וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר גולן: "היחיד בקואליציה שגילה הגינות מינימלית זה גלנט"

עודכן לאחרונה: 13.6.2024 / 9:43

יו"ר מפלגת העבודה יאיר גולן ביקר בחריפות בראיון ב-103FM את הח"כים שהצביעו נגד החלת דין רציפות חוק הגיוס. "אין אחד שמסוגל להגיד שיש רה"מ שמעוניין רק להיחלץ ממשפטו ולהמשיך לשלוט", אמר. "כולם בשתיקתם שותפים לפשע ביותר נגד מדינת ישראל עליו חתום בנימין נתניהו"

ח"כ אוהד טל: "לא בטוח שאוכל להצביע בעד חוק הגיוס"/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה יאיר גולן אמר היום (חמישי) כי הוא מברך את שר הביטחון יואב גלנט "שלפחות גילה הגינות מינימלית והצביע נגד חוק הגיוס". בראיון ל-103FM גולן ביקר בחריפות את הקוליציה וטען כי "אין אדם הגון אחד בה" שיכול לעמוד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, והאשים אותו "בפשע הנורא ביותר נגד מדינת ישראל".

"אני רוצה לומר לך, מתחילת המלחמה, ואפילו לפני, עוד בימים האפלים של ההפיכה המשטרית, שאלנו את עצמנו האין בתוך הקואליציה הזו בן אדם הגון אחד? ומסתבר שאין", אמר גולן. "אין בן אדם הגון אחד שמסוגל להגיד שיש פה ראש ממשלה שמה שמעניין אותו זה להיחלץ ממשפטו ולהמשיך לשלוט. לא ייתכן שבמדינת ישראל השר לביטחון לאומי הוא אדם שמורשע 8 פעמים, קרימינל בקנה מידה בלתי נתפס ומי שמזלזל בשלטון החוק. האנשים האלה, כל כולם בשתיקם הם שותפים לפשע הנורא ביותר נגד מדינת ישראל, הפשע שחתום עליו בנימין נתניהו וכל ממשלתו".

יאיר גולן תמך בשר הביטחון יואב גלנט על ההצבעה נגד חוק הגיוס, ואמר כי החוק בעייתי במונחי מוסר בסיסי. "אני מברך את שר הביטחון, שלפחות גילה הגינות מינימלית והצביע נגד החוק הזה", אמר. "אנחנו שוכחים, יש פה מדינה במצב חירום, אנשי המילואים שחוקים, חלקם עשו למעלה מחצי שנה של מילואים - איך אפשר לדרוש את זה מאזרחים ובא בעת לקחת ציבור שלם ולהגיד לו 'קיש לך פטור מכאן לנצח', איך זה יכול להיות? זה לא נתפס במוסר הבסיסי".

שר הביטחון יואב גלנט, ביקר במועצה האזורית עמק חפר, וקיים תצפית והערכת מצב בסמוך לגזרת טול כרם, 4 ביוני 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"גילה הגינות מינימלית והצביע נגד החוק הזה". שר הביטחון יואב גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"מה שקורה בצפון זו הפקרות שאין כדוגמתה"

האלוף במיל' לשעבר שכיהן כסגן הרמטכ"ל טען כי המצב הטוב ביותר לעסקה הייתה כשצה"ל תמרן בצורה נרחבת בשטחי הרצועה. "אני חושב שהיינו צריכים להגיע כבר לעסקת חטופים שארבע אוגדות של צה"ל היו בעזה, וזה קרה לפני 4־5 חודשים", אמר. "אני לא יודע אם פספסנו את ההזדמנות, אבל אין ספק שאת התנאים הטובים ביותר החמצנו. זה כואב, נורא, מיותר. וכל זה קורה בגלל שיקולים פוליטיים של ראש מהמשלה שמזמן לא ממש את האינטרס לש מדינת ישראל, עסוק בעיקר באינטרסים האישים שלו, הוא וכל הממשלה שמלווה אותו".

"אני חושב שכרגע מדינה שרוצה באמת עסקה, ואנחנו חייבים עסקה, לא צריכה לעסוק באופן גלוי, פומבי", הסביר את משנתו לגבי החזרת החטופים. "אלא להמשיך ולחתור במלוא הכוח יחד עם המדינות המסייעות כמו מצרים ואחרות, יחד עם ארה"ב על מנת להגיע לעסקה כמה שיותר מהר. חמאס הוא קשה, אכזר, מנוול מאין כמותו, אבל היינו צריכים לעשות את העסקה הזו כשארבע אוגדות של צה"ל היו בתוך רצועת עזה. זה הסיפור האמיתי. מה שקורה בצפון זו הפקרות שאין כדוגמתה".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מטחים לעבר צפון הכנרת, 12 ביוני 2024. ללא, אתר רשמי
"לא באמת כשיר עכשיו לפתוח במלחמה ארוכה נוספת בצפון". מטחים לעבר צפון הכנרת/אתר רשמי, ללא

אתה נחשבת לכזה שרוצה כל הזמן ליזום, לתקוף, גם במחיר של חילופי מהלומות עם חיזבאללה. אתה רואה את החיסול, את תגובת חיזבאללה, וחושב מה?

"חושב איפה נעלם שיקול הדעת המושכל", אמר. "מדינת ישראל היום, אחרי שמונה חודשי לחימה, אחרי שמערך המילואים והסדיר שחוקים, לא באמת כשיר עכשיו לפתוח במלחמה ארוכה נוספת בצפון. צריך לומר את זה ביושר, בכאב, אבל זה המצב כרגע. אתה שואל אותי מה ההיגיון בלחסל עוד בכיר של חיזבאללה כאמה שבאמת נדרש להביא לעסקת חטופים בדרום, הפסקת אש בדרום שתביא להפסקת אש בצפון, להביא לשינוי ממשלה במדינת ישראל ולדעת שאנחנו מתמודדים על אתגרי העתיד עם ממשלה שהעם בוטח בה".

"אנחנו לא יכולים להיכנס למלחמה נוספת בצפון, שתהיה כנראה קשה, אכזרית וממושכת מהנוכחית, מבלי שמדינת ישראל מובלת על ידי ממשלה שהעם בוטח בה", המשיך גולן. "הממשלה הזו ממשלה הרסנית, ממשלת אסון, העם נע בין קצוות של מזלזל בה ללא בוטח בה. אנחנו חייבים שינוי ממשלה לפני שממשיכים איזשהו מצב חירומי או לא. בין שיקום ובין מלחמה נוספת, חייבת להיות פה ממשלה חדשה. המצב כרגע בלתי נסבל, ומרוב שהתרגלנו זה כאילו נראה לנו נורמלי אבל זה לא נורמלי שמדינה נכנסת למלחמה עם ממשלה שהעם לא בוטח בה. רק לפני יומיים ורבע העבירו חוק שפוטר מגיוס לצה"ל תוך כדי, זה פשוט לא יאומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully