וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מיניתי אותה": פליטת הפה המוזרה של השופט אורנשטיין - וההבהרה

עודכן לאחרונה: 14.6.2024 / 9:09

נשיא בית המשפט המחוזי בת"א לשעבר אמר במהלך דיון בוררות, על סגניתו ומי שמינתה אותו לדון באותה בוררות: "אני מיניתי אותה". בהמשך הבהיר: "אני לא מיניתי אותה, בתקופתי היא מונתה. סליחה". מטעמו נמסר: "בשל הרקורד המקצועי שלו הוא נבחר לנהל תיקי בוררות מורכבים"

גדעון סער מגיב לחקירת אפי נוה ואורנשטיין: "לא מופתע"/קונטקט

השופט איתן אורנשטיין, מי שכיהן בתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בת"א בין השנים 2021-2016 אמר באמצע בוררות, על סגניתו ומי שמינתה אותו לדון באותה בוררות: "אני מיניתי אותה". אורנשטיין התכוון לומר שבתקופתו הוא מינה אותה לתפקיד סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, וכך אמר בהמשך לאחד הצדדים בבוררות שהיו המומים לשמע הדברים: "אני לא מיניתי אותה, בתקופתי היא מונתה שלא יחשבו. כן, סליחה".

נבהיר, אורנשטיין קיבל את הבוררות כדת וכדין ולא נעברה שום עבירה פלילית. אך משיחות שוואלה ערך בנושא עולה התהייה האם לא היה נכון ולו לפחות כדי להימנע מלזות שפתיים וממראית עין פסולה. זאת משום שאורנשטיין קיבל את הבוררות האמורה ועוד שתיים נוספות במהלך שנת 2023 ממי שהייתה סגניתו, השופטת (בדימוס) יהודית שבח.

עוד נציין כי לפי חוק בתי המשפט, סגני נשיאים של בתי משפט מחוזיים ממונים בידי שר המשפטים ובהסכמת נשיא בית המשפט העליון. אולם, לפי נוהל מינוי סגני נשיאים של הנהלת בתי המשפט, כדי למנות סגן נשיא לבתי המשפט השונים יש להקים ועדת איתור שבראשה עומד נשיא בית המשפט שאליו מתמנה הסגן, והיא זאת שממליצה לשר ולנשיא העליון על מינויים פוטנציאלים לתפקיד. בסיפור שלנו, אורנשטיין עמד בראשות ועדת האיתור שהמליצה על שבח.

השופט איתן אורנשטיין בדיון על הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
לא מינה את שבח לתפקידה, אלא עמד בראש ועדה שהמליצה עליה. השופט איתן אורנשטיין/יוסי ציפקיס

מטעמו של השופט בדימוס איתן אורנשטיין נמסר: "אין כל עוררין על מקצועיותו ותפקודו של איתן אורנשטיין, הן כשופט, הן כנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב והן כבורר. השופט אורנשטיין הוביל פסיקות חדשניות ואמיצות בתחום הכלכלי והמסחרי, והוציא תחת ידיו שורה של הלכות משפטיות עקרוניות. אורנשטיין ידוע כבעל מזג שיפוטי, סובלני, יעיל וקשוב.בשל הרקורד הזה, הוא נבחר, על פי רוב על ידי הצדדים, לנהל תיקי בוררות מורכבים. כל טענה אחרת היא רכילות ותו לא".

תגובתה של השופטת (בדימוס) יהודית שבח באמצעות דוברות הרשות השופטת: "השופטת שבח נבחרה לתפקיד סגנית נשיא בבית המשפט המחוזי - פה אחד על-ידי ועדת האיתור. אין ולא הייתה כל מניעות למינוי השופט בדימוס אורנשטיין בתיקי בוררות, על ידי השופטת שבח. אין בתפקיד מקצועי/מנהלי גרידא כדי להקים עילה למניעות, בוודאי לא בשנים שלאחר פרישת השופט בדימוס אורנשטיין מבית המשפט. השופט בדימוס מונה כבורר ע"י השופטת שבח, זאת בדומה לשופטים בדימוס רבים אחרים שמונו על ידה כבוררים. השופט בדימוס מונה כבורר בתיקים שהתאימו לניסיונו רב-השנים כגון תיקים מסחריים, זאת לעיתים במקרים בהם בוררים אחרים סרבו לקבל על עצמם את התיק, או עת נוצר הצורך בבורר חליף על מנת לסיים בוררות".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
השופט איתן אורנשטיין. יוסי ציפקיס
"נבחר לנהל תיקי בוררות בשל רקוד של שופט יעיל וקשוב". השופט איתן אורנשטיין/יוסי ציפקיס

בסוף חודש מאי, נחקר אורנשטיין בלהב 433 במשטרה בחשד כי נרקמה לכאורה עסקה בינו לבין מי שהיה ראש לשכת עו"ד דאז, אפי נוה, לפיה נוה יתמוך במינויו של אורנשטיין לתפקיד נשיא בית המשפט המחוזי בת"א ויעדיף אותו על פני המתמודדת דליה גנות, ואילו אורנשטיין ימנה שופטים שיהיו נוחים למשרדו של נוה. נבהיר כי אין קשר בין הידיעה שעתה קראתם לבין חקירה זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully