וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ הוציא צו על תנאי המורה ללוין לנמק את הסיבות לאי כינוס הוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 18:38

שר המשפטים יידרש לנמק בדיון שיתקיים בחודש הבא מדוע אינו ממלא את חובתו עפ"י חוק, ומכנס את הוועדה שתבחר את נשיא בית המשפט העליון ושופטים נוספים. עו"ד הידי נגב מהתנועה לאיכות השלטון: "הוצאת הצו מעידה על הצורך הדחוף לעצור את הפגיעה באושיות הדמוקרטיה"

דיון בעתירות גיוס תלמידי הישיבות/קונטקט

בית המשפט העליון הוציא היום (חמישי) צו על תנאי לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון המורה לשר המשפטים, יריב לוין, לנמק מדוע אינו ממלא את חובתו על פי חוק ומכנס את הוועדה לבחירת שופטים, על מנת לבחור נשיא ושופטים חדשים לבית המשפט העליון.

זאת, בהמשך לעתירה שהגישה התנועה, בה נטען כי שר המשפטים מסרב לכנס את הוועדה בניגוד לדין ומתוך מניעים פסולים, במטרה לפגוע בעצמאות הרשות השופטת ובמערכת האיזונים והבלמים. כמו כן, לראשונה בתולדות המדינה, מפר השר את הנוהג החוקתי הוותיק לבחור את השופט הוותיק ביותר לתפקיד נשיא העליון. בתוך כך, בתחילת חודש הבא (2.7) ייערך דיון בעתירה במסגרתו יידרש לוין להסביר את התנהלותו ולנמק מדוע אינו ממלא אחר הוראות הדין המחייבות אותו לכנס את הוועדה לבחירת הנשיא והשופטים לעליון.

שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

עורך הדין הידי נגב, ראש מחלקת מדיניות וחקיקה בתנועה לאיכות השלטון: "המהירות שבה הוציא בג"ץ צו על תנאי מעידה על חומרת המצב והצורך הדחוף לעצור את הפגיעה באושיות הדמוקרטיה. נראה כי שר המשפטים נחוש להמשיך במהלכי ההשתלטות הפוליטית על מערכת המשפט, וממשיך לפעול ללא מורא בחוסר תום לב ומשיקולים זרים שמטרתם לערער את האמון הציבורי ברשות השופטת. התנועה לאיכות השלטון תמשיך להילחם בכל האמצעים החוקיים כדי להגן על שלטון החוק וערכי הדמוקרטיה במדינת ישראל".

מוקדם יותר היום, התקיימה ישיבה בוועדה לבחירת שופטים שמינתה שופטים לבתי הדין לעבודה. למרות, שמינויים מהסוג הזה נמצאים פחות במחלוקת ותחת מעקב של העיתונות, נושא מינוי נשיא קבוע לבית המשפט העליון עלה בישיבה ועורר מחלוקות בין הצדדים.

במהלך הדיון, השרה אורית סטרוק הביעה ספקות ושאלה "למה בכלל צריך נשיא לעליון, תשכנעו אותי?". נציגת לשכת עורכי הדין, יונית קלמנוביץ, השיבה לה "כי זה החוק, בואי תשכנעי אותי למה צריך לשמור על החוק". נכון לעכשיו, השופטים, נציגי הלשכה וחה"כ קארין אלהרר התנגדו למינויו משום שלפי שיטת הסניוריטי מי שצריך להתמנות הוא השופט יצחק עמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully