וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוח האב: רה"מ מתנגד לוועדת חקירה ממלכתית. הקונספירציה של בנו מיישרת איתו קו

עודכן לאחרונה: 17.6.2024 / 11:52

יאיר נתניהו תקף את החלטת בג"ץ להשהות את בדיקת המבקר ל-7 באוקטובר ורמז שוועדת חקירה ממלכתית תטייח את "הבגידה" של צה"ל שהביאה לאירועים. אביו, רה"מ, מתנגד נחרצות להקמת ועדה ממלכתית שממונה על ידי נשיא העליון, ובכל מקרה מסרב בעקביות לכל בדיקה עד סוף המלחמה

נתניהו בישיבת הממשלה אחרי מבצע חילוץ החטופים: "הישג כביר"/רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

הציוץ הקונספירטיבי של בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, בו תקף את החלטת בג"ץ להשהות את בדיקת מבקר המדינה ל-7 באוקטובר הוא גרסה מוקצנת של עמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצמו.

נתניהו מתנגד נחרצות להקמת ועדה חקירה ממלכתית לבדיקת אירועי ה-7 באוקטובר, ובחודשים האחרונים שב והדגיש כי בכל מקרה הוא לא מתכוון לפתוח באף בדיקה או חקירה לפני תום המלחמה. כפי שנחשף בוואלה בחודש שעבר - נתניהו בעיקר חושש מכך שמי שממנה את הרכב ועדת חקירה ממלכתית הוא נשיא בית המשפט העליון - ובראשה עומד לפי החוק שופט עליון או מחוזי בדימוס. "אם פוגלמן ימנה את חיות זה פשוט אסון", נתניהו אמר בשיחות סגורות. ובגרסת הציוץ של יאיר נתניהו - "ועדת חקירה 'ממלכתית', למרות השם המפוצץ, היא תמיד בראשות שופט בג"ץ ולכן משמשת כמעט תמיד כוועדת טיוח של השמאל".

יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022. אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
הציוץ שלו - גרסה מוקצנת של עמדת אביו. יאיר נתניהו/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/פלאש 90

באופן מסורתי נתניהו מתנגד להקמת ועדות חקירה ממלכתיות ולאורך כל תקופות כהונתו לא הוקמה כזו. ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת אסון מירון שמצאה שיש לו אחריות אישית לאסון בו נהרגו 45 אזרחים הוקמה בתקופת ממשלת בנט-לפיד וכך גם ועדת החקירה הממלכתית לבדיקת פרשת הצוללות. לפי פרסום ב"הארץ", נתניהו אף ניסה לבחון בשבועות האחרונים אפשרות להקמת מנגנון חקירה אחר, שימונה על ידי נשיא המדינה, הממשלה, או הקואליציה והאופוזיציה. כפי שנחשף בוואלה, ראש הממשלה אף ביקש מהיועמ"שית למצוא מנגנון משפטי אחר לחקירת אירועי המלחמה שיוכל לסייע לישראל במאבקה בפורומים המשפטיים הבינלאומיים בהאג - ודחה את עמדתה המשפטית לפיה רק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה תספק את ההגנה המיטבית בפני איום צווי המעצר על בכירים בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הצהרת נתניהו בבית החולים שיבא, 8 ביוני 2024. צילום: תומר אפלבאום, עיבוד תמונה
מתנגד נחרצות להקמת ועדת חקירה ממלכתית. נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: תומר אפלבאום

בלשכת נתניהו גם מערימים קשיים על בדיקת מבקר המדינה על מחדלי 7 באוקטובר, על אף שהמבקר מתניהו אנגלמן מונה על ידו והביקורת שלו, גם אם תפורסם לבסוף, תהיה חסרת שיניים. במשרד ראש הממשלה לא שיתפו פעולה מלאה בהעברת מסמכים הנוגעים לקבלת ההחלטות שלו ושל הקבינט המדיני ביטחוני בשנים שקדמו לטבח - מזכירות הממשלה והמלל הגבילו את העברת המסמכים רק לשנתיים שקדמו לפרוץ המלחמה - שבאחת מהן כיהנה ממשלת בנט-לפיד, והטילו סייגים או עיכבו מסמכים שנגעו לשנים 2018-2021, הנוגעים לתקופה בה התקבלה ההחלטה על המדיניות של העברת הכספים לחמאס מקטאר.

בכל מקרה, בכל הזדמנות, נתניהו שב וחוזר על עמדתו כי יש לבדוק את מחדל 7 באוקטובר רק בסוף המלחמה, ודוחה בעקביות את דרישת האופוזיציה להקים ועדת חקירה ממלכתית בהקדם. לפי שעה לא נרשמה התנגדות לעמדתו בקואליציה או בליכוד. בתחילת המלחמה היו בליכוד מי שהביעו תמיכה בוועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה שתוקם אחרי המלחמה כמו יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, והשרים מיקי זוהר, מירי רגב ויואב קיש - אך מאז שנודעה התנגדותו הנחרצת של נתניהו עמדתם נעלמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully