לרסן את המנוח ולמנוע התפרצות".

עו"ד דן זילברמן. באדיבות המצולמים
עו"ד דן זילברמן, מייצג את משפחת המנוח/באדיבות המצולמים

"אכן אי הרשעתו של ח'טיב בעבירת ההמתה, נלקחה מאוד קשה על ידי בני המשפחה", אמר לוואלה עו"ד דן זילברמן, המייצג את שאריו של אפרים בן ברוך המנוח, "אך לצד זה, עצם הרשעתו של הנאשם בכל עבירות ההתעללות, התקיפה וגם בעבירת גרימת מוות ברשלנות (במקום המתה), מלמדת אותנו על הרצינות והחמורה שבית המשפט נותן למעשיו הלא אנושים של הנאשם. השופט טובי, לא חסך בביקורת כלפי הנאשם, המעון וגורמי הרווחה ואף אמר כי הצפייה בסרטונים הייתה קשה לעין שיעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully