וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעל נפל לבור וניצל בנס - בזכות טיול עם הכלב

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 12:00

בזכות ערנות של תושב הקיבוץ, ניצל יעל שנפל לבולען בעומק 10 מטרים . "גלשנו אל תוך הבולען באמצעות חבל", סיפר בועז ליימזידר, מפקד יחידת חילוץ עין גדי, והוסיף: "קשרנו את היעל, והמחלצים והפקח משכו אותו בבטחה מעלה". ליעל שלום

קויק: חילוץ עופר שנפל לבור/נעם רווח, רשות הטבע והגנים

תושב קיבוץ עין גדי טייל אתמול (רביעי) עם כלבתו מזרחית לכביש 90 ליד מטעי הקיבוץ, שהבחין לפתע ביעל שנמצא בתחתית בולען שעומקו כ-10 מטרים. התושב, אייל דוזורץ, הזעיק את הפקח האזורי, יחידת החילוץ עין גדי והמשטרה, שהגיעו למקום וחילצו את היעל חזרה אל הטבע לאחר שעתיים.

"גלשנו אל תוך הבולען באמצעות חבל" סיפר בועז ליימזידר, מפקד יחידת חילוץ עין גדי. "קשרנו את היעל שהועלה בבטחה על ידי הפקח והמלחצים מעלה" הוסיף. "מדובר ביעל בוגר בערך בגיל 10", הוסיף שי רוזנצוויג פקח ים המלח ברשות הטבע והגנים. "ערנות האזרח הצילה את היעל בוודאות שלא היה יכול לטפס באופן עצמאי מבולען כה עמוק, והיה מוצא את מותו בחום הכבד באיזור.

יעל נפל לבולען בעין גדי וחולץ. דוברות המשטרה ודוברות רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
"קשרנו את היעל והעלנו אותו בבטחה מעלה״. חילוץ היעל מהבולען בעין גדי/אתר רשמי, דוברות המשטרה ודוברות רשות הטבע והגנים
יעל נפל לבולען בעין גדי וחולץ. דוברות המשטרה ודוברות רשות הטבע והגנים, אתר רשמי
"היעל בוודאות לא היה יכול לטפס את הבולען, הוא ניצל ממוות". חילוץ היעל מהבולען בעין גדי/אתר רשמי, דוברות המשטרה ודוברות רשות הטבע והגנים

היעל הנובי הוא מין דגל לשמירת הטבע בישראל. הוא סמל להצלחה בשמירה על מינים והוא גם סמלה של רשות הטבע והגנים מיום הקמתה ב-1964. גודל האוכלוסייה העולמית של היעל בירידה, וככל הנראה היום האוכלוסייה בישראל היא הגדולה והמוגנת ביותר בעולם. עיקר האוכלוסייה מרוכז בשני אזורים: מדבר יהודה והר הנגב. שתי אוכלוסיות קטנות חיות בהרי אילת והערבה הדרומית ואוכלוסייה אחת ברמת הגולן, שמקורה הוא ביעלים מעין גדי שהועתקו בעבר לרמת הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully