וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: היכולות שארה"ב סיפקה לישראל, והתנאים לשימוש

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 10:55

גורם ישראלי בכיר התייחס למודיעין שמספקת ארה"ב לישראל, ואמר ל"וושינגטון פוסט" כי ארה"ב סיפקה כמה "יכולות שמעולם לא היו לנו". לפי הדיווח, ממשל ביידן אסר על ישראל להשתמש במודיעין שסופק כדי לפגוע במחבלי חמאס "רגילים", וכי הוא נועד לאיתור הנהגת הארגון וחטופים

פעילות אוגדה 99 במרכז עזה/דובר צה"ל

גורם ישראלי בכיר התייחס למודיעין שמספקת ארה"ב לישראל, ואמר כי ארה"ב סיפקה כמה "יכולות שמעולם לא היו לנו לפני 7 באוקטובר", כשדוגמא אחת לכך היא חילוץ ארבעת החטופים בשבת האחרונה - כך פורסם היום (שישי) ב"וושינגטון פוסט".

על פי הפרסום, ארה"ב הגבירה את איסוף המודיעין על חמאס מאז המתקפה ב-7 באוקטובר, והיא משתפת כמות יוצאת דופן של צילומי מזל"טים, צילומי לוויין, יירוטי תקשורת וניתוח נתונים באמצעות תוכנה מתקדמת, חלקם מופעל על ידי בינה מלאכותית, כך לפי גורמי מודיעין ארה"ב וישראל בהווה ובעבר.

בדיווח צוטטו גורמים ישראלים, שלדבריהם ישראל "אסירת תודה" על הסיוע האמריקאי, שבמקרים מסוימים העניק יכולות ייחודיות שהיו חסרו להם לפני התקפת הפתע של חמאס.

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

עם זאת, על פי העיתון, ממשל ביידן אסר על ישראל להשתמש בכל מודיעין שסופק על ידי ארה"ב כדי לפגוע במחבלי חמאס "רגילים" בפעולות צבאיות, וכי המודיעין נועד רק לאיתור חטופים וכן את ההנהגה הבכירה של ארגון הטרור - כולל יחיא סינוואר, שתיכנן את אירועי ה-7 באוקטובר, ומוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
יחיא סינוואר. רויטרס
על הכוונת. יחיא סינוואר/רויטרס

בכיר במערכת הביטחון האמריקנית סיפר לעיתון: "אם היינו מצליחים להשיג מידע באופן חד צדדי שהיה מאפשר לנו לפעול, ולהביא לשחרורם של אזרחים אמריקנים בחיים, היינו עושים זאת, אך היה מידע מועט מאוד באופן ספציפי לגבי חטופים אמריקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully