וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת גירש את ישראל מתערוכת הנשק החשובה. אבל נחשו מי מגן עליו?

עודכן לאחרונה: 1.6.2024 / 22:54

עמנואל מקרון החליט לאסור על השתתפות התעשיות הביטחוניות מישראל בתערוכת יורוסאטורי, במחאה על הנפגעים הפלסטינים ברפיח. האם הוא גם יורה לפרק ממטוסו את מערכת הלייזר של אלביט שמגנה עליו מטילים?

בווידאו: סרטון תדמית של מערכת ההגנה "מוזיקה" של אלביט/אלביט מערכות

נשיא צרפת עמנואל מקרון קיבל החלטה דרמטית, לאסור על יותר מ-60 חברות מישראל להציג בתערוכת יורוסאטורי בפריז, אחת מתערוכות הנשק החשובות בעולם, שתיפתח בפרברי פריז ב-17 ביוני. אבל כשמדובר בהגנה על חייו, מקרון דווקא רוצה את הישראלים לידו.

על מטוס האירבאס A330 הנשיאותי שמפעיל חיל האוויר הצרפתי מותקנת מערכת שמיוצרת בארץ, בעיר רחובות. מטוס חיל האוויר הצרפתי מספר 1 מצויד מזה מספר שנים במערכת הדירקאם של חברת אלביט, להגנת מטוסים מפני טילים.

מערכת המיוזיק של אלביט על מטוס אירבאס לתדלוק של נאטו מתוצרת צרפת. אלביט, אתר רשמי
מערכת המיוזיק של אלביט על מטוס אירבאס לתדלוק של נאטו מתוצרת צרפת/אתר רשמי, אלביט

המערכת מצוידת בכיסוי 360 מעלות שמספקות ארבע מצלמות, שנועדו לזהות שיגור של טילים מונחי חום לעבר המטוס. ברגע שהן מזהות שיגור כזה, מכוונת המערכת קרן לייזר לעבר ראש הטיל, משבשת את העקיבה שלו אחרי המטוס, ומרחיקה ממנו את האיום.

המערכת, שפותחה בחטיבת אל-אופ של אלביט, נמכרה כבר ביותר ממיליארד דולר ומשמש מטוסי אח"מ ממשלתיים ופרטיים, את מטוסי התובלה מדגם אירבאס A400 של חיל האוויר הגרמני, את מטוסי התדלוק מדגם אירבאס A330 של ברית נאט"ו ונרכשה גם עבור מטוסי ה-KC390 של חיל האווירי הפורטוגזי. הגרסה הצבאית שלה נמכרת בשם מיוזיק, ונמכרת גם להגנת מסוקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מטוסו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, עם מערכת ההגנה של אלביט. ללא קרדיט, אתר רשמי
מטוסו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, עם מערכת ההגנה של אלביט/אתר רשמי, ללא קרדיט
מערכת דירקאם של אלביט. אלביט, אתר רשמי
מערכת דירקאם של אלביט/אתר רשמי, אלביט

בישראל מכונה המערכת "מגן רקיע", והיא מותקנת בעת הצורך על מטוסי חברות התעופה הישראליות, כלקח מניסיון הפלת מטוס ארקיע במומבסה, קניה, ב-2002. מגן רקיע מותקנת גם במטוס ראש הממשלה החדש כנף ציון, שצפוי לערוך בקרוב את טיסתו המבצעית הראשונה, כאשר יטיס את בנימין נתניהו לנאומו המתוכנן בקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully