וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית התריעה מפני מניעה משפטית להעלאת גיל הפטור למילואים - והממשלה דחתה את ההצבעה

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 14:30

למרות התכנון המקורי וככל הנראה בשל הביקורת הציבורית והאירועים ברצועת עזה בסוף השבוע, ההצעה להארכת שירות המילואים - אינה נמצאת על סדר היום לישיבת הממשלה. היועמ"שית: "יש מניעה משפטית להכביד על המשרתים מבלי לצמצם את אי השוויון"

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

שרי הממשלה קיבל היום (ראשון) את סדר היום של ישיבת הממשלה השבועית, ולמרות התכנון המקורי וככל הנראה בשל הביקורת הציבורית והאירועים ברצועת עזה בסוף השבוע, ההצעה להארכת שירות המילואים - אינה נמצאת על סדר היום. גורמים בממשלה טוענים כי מדובר בדחייה בלבד והתכנון להביאה לאישור בהמשך. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הגישה לאחר מכן חוות דעת בעניין הצעת חוק להעלאת גיל הפטור, ומסרה כי "יש מניעה משפטית להכביד על המשרתים מבלי לצמצם את אי השוויון".

בחוות דעת שנשלחה לשר המשפטים יריב לוין מסבירה בהרב מיארה כי "לא הוצגו תוכניות קונקרטיות ומעשיות להגברת השוויון בנטל בקרב אוכלוסיות שאינן משרתות או שמשרתות שירות מקוצר, המתחשבות בצורכי הצבא העדכניים לנוכח אתגרי המלחמה".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי
חיילי מילואים בצפון. מיכאל גלעדי, פלאש 90
חיילי מילואים בצפון/פלאש 90, מיכאל גלעדי

מאוחר יותר היום אישרה ועדת שרים לחקיקה את החוק להארכת שירות המילואים, כאשר אחרי חוות דעת היועמ"שית, החוק אושר כהוראת שעה לשלושה חודשים בלבד במקום חצי שנה.

לפי טיוטת החוק, שחרור משירות מילואים לחייל יתאפשר בגיל 41 במקום 40, ולקצין בגיל 46 במקום בגיל 45. מדובר בהארכת הוראת שעה, כלומר חיקוק שתוקפו הוגבל בזמן מראש, שאושרה בעבר למשך ארבעה חודשים וכעת הממשלה מקדמת אותה מחדש.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "החל מפרוץ אירועי 7 באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל' נקראו מאות אלפים לשירות מילואים, שתרומתם למאמצי הלחימה היא קריטית. על רקע הימשכות הלחימה בימים אלו ולנוכח המשימות המבצעיות הרבות שמוטלות על כתפי צה"ל כתוצאה מלחימה בכמה זירות, היקף גבוה מאוד של חללים ונפגעים כתוצאה מהלחימה, צה"ל עודנו זקוק לכוח אדם בהיקפים משמעותיים. בהתאם, נדרש להאריך את הוראת השעה, עד ל-14 בדצמבר 2024, זאת לאחר שצה"ל מצא כי לא ניתן בעת הנוכחית להחליף את משרתי המילואים הצפויים להשתחרר מחמת גילם במשרתים אחרים, מטעמי כשירותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully