וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים הפגינו בקפלן: "כשהרחובות בוערים, השלטון נופל"

עודכן לאחרונה: 16.6.2024 / 8:44

המשטרה: נעצרו 12 מפגינים. בשער בגין הפגינו בני משפחות חטופים וקראו לרה"מ: "נשארת לבד, כמו שרצית. לא תוכל להאשים אף אחד אחר במחדל". המארגנים בהפגנה נגד הממשלה בקפלן טוענים: 160 אלף איש נכחו במחאה. מפגינים הציתו מיצג אוהלים תחת הכותרת "איבדנו את הצפון"

קפלן ובגין מלאים במפגינים בקריאה לבחירות עכשיו/עמיר טרקל

המשטרה עכבה הערב (שבת) חמישה חשודים בהפרת הסדר אחרי שחסמו את נתיבי איילון לכיוון דרום והדליקו אבוקות. מהמשטרה נמסר שהיא תרשום להם דוחות בגובה 1,000 שקל על הפרעה לתנועה. בתוך כך, המשטרה מסרה כי 12 מפגינים נעצרו - בהם צלם עיתון "הארץ", איתי רון.

מארגני ההפגנה נגד הממשלה בקפלן בתל אביב מסרו שלהפגנה הגיעו השבוע 160 אלף בני אדם. בהפגנה נשא דברים ראש האופוזיציה יאיר לפיד, לפני קהל של עשרות אלפי מפגינים. "כשהרחובות בוערים - השלטון נופל", אמר לפיד. במשך זמן מה חסמו מפגינים את נתיבי איילון. מארגני ההפגנה טוענים שמספר המפגינים בכל המוקדים גדל באופן משמעותי השבוע.

פעילי ארגון דורשינוי הקימו אוהלים בקפלן במיצג "איבדנו את הצפון" במחאה על הפקרת הצפון. המיצג כלל ביקורת דרכונים שמבהירה לעוברים ושבים כי הם יוצאים מגבולות ישראל, לצד אוהלים עם שמות ישובים מהצפון. מתנועת דורשינוי נמסר: "מאז תל חי לא הייתה הנהגה בישראל שאיבדה את הצפון כמו ממשלת ה-64, ששותקת בעוד הצפון בוער. די להפקרת הצפון, די לממשלה האנטי ציונית הראשונה". בתום ההפגנה הציתו המפגינים את האוהלים. "מה שאתם רואים כאן זה מה שקורה בצפון כל יום", אמרו בדורשינוי. מכבי האש כיבו את הדליקה, והמשטרה נכנסה לצומת.

צלם "הארץ" איתי רון נעצר ומועלה לאוטוובס העצורים במחאה בתל אביב למען הבחירות. גיל לוין, אתר רשמי
צלם "הארץ" איתי רון נעצר ומועלה לאוטוובס העצורים במחאה בתל אביב למען הבחירות/אתר רשמי, גיל לוין
מפגין מתעמת עם שוטר: "אמרת שמשלמים לי על זה?"/רשתות חברתיות
יאיר לפיד בהפגנה בקפלן. עומר ילין, אתר רשמי
יאיר לפיד בהפגנה בקפלן/אתר רשמי, עומר ילין
מדורה בקפלן, 15 ביוני 2024. ברק דור, אתר רשמי
מדורה בקפלן, 15 ביוני 2024/אתר רשמי, ברק דור
עצרת למען החטופים בתל אביב, 15 ביוני 2024. רויטרס
עצרת למען החטופים בתל אביב, 15 ביוני 2024/רויטרס

עמי דרור - יזם הייטק ואיש חינוך אמר בהפגנה בקפלן: "האויב הגדול ביותר שלנו הוא לא חמאס ולא החיזבאללה. האויב הגדול ביותר הוא הייאוש וכן, יש לנו הרבה סיבות להתייאש. כולנו חייבים לקחת דלי מים ולצאת מהבית. לקחת מטף ולכבות את השריפה. אין לכם מטף? תביאו דלי. אין לכם דלי? תביאו כפית. השבוע אנחנו כובשים את המדינה. זאת לא עוד הפגנה, זה מיליון אנשים ברחובות עד שיהיו בחירות! באים אל הראש. אל השקרן, אל הפחדן, אל האשם. נתניהו שומע? אנחנו באים לממשלת המשתמטים, באים, עד שאתם תעלמו".

יפעת קלדרון אמרה בהפגנה בשער בגין בקריה: "ראש הממשלה, זה עליך, בידיים שלך. אתה תחליט מתי יחזרו. נמשיך לחכות ונשלם את המחיר בחייהם. מי אתה חושב שאתה שתקריב את החיים של עופר? נשארת לבד, כמו שרצית מההתחלה. עכשיו לא תוכל להאשים אף אחד אחר במחדל".

אילה מצגר אמרה על הבמה: "נמאס לי להיות פה. אנחנו רוצים במוצאי שבת חיים נורמליים. אבל יש לנו עוד 120 חטופים בעזה. זה מטורלל. אין לנו זכות להתייאש. אני מקווה שיורם יודע שאנחנו נאבקים למענם, שהוא וחיים וקופר יודעים שמותם לא היה לשווא. מותם ציווה לנו שינוי".

פעילי דורשינוי הקימו אוהלים בקפלן במיצג ״איבדנו את הצפון״ במחאה על הפקרת הצפון 15 ביוני 2024. דרושינוי, אתר רשמי
פעילי דורשינוי הקימו אוהלים בקפלן במיצג ״איבדנו את הצפון״ במחאה על הפקרת הצפון 15 ביוני 2024/אתר רשמי, דרושינוי
שדרות קפלן ובגין מלאות במפגינים הקוראים לבחירות ועסקת חטופים 15 ביוני 2024. יאיר פלטי, אתר רשמי
שדרות קפלן ובגין מלאות במפגינים הקוראים לבחירות ועסקת חטופים 15 ביוני 2024/אתר רשמי, יאיר פלטי

אלפי בני אדם הפגינו גם בצפון, כנגד מדיניות הממשלה, קראו להשבת החטופים וקראו לראש הממשלה להתפטר. בעצרת בצומת חורב בחיפה נשא דברים אלוף (מיל.) דני יתום, לשעבר ראש המוסר וחברת כנסת שאמר: "ביבי וסינוואר לא רוצים הסכם". לדבריו, ראש הממשלה חושש שקבלת התוכנית תפרק את ממשלתו ע"י השרים בן גביר וסמוטריץ. "הוא דואג קודם כל לעצמו ושרידותו, הוא מפקיר את ישראל ופועל בניגוד לאינטרסים שלנו", אמר יתום, והוסיף כי "יתכן שעוד מעט נאלץ להילחם באופן נרחב נגד לבנון וחיזבאללה". הוא אמר כי "עדיף להגיע להסדר מדיני על בסיס החלטה 1701 שתובעת מחיזבאללה לסגת אל מצפון לליטני".

לדבריו, ראש הממשלה נתניהו, "חייב להסתלק מחיינו, הוא גרם לנזקים כה רבים וממשיך להוות נטל". הוא טען כי "תחת כהונתה לא ניתן יהיה להגיע להפסקת אש בדרום ולפתרון מדיני בצפון" והזהיר כי "במקרה שכזה תאלץ ישראל להיכנס למלחמה רבתי נגד לבנון וחיזבאללה, תוך המשך לחימה לא עצימה ברצועת עזה" וכי "במלחמה עלול העורף לספוג פגיעות קשות ונפגעים". הוא חתם את דבריו במילים: :מולנו אתגרים קשים. אנו זקוקים לממשלה אחרת כדי לנצח. לכן ביבי וחבורתו חייבים ללכת הביתה עכשיו".

עינב צנגאוקר בשער בגין "נמאס שעוד ועוד משפחות מצטרפות לשכול. אשם אחד בנימין נתניהו" 15 ביוני 2024. נעמה זאבי רבלין, אתר רשמי
עינב צנגאוקר בשער בגין "נמאס שעוד ועוד משפחות מצטרפות לשכול. אשם אחד בנימין נתניהו" 15 ביוני 2024/אתר רשמי, נעמה זאבי רבלין
שדרות קפלן ובגין מלאות במפגינים הקוראים לבחירות ועסקת חטופים 15 ביוני 2024. איתן סלונים, אתר רשמי
שדרות קפלן ובגין מלאות במפגינים הקוראים לבחירות ועסקת חטופים 15 ביוני 2024/אתר רשמי, איתן סלונים

בהתרחשות חריגה במהלך ההפגנה בקיסריה, הסירו פקחי המועצה האזורית חוף הכרמל בגיבוי שוטרים את השלטים הגדולים שתלו המפגינים. בחברה לפיתוח קיסריה הכחישו כל קשר לעניין. "המדיניות שלנו היא שלא מתערבים בפוליטיקה", נמסר תוך שבמענה לפניית וואלה הודיעו כי לא פעלו, לא התלוננו ולא הזעיקו איש לפעולה מסוג זה.

ראש המועצה האזורית שמע על התקדים לראשונה מפניית התקשורת. רשמית נמסר כי "המועצה מנחה את כלל פקחיה לפעול לשמירת הסדר הציבורי בכל שטחי ויישובי המועצה, כמובן כנדרש על-פי החוק ובהתאם לו. הטענות שהועלו באשר להתנהלות הפקח יתוחקרו במלואן".

כאלפיים איש הפגינו בצומת כרכור וחסמו את כביש 65 לסירוגין. גם בצומת זכרון יעקב על כביש 4 התקיימה הערב הפגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully