וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו המועמד של בן גביר לחלוקת רישיונות נשק?

עודכן לאחרונה: 11.6.2024 / 11:03

ראש האגף הקודם, ישראל אבישר, התפטר מתפקידו בעקבות מחלוקת עם בן גביר על מדיניות חלוקת רישיונות נשק, והרצון של השר להגדיל את כמות שלהם בשל המלחמה. ביום ראשון יבחר ראש אגף חדש לתפקיד הרגיש במשרד. מיהו המועמד המועדף על השר?

בווידאו: בן גביר בחלוקת נשקים לכיתות הכוננות באשקלון, 27 באוקטובר 2023/אבי רוקח

לאגף רישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי ייבחר ביום ראשון הקרוב מנהל חדש. המכרז הרגיש לתפקיד שאמון על חלוקת רישיונות לנשק עורר בחודשים האחרונים ביקורת רבה. זאת, לאחר שבחודש דצמבר האחרון, ראש אגף כלי ירייה, ישראל אבישר, התפטר לאחר שהעניק רישיונות נשק ללא הסמכה מצד המשרד לביטחון לאומי.

לפי נציבות שירות המדינה, 26 מועמדים התמודדו למכרז ובתום שלבי המיונים ולאחר שכמה מועמדים הסירו את מועמדותם, לוועדת הבוחנים זומנו שישה מועמדים. ששלושה מביניהם הם המועמדים המובילים לקבלת התפקיד.

התפטר מתפקידו. ישראל אבישר. נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת
העניק רישיונות נשק ללא הסמכה מצד המשרד לביטחון לאומי. ישראל אבישר/דוברות הכנסת, נעם מושקוביץ

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, רוצה לראות בתפקיד את דוד ויצמן, ראש חטיבת פיקוח ואכיפה באגף כלי ירייה, במשרד לביטחון לאומי. בחודש נובמבר האחרון פורסם פוסט מטעם המשרד שבו ויצמן צוטט כמי שאומר: "עם כניסתו של השר איתמר בן גביר לתפקיד הוא ביקש לעשות עבודת מטה סדורה בעניין. זיהינו במשרד שבאירועי פח"ע מי שמונעים אסונות גדולים יותר הם אזרחים נושאי נשק. עבודת המטה הביאה לכך שהגדלנו את פוטנציאל הזכאים". עם זאת, הוא מכהן כבר שלוש שנים וחצי בתפקיד, כלומר, לפני כניסת השר לתפקיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

המועמד השני שמועדף על השר הוא שלומי בילגי, ראש אגף בטחון מידע וסייבר, במשרד לביטחון לאומי שאמון גם על ביטחונו של השר בימים אלה מטעם המשרד. המועמד השלישי שהוא גם עם הכי פחות סיכוי לקבל את התפקיד הוא דניאל ברינר, ראש חטיבת רישיון חברות, ומי שהיה אחראי על החמ"ל למתן רישיונות נשק מטעם המשרד בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully