וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט דוחה את דברי מקרון: "צרפת עויינת - לא נשתף אותה בהסדרה בלבנון"

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 16:48

שר הביטחון הגיב לדברי נשיא צרפת שאמר אמש שתקום ועדה אמריקנית-צרפתית-ישראלית שתסדיר את המצב בלבנון. "צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה של חמאס", כתב גלנט. שר החוץ כ"ץ גינה את דבריו: "האמירות לא במקומן. צרפת פועלת להגן על ישראל"

גלנט על סרטון ההמרדה: "בצה"ל יש סמכות אחת - אין גורמים צדדיים"/שחר יורמן

שר הביטחון יואב גלנט דחה היום (שישי) את דברי נשיא צרפת עמנואל מקרון שאמר אמש שתקום ועדה אמריקנית-צרפתית-ישראלית שתסדיר את המצב בלבנון.

"בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים", כתב גלנט ברשת החברתית X. "לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תקח בה חלק", הוסיף.

נשיא צרפת עמנואל מקרון, 12 ביוני 2024. רויטרס
גלנט דוחה את דבריו על ועדה אמריקנית-צרפתית-ישראלית שתסדיר את המצב בלבנון. מקרון/רויטרס

העימות בין גלנט לכ"ץ

שר החוץ ישראל כ"ץ דחה את דבריו של גלנט. "האמירות נגד צרפת אינן נכונות ואינן במקומן", נמסר מטעם בכירים במשרדו. "רק לפני מספר שבועות צרפת השתתפה באופן פעיל בהגנה על שמי מדינת ישראל ואזרחיה, ולקחה חלק במבצע לסיכול מתקפת הטילים האיראנית".

"מתחילת המלחמה צרפת הובילה קו ברור של גינוי וסנקציות נגד החמאס, ומובילה קו תקיף בכל הקשור לסנקציות נגד איראן ופרויקט הטילים והכטב"מים שלה באיחוד האירופי, והייתה שותפה להחלטה במועצת הנגידים של סבא"א לקידום תהליך הסנקציות נגד תוכנית הגרעין של איראן".

גלנט לא נותר חייב, ומלשכתו נמסר: "כדאי שהגורמים הבכירים במשרד החוץ ידברו בשמם ולא יסתתרו. ישראל לא תיתן לצרפת מעמד בדיון על צרכיה הבטחוניים בלבנון. עמדה זו משותפת לארה"ב ולישראל".

מה הוביל למתקפה של גלנט?

לפני שבועיים, ישראל הציעה להקים ועדה צרפתית-אמריקנית-ישראלית שתנסה למנוע הסלמה נוספת בלבנון. הנושא הוצג על ידי ישראל בביקור בפריז של ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, דרור שלום, וראש המערך המדיני במשרד החוץ, עליזה בן נון, כך שני מקורות שמעורים בנושא אמרו לוואלה.

הצרפתים התלהבו מהרעיון והציעו אותו לאמריקנים אולם התשובה אמריקנית הייתה שלילית. בתוך כך, בתום הביקור של הנשיא ביידן בצרפת בשבוע שעבר הם שינו את עמדתם והסכימו לקחת חלק בנושא. עם זאת, בזמן שחלף מאז שישראל הציעה את הרעיון לצרפתים, צרפת החליטה למנוע את השתתפותן של חברת ישראליות בתערוכת הנשק Eutosatory כאות מחאה על פעולת צה"ל ברפיח. בישראל זעמו על ההחלטה הצרפתית וחיפשו דרכי תגובה.

אתמול, הנשיא מקרון חשף פומבית את הכוונה לקיים שיחות בין ישראל, ארה"ב וצרפת שיביא להסדרה בלבנון. בישראל שמעו את הדברים והחליטו שהתגובה לסילוק החברות הישראליות מהתערוכה בצרפת תהיה סירוב לשתף את צרפת בשיחות בנושא.

"אנחנו ננהל את השיחות בנושא לבנון עם ארה"ב ולא ניתן לצרפת את הזכות הזו בזמן שהם מוציאים את דיבתנו בעולם באמצעות הרחקה מתערוכת נשק", אמר בכיר ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully