וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב חוזרים לרחוב: 3 תושבי עכו ניסו לחסל איש עסקים וקיבלו עונשי מאסר מקלים

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 8:46

השלושה המתינו לקורבן המיועד מחוץ לחדר הכושר בו נהג להתאמן, ושניות ספורות לפני הרצח הם נעצרו. הפרקליטות ביקשה לגזור עליהם בין 5 ל-10 שנות מאסר, אולם לאחר שהתנצלו, השופט גזר על מוחמד זיבאק מאסר בפועל של 36 חודשים, ועל ריאד עלי וסעיד עלי 50 חודשים

מעצר החשודים בניסיון חיסול איש עסקים בעכו באפריל 2023/קרדיט: תיק החקירה

פרשיית ניסיון החיסול הנועז והמתוכנן בקפידה שיוחס לשלושה צעירים מעכו הסתיימה בעסקת טיעון ובעונשים קלים. הרצח שסוכל תוך שהיחידה המרכזית של מחוז חוף עצרה אותם "על חם", אירע ב-11 באפריל, 2023.

על פי כתב האישום המקורי שהוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה, השלושה, מוחמד זיבאק בן ה-25, ריאד עלי בן ה- 23 וסעיד עלי בן ה-23, תושבי עכו שמזוהים עם משפחת רובאעי, נעצרו שניות ספורות בלבד לפני שחיסלו ביריות איש עסקים אמיד המזוהה עם ארגון יריב, כשיצא מאימון במכון הכושר המוכר בקניון שבפאתי עכו הדרומיים. "זו הייתה התארגנות של החבר'ה הכי קרביים שיש לארגון והיה להם מודיעין מוקדם: הם ידעו איפה האובייקט שלהם מתאמן, איפה הוא מחנה את הרכב שלו, מתי הוא שם ומתי הוא אמור לצאת", סיפר אז לוואלה סגן ניצב יוני חג'ג', ראש מפלג תשאול בימ"ר חוף.

שמונת החשודים ברצח הישראלי גסאן שמסייה בדובאי. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שמונת החשודים ברצח הישראלי גסאן שמסייה בדובאי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אלא שבמסגרת הסדר טיעון בין סנגוריהם עו"ד ששון בר-עוז ועו"ד שרקאווי לפרקליטות מחוז חיפה, הם הודו והורשעו בכתב אישום מתוקן הכולל רק עבירות של "נשיאה והובלת נשק בצוותא" וכן "שימוש ברכב ללא רשות ונטישה במקום אחר בצוותא". ריאד וסעיד עלי אף צירפו תיק פלילי חמור נוסף של תקיפתו של תושב העיר באסל חלואני, בו הודו והורשעו בעבירות של "פציעה בנסיבות מחמירות בצוותא", "קשירת קשר לביצוע פשע בצוותא", "הפרעה לשוטר במילוי תפקידו בצוותא" וסעיד עלי גם בעבירה של "נהיגה פוחזת".

הפרקליטות ביקשה לגזור עליהם בין 5 ל-10 שנות מאסר. אחד אחד הם התנצלו על מעשיהם בפני השופט גיל קרוזבום, הסנגורים ביקשו להקל עמם והוא אכן התחשב לקולה בקבלת האחריות, הבעת החרטה, ההודאה בכתב האישום המתוקן והחיסכון בזמן שיפוטי בכלל התיקים, בגילם הצעיר, העדר עבר פלילי ותקופת המעצר בו הם מצויים מאז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

השופט קרוזבום גזר על מוחמד זיבאק מאסר בפועל של 36 חודשים, ועל ריאד עלי וסעיד עלי 50 חודשים. על כל אחד מהם הוא השית גם מאסר על תנאי וכן קנס או פיצוי כספי לקרבנותיהם, פסילת רשיון נהיגה בפועל ועל תנאי. בניכוי שליש זיבאק צפוי להשתחרר בעוד פחות משנה, עלי ועלי בעוד כשנה וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully