וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד זרוע היבשה לשעבר: "כיבוש רפיח היה צריך להסתיים בינואר, נתניהו מכוון ללחימה כדי שהממשלה לא תיפול"

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 11:19

בראיון ל-103FM, העביר האלוף במיל' ביקורת חריפה על רה"מ. "אפשר להילחם בעזה עד אין־סוף, אמירות נתניהו נועדו להצדיק את הלחימה שהייתה צריכה כבר מזמן להסתיים". עוד הבהיר: "ממשלה אחראית הייתה מחזירה את החטופים גם במחיר של סיום המלחמה"

נתניהו בישיבת הממשלה אחרי מבצע חילוץ החטופים: "הישג כביר"/רועי אברהם / לע״מ, סאונד: בן פרץ / לע״מ

הבוקר (ראשון) פורסמו שמותיהם של חמישה לוחמים נוספים שנפלו באסון הנמר"ה ברפיח: סמל אליהו משה צימבליסט, סמל איתי עמר, סמ"ר סטניסלב קוסטרב, סמ"ר אור בלומוביץ וסמ"ר עז ישעיה גרובר, זאת לצד שמו של סרן ווסים מחמוד שפורסם אתמול. שמם של שני נופלים נוספים מהתקרית הקשה עדיין לא הותר לפרסום. אלוף (מיל') גיא צור, לשעבר מפקד זרוע היבשה וראש חטיבת התכנון, התייחס לדברים.

"לעשייה צבאית אין שום תכלית בלי עשייה מדינית מאחוריה", טען. "ברור לגמרי בגלל שראש הממשלה לא רצה להחליף את השלטון בעזה, אנחנו יכולים להילחם שם עד אין־סוף בלי שזה יסתיים. כל האמירות הללו נועדו להצדיק את המשך המלחמה שכבר מזמן הייתה צריכה להסתיים. היינו צריכים לסיים את כיבוש רפיח באזור ינואר ולשבת על ציר פילדלפי. מה שמכוונים אליו בממשלה בהוראת נתניהו הוא שנוכל להתחיל להגיד שאנחנו נלחמים ברפיח כדי שהממשלה הזאת לא תיפול".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום לוועידת AIPAC. רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ, אתר רשמי
"נתניהו מכוון ללחימה ברפיח כדי שהממשלה הזאת לא תיפול"/אתר רשמי, רועי אברהם /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

עוד הוסיף כי "ממשלה אחראית הייתה מחליטה שהיא דואגת למדינה. המדינה צריכה לסיים את המלחמה בעזה, להחזיר את החטופים במחיר סיום המלחמה, במילא את ההישגים שהשגנו השגנו וכל יום שאנחנו נמצאים שם אנחנו מדרדרים את ההישגים. יכול להיות שהתכוננות רצינית למלחמה בצפון תאפשר הימנעות ממנה. אנחנו לא יכולים להרשות את זה כשאנחנו ממשיכים לדשדש בעזה. מישהו שמע את נתניהו אומר מה הוא מתכוון שיקרה בהסתכלות האסטרטגית של המדינה? אין שום ראייה".

"הבסת חמאס הייתה יכולה להתרחש גם במלחמה הזו אם היינו מחליפים את שלטון חמאס", הבהיר אלוף (מיל') צור. "החלופה הייתה מוצעת על השולחן, מדינת ישראל החליטה לוותר על זה מאחר שזה היה חייב לערב גורמים ברשות. נתניהו כרגיל העדיף את האינטרסים שלו בהשוואה לאינטרסים של המדינה, לכן לא נביס את חמאס במלחמה הנוכחית. חמאס לא יובס בהריגת מחבלים, זו שרלטנות של נתניהו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
‏גיא צור עם הכוחות ברצועת עזה. רון קובי, מערכת וואלה
האלוף במיל' גיא צור עם כוחות ברצועת עזה, שנת 2014/מערכת וואלה, רון קובי

בהמשך, הוסיף והבהיר כי "אי חזרתם של החטופים - זו נחיתות מוסרית וערכית שמדינת ישראל לא יכולה לסבול". כמו כן, התייחס לאסון הנמר"ה שאירע בסוף השבוע מפקד זרוע היבשה וראש חטיבת התכנון לשעבר. "חיל ההנדסה הוא חיל שבמהלך השנים האחרונות תפס מקום מרכזי ביכולות של צה"ל. לכל כלי, גם לממוגן ביותר, יש נקודות תורפה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully