וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פיקוד המרכז לשעבר לקציני מילואים בקואליציה: "תחזירו את התעודה, אתם לא ראויים"

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 15:12

"קידום החוק לפטור את החרדים משירות צבאי, בזמן שחיילינו מחולצים מהריסות מבנה שקרס עליהם, מהווה עדות לשפל הערכי שאליו הגיעה ממשלת ישראל", כתב מפקד פיקוד מרכז לשעבר, אלוף גדי שמני. "התנהגותם אינה הולמת את ערכי המנהיגות והאחריות שהתחנכו עליהם במסגרת שירותם"

גנץ: במקום לגבש מתווה לגיוס חרדים, הממשלה הייתה עסוקה בהפיכה משטרית/לשכת השר בני גנץ

מפקד פיקוד המרכז ואוגדת עזה לשעבר, אלוף במיל' גדי שמני, שיגר היום (שלישי) קריאה לכל חברי הקואליציה ששירתו כקצינים בצה"ל: "החזירו בשער הקריה את כתב המינוי לקצונה שחתום על ידי הרמטכ"ל". זאת, לאחר שהכנסת אישרה הלילה את החלת דין הרציפות על חוק הגיוס. לדבריו, "התנהלותם הנוכחית מעידה על כך שהם אינם ראויים לשאת בתואר הזה".

"ב-10 ביוני 2024, במהלך הקרבות ברפיח, נהרגו ארבעה לוחמים מסיירת גבעתי, ושבעה נפצעו, חלקם פציעות קשות מאוד. במקביל לפעולות החילוץ, שגם הן היו כרוכות בסיכון רב, התרחש בזירה הפוליטית אירוע שזעזע רבים מהציבור בישראל. חברי הקואליציה, במקום להתמקד בחיזוק הצבא ובהבטחת הביטחון הלאומי, הקדישו את זמנם לקידום חוק הפוטר את האוכלוסייה החרדית משירות בצה"ל", כתב האלוף במיל'.

לדבריו, "המצב הנוכחי בצה"ל הוא חמור ומתאפיין במחסור משמעותי בכוח אדם, המכביד על יכולת הצבא להתמודד במספר זירות לחימה לאורך זמן. לחימה בלתי פוסקת בעזה, בגבול הצפון, בגדה ומול מליציות איראניות בכל המרחב מחייבת את צה"ל לפעול במלוא כוחו. במקום לתמוך בחיילי צה"ל ולחזק את כוח הלחימה, הממשלה הנוכחית עסוקה בקידום חוק שמחליש את הצבא ואת חוסן המדינה".

אלוף במיל' גדי שמני, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017. ניב אהרונסון
אלוף במיל' גדי שמני, מסיבת עיתונאים על תחילת קמפיין ההיפרדות מהפלסטינים ביוזמת תנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל". תל אביב 15 בינואר 2017/ניב אהרונסון

"קידום החוק לפטור את החרדים משירות צבאי, בזמן שחיילינו מחולצים מהריסות מבנה שקרס עליהם, מהווה עוד עדות לשפל הערכי שאליו הגיעה ממשלת ישראל", המשיך שמני. "מדובר בהחלטה פוליטית שמטרתה הברורה היא שימור שלטון הקואליציה, מבלי להתחשב בהשלכותיה על הביטחון הלאומי ועל הלכידות החברתית. רבים רואים בכך פגיעה ישירה בעקרונות השוויון והצדק עליהם בנויה החברה הישראלית".

עוד הוסיף הקצין כי "המשמעות של החוק הזה היא הקטנת בסיס הגיוס, פגיעה במוטיבציה של המשרתים בצה"ל ופגיעה בתחושת השותפות והערבות ההדדית. ההבנה של הצעדים שננקטים על ידי הממשלה ככאלו המחזקים קבוצות כוח פוליטיות על חשבון טובת הציבור הרחב מחזקת את התחושה של אזרחים רבים כי ישראל נמצאת על סף משבר ערכי ומוסרי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
החללים: 
רס״ן טל פשבילסקי
סמ״ר איתן קרלסברון
סמל אלמוג שלום
סמל יאיר לוין. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
החללים: רס״ן טל פשבילסקי סמ״ר איתן קרלסברון סמל אלמוג שלום סמל יאיר לוין/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

לפיכך לדבריו, יש להצביע בהקשר זה על האחריות האישית של חברי הקואליציה ששירתו כקצינים בצה"ל: "התנהגותם הנוכחית אינה הולמת את ערכי המנהיגות והאחריות שלמדו והתחנכו עליהם במסגרת שירותם הצבאי. קצינים בצה"ל אמורים לשמש דוגמה אישית למנהיגות, דאגה לכפופים להם ולקיחת אחריות על ביטחון המדינה".

"לאור המצב הנוכחי וההחלטות שמתקבלות, אני קורא לכל חברי הקואליציה ששירתו כקצינים בצה"ל להחזיר בשער הקריה את כתב המינוי לקצונה שחתום על ידי הרמטכ"ל, שקיבלו בסיום קורס הקצינים. התנהלותם הנוכחית מעידה על כך שהם אינם ראויים לשאת בתואר הזה, והם מחויבים להכיר בכך. זהו הזמן לקחת אחריות, להפסיק את העיסוק בפוליטיקה הקטנה ולחזור לדאוג לביטחונה ולחוסנה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully