וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חוזרים לבתים: תושבי העוטף יוכלו להישאר במלונות עד אמצע אוגוסט

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 13:39

הממשלה אישרה להסמיך את ראש מנהלת תקומה ואת המנהלת להאריך את שהות התושבים שפונו מבתיהם למלונות עד 15 באוגוסט 2024. נמסר כי ההחלטה התקבלה "על פי שיקולים מקצועיים ובחינת מכלול התנאים המאפשר את חזרת התושבים לבתיהם"

7 חודשים למלחמה עימותים בעצרת של תושבי העוטף ושער הנגב/יניר יגנה

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו, להסמיך את ר' מנהלת תקומה, משה אדרי ואת המנהלת להאריך את שהות התושבים שפונו מבתיהם, במלונות ובמעני הדיור הזמניים הממומנים ע"י המדינה, עד 15 באוגוסט, וזאת על פי שיקולים מקצועיים ובחינת מכלול התנאים המאפשר את חזרת התושבים לבתיהם.

ההחלטה, אשר סוכמה ותואמה בין מנכ"ל משרד ראש הממשלה למול משרדי האוצר, המשפטים, התיירות ומנהלת תקומה, התקבלה בהתאם לצרכי ומאפייני הקהילות השונות של החבל והתקבלה על רקע הלחימה הנמשכת ובמטרה שלא לפגוע בתהליך השיקום והריפוי של הקהילות ולאפשר השתלבות מיטבית בחזרה ליישובי הקבע.

תושבי קיבוץ עין השלושה הגיעו למגורים הזמניים, נתיבות, 19 במרץ 2024. אבי רוקח
תושבי קיבוץ עין השלושה הגיעו למגורים הזמניים, נתיבות, 19 במרץ 2024/אבי רוקח

מיום 7 באוקטובר תושבי החבל פונו למגורים זמניים במלונות, דיור מוגן, דירות ומתקני קליטה נוספים ובחודשים האחרונים המנהלת מלווה את חזרת התושבים לבתיהם ביישובי החבל או במגורי ביניים וזאת בהתאם לנזקים ולצרכים של כל קהילה. כ-70% מכלל תושבי החבל שבו לבתיהם במרוצת החודשים האחרונים.

במסגרת ההחלטה שהתקבלה, המנהלת תסדיר את המתכונת על פיה יקבע מועד החזרה של הקהילות לבתיהם וזאת בתיאום עם משרד האוצר ובבחינת התנאים הביטחוניים והשיקומיים.

עוד במסגרת ההחלטה סוכם כי מנהלת תקומה, בתיאום עם משרד האוצר, תגבש פעילויות הפוגה לתושבים השוהים מחוץ למתקני הקליטה ומעני הדיור הקהילתי, ותממש זאת באמצעות הרשויות המקומיות בחבל.

מנהלת תקומה תמשיך לעבוד בשיתוף פעולה מלא עם משרדי הממשלה השונים, רשויות החבל והקהילות ותבחן כל העת את הצרכים על מנת לספק עבורם מענים מתאימים וכן תמשיך ביישום התוכנית האסטרטגית לחידוש ופיתוח החבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully