וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטרוק בוועדה לבחירת שופטים: "למה צריך נשיא לעליון?"; נציגת לשכת עו"ד: "כי זה החוק"

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 17:14

הוועדה לבחירת שופטים מינתה מועמדים לבתי הדין לעבודה, אולם גם בישיבה הזו עלתה סוגיית מינוי קבוע של נשיא בית המשפט העליון. שרת ההתיישבות הביעה ספקות למינוי ומנגד השופטים, נציגי הלשכה וחה"כ אלהרר התנגדו וטענו שהשופט יצחק עמית צריך להתמנות עפ"י שיטת הסניוריטי

פסקת ההתגברות ושינוי הוועדה לבחירת שופטים: הרפורמה של לוין במערכת המשפט/מערכת וואלה!

הישיבה הנוכחית שהתקיימה היום (חמישי) בוועדה לבחירת שופטים לא עברה על מי מנוחות, למרות שעל הפרק עמד מינוי שופטים לבתי הדין לעבודה שנמצאים פחות במחלוקת ותחת מעקב של העיתונות.

במהלך הדיון, השרה אורית סטרוק הביעה ספקות ושאלה "למה בכלל צריך נשיא לעליון, תשכנעו אותי?". נציגת לשכת עורכי הדין, יונית קלמנוביץ, השיבה לה "כי זה החוק, בואי תשכנעי אותי למה צריך לשמור על החוק". נכון לעכשיו, השופטים, נציגי הלשכה וחה"כ קארין אלהרר התנגדו למינויו משום שלפי שיטת הסניוריטי מי שצריך להתמנות הוא השופט יצחק עמית.

חה"כ אלהרר החלה את הדיון ואמרה כי "זו תעודת עניות שעדיין אין נשיא קבוע לבית המשפט העליון". לוין התנגד ונשא נאום תקיף בין עשר דקות נגד העליון. כל השופטים, כולל סולברג היו בהלם. על הטענות שהעם לא מסכים עמם אמרה אלהרר כי דאגו לעשות דמוניזציה לעליון שלא בצדק.

ישיבת הוועדה לבחירת שופטים. מיכאל דימנשטיין לע״מ, אתר רשמי
הישיבה לא עברה על מי מנוחות. הוועדה לבחירת שופטים/אתר רשמי, מיכאל דימנשטיין לע״מ

השם שעליו הייתה המחלוקת הוא שופט בית הדין לעבודה בתל אביב, דורי ספיבק, המועמד להתקדם לבית הדין הארצי לעבודה. ספיבק נחשב לשופט מוערך מאוד, אך כפי שציין בפני חבר בוועדה - מאחר שהוא הפך להיות המועמד של הלשכה כמו השופטת ג'ויה סקפה-שפירא הוא לא ימונה. אכן בדיון היום שר המשפטים, יריב לוין, ושר העבודה, יואב בן צור, שנוכח בישיבות רצו למנות את כאמל אבו קאעוד מבית הדין לעבודה. לטעמם לא היה מעולם שופט ערבי בארצי ולכן הם ביקשו לגוון את בית הדין. השופטים, לשכת עורכי הדין וקרין אלהרר רצו את ספיבק וזה הספיק כדי שלא ימנו אף אחד.

שר המשפטים, יריב לוין, אמר בישיבה כי "בית המשפט העליון שולט במדינה ומיליוני אנשים נגדו". השופטים עוזי פוגלמן ודפנה ברק-ארז הסבירו כי בגלל "כללי האתיקה הם לא יכולים להשיב לדבריו, וביקשו לא לדון בנושא".

בנוסף, לוין אמר כי הוא מציע לנציגי לשכת עורכי הדין בוועדה ולחה"כ אלהרר לא לתקוף את נושא אי מינוי נשיא לבית המשפט העליון בבג"ץ. בתגובה, שאלו נציגי הלשכה האם מדובר באיום, ולוין השיב שלא אך המשיך לתקוף את בית המשפט העליון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר המשפטים יריב לוין. יונתן זינדל, פלאש 90
"בית המשפט העליון שולט במדינה ומיליוני אנשים נגדו". לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש לשכת עורכי הדין, עורך הדין עמית בכר הגיב לעימות שהתחולל בוועדה: "שר המשפטים, בשיתוף השרה המשיחית סטרוק, מוכיח פעם נוספת שההפיכה המשטרית עודנה בוערת בעצמותיו, עם הצעה שערורייתית שמטרתה להמשיך ולקדם את הרס מערכת המשפט, להשתלט פוליטית על מינוי נשיא בית המשפט העליון ובדרך לשלוט בוועדת החקירה הממלכתית על אסון השבעה באוקטובר. לא נקבל את הצעתו של השר שמונע בבריונות את בחירת נשיא העליון בוועדה לבחירת שופטים ולא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה מקום המדינה. השיטה היחידה שמבטיחה אי-תלות פוליטית של נשיא העליון בשר הממנה ובשלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully