וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בכיר לשעבר: "השרים לא מעזים להתווכח עם הצבא, שקובע מדיניות בעצמו"

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 20:28

השר לשעבר חיים רמון טוען שגם בתקופתו בממשלה, הצבא עשה לעצמו ובקושי טרח לעדכן את ראש הממשלה ושר הביטחון. "הרמטכ"ל קיים דיונים עם האו"ם ועם ארגונים בינלאומיים בנושא, אבל לא מצא לנכון לקיים דיונים על כך עם הקבינט"

הרמטכ״ל על גיוס חרדים: ״זה צורך מובהק״/דובר צה"ל

השר הבכיר לשעבר חיים רמון התייחס הערב (ראשון) להודעה בה צה"ל יקים הפוגה טקטית ברפיח. "ראיתי שההחלטה של הרמטכ"ל לקיים את ההפוגה לי שטרח ליידע את ראש הממשלה או אפילו את שר הביטחון, הפתיעה רבים", כתב רמון בחשבון הפייסבוק שלו. "בתור מי שהיה חבר במספר קבינטים רחבים ומצומצמים לא הופתעתי כלל משום שזוהי דוגמה אופיינית לדרך בה ראשי הצבא בישראל מנהלים את המדיניות הביטחונית ואף מקבלים החלטות מדיניות כאוות נפשם תוך התחשבות מועטה, אם בכלל, בדרג המדיני הממונה עליהם".

ציר ההפוגה ההומינטרית בדרום הרצועה. דובר צה"ל
" ראשי הצבא בישראל מנהלים את המדיניות הביטחונית ואף מקבלים החלטות מדיניות כאוות נפשם". ציר הפוגה טקטית באזור רפיח/דובר צה"ל

רמון המשיך ואמר כי לדעתו מקרים בהם הבכירים בצבא מדלגים על הדרג המדיני הם דיי שכיחים. "במקרה הטוב, כ-95% מהתוכניות הצבאיות שהמטכ"ל מביא לאישור הקבינט, מאושרות אוטומטית, והשרים אינם מעזים להתווכח עם הדרג הפיקודי הבכיר. במקרה הרע, המטכ"ל כלל אינו טורח ליידע את הדרג המדיני ומקבל החלטות בעצמו. ההחלטה של הרמטכ"ל לא ליידע את שר הביטחון ואת ראש הממשלה על המידעים אודות חדירה אפשרית של כוחות חמאס לישראל בליל 7 באוקטובר, היא דוגמה ל'במקרה הרע'".

"הפעם, צה"ל החליט לקיים הפוגה טקטית קבועה בגזרת הלחימה בצירים בדרום הרצועה במשך 11 שעות ביממה, בהמשך לדיונים שנערכו בנושא עם האו"ם ועם ארגונים בינלאומיים נוספים", כתב. "כלומר, הרמטכ"ל קיים דיונים עם האו"ם ועם ארגונים בינלאומיים בנושא, אבל לא מצא לנכון לקיים דיונים על כך עם הקבינט ואפילו לא חשב שהוא צריך ליידע את ראש הממשלה ואת שר הביטחון אודות החלטתו זו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חיים רמון. Yossi Aloni, פלאש 90
"ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט היו צריכים להתפטר מיד לאחר 7 באוקטובר". חיים רמון/פלאש 90, Yossi Aloni

רמון המשיך והדגיש כי הוא מאמין שהאחראים למצב האבסורדי הזה הם ראש הממשלה ושר הביטחון. "למען ספק, חשוב להדגיש ולומר כי הדרג המדיני הוא האחראי למציאות הזו שבה המטכ"ל פועל באופן עצמאי. יתרה מכך, המציאות הזו אינה יכולה לשמש את הדרג המדיני כתירוץ למחדלים. לפיכך, חשוב לציין, כפי שציינתי שוב ושוב מאז תחילת המלחמה, שראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט היו צריכים להתפטר מיד לאחר 7 באוקטובר, וודאי שהם צריכים להתפטר עתה לנוכח אחריותם להובלת ישראל לתבוסה אסטרטגית במלחמה, ויחד איתם צריך להתפטר גם הרמטכ"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully