וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשברקע הפטור מגיוס לחרדים: הממשלה תדון על הארכת שירות המילואים

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 13:44

לפי טיוטת החוק, שחרור משירות מילואים לחייל יתאפשר בגיל 41 במקום 40, ולקצין בגיל 46 במקום בגיל 45. "צה"ל עדיין זקוק לכוח אדם בהיקפים משמעותיים", נכתב בהסבר להצעת החוק. במקביל, ועדת חוץ וביטחון תתכנס בשבוע הבא להכין את חוק הפטור מגיוס חרדים ש"תורתם אומנותם"

הרמטכ״ל פגש לוחמי מילואים בגבול לבנון אנחנו מכינים מתקפה בצפון/דובר צה"ל

הממשלה תדון ביום ראשון הקרוב בטיוטת חוק הארכת שירות המילואים, לפיו, שחרור משירות מילואים לחייל יתאפשר בגיל 41 במקום 40, ולקצין בגיל 46 במקום בגיל 45. מדובר בהארכת הוראת שעה, כלומר חיקוק שתוקפו הוגבל בזמן מראש, שאושרה בעבר למשך ארבעה חודשים וכעת הממשלה מקדמת אותה מחדש.

במקביל, ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד) תתכנס ביום שלישי בבוקר כדי להתחיל בהכנת חוק הפטור מגיוס חרדים לצה"ל ש"תורתם אומנותם". החוק אמור להציב יעד של אלפי חרדים בודדים מידי שנה לטובת גיוס.

בדברי ההסבר להצעת החוק שתעלה לדיון בממשלה נכתב כי "החל מפרוץ אירועי 7 באוקטובר ומלחמת 'חרבות ברזל' נקראו מאות אלפים לשירות מילואים, שתרומתם למאמצי הלחימה היא קריטית. על רקע הימשכות הלחימה בימים אלו ולנוכח המשימות המבצעיות הרבות שמוטלות על כתפי צה"ל כתוצאה מלחימה בכמה זירות, היקף גבוה מאוד של חללים ונפגעים כתוצאה מהלחימה, צה"ל עודנו זקוק לכוח אדם בהיקפים משמעותיים. בהתאם, נדרש להאריך את הוראת השעה, עד ל-14 בדצמבר 2024, זאת לאחר שצה"ל מצא כי לא ניתן בעת הנוכחית להחליף את משרתי המילואים הצפויים להשתחרר מחמת גילם במשרתים אחרים, מטעמי כשירותם".

הרמטכ״ל הרצי הלוי בתרגיל מילואים בצפון. 17 בינואר 2024. דובר צה"ל
"צה"ל מצא כי לא ניתן בעת הנוכחית להחליף את משרתי המילואים הצפויים להשתחרר מחמת גילם"/דובר צה"ל

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב להצבעה המתוכננת ואמר: "אם בשביל לשחרר את החרדים הממשלה תאריך את שירות חיילי הסדיר והמילואים זו בגידה בלוחמים, בגידה באנשי המילואים ובגידה במשפחות. אני קורא לחברי הכנסת מכל סיעות הבית - כולל הליכוד - בואו נעצור את הטירוף הזה - זה צו שמונה שלנו. זו המחוייבות של כולנו לצה"ל".

גם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב להצעה בממשלה: ‏ההצעה המבישה שתעלה ביום ראשון בממשלה, לפיה אנשי המילואים ידרשו לשרת שנה נוספת, היא רמיסה של העיקרון הכי בסיסי ביהדות - 'כל ישראל ערבים זה בזה'. ‏הממשלה ממשיכה להקריב את חיילי המילואים על מזבח השיקולים הקואליציוניים וההישרדות הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully