וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה אחרי פרישת גנץ: המחנה הממלכתי מובילה בסקרים, הליכוד במגמה מעורבת

עודכן לאחרונה: 10.6.2024 / 22:41

בסקרים שפורסמו בערוצי הטלוויזיה נראה כי מפלגתו של גנץ היא המפלגה הגדולה ביותר, כשהליכוד במקום השני עם פער של שלושה עד חמישה מנדטים. במפת הגושים ישנו יתרון לאופוזיציה, אך בחלק מהסקרים אף אחד מהגושים לא עובר את הסף הנדרש להקמת קואליציה בלעדי המפלגות הערביות

ערוצי החדשות 11, 12 ו-13 פרסמו הערב (שני) סקרי בחירות חדשים, כיממה לאחר פרישתם של גנץ ואיזנקוט מהממשלה. על פי הדיווחים, מפלגת המחנה הממלכתי מובילה, ומקבלת 21 מנדטים בסקר של חדשות 12, 23 בסקר של כאן ו-25 בסקר של חדשות 13.

מפלגת הליכוד ברשותו של נתניהו השנייה בגודלה, ועומדת על בין 22 ל-19 מנדטים. מבחינת הבדלי הגושים, הסקרים אינם אחידים בשאלה לאיזה צד יש את רוב המנדטים, אך בכלל הסקרים הקואליציה הנוכחית לא מצליחה להגיע לרוב של 61 מנדטים. לעומת זאת, מפלגות האופוזיציה בחלק מהסקרים חוצות את הרף הדרוש ובחלק עומדות על 59-60 מנדטים - בלעדי המפלגות הערביות. הליכוד יורדת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם של חדשות 12, אך גם גנץ ממשיך במגמת הירידה על פי הסקרים. המפלגה השלישית בגודלה היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד, העומדת על בין 13 ל-15 מנדטים.

בני גנץ | יאיר לפיד | בנימין נתניהו. יונתן זינדל ואלכס קולומויסקי, פלאש 90
"הסקרים אינם אחידים בשאלה לאיזה צד יש את רוב המנדטים". נתניהו, גנץ ולפיד/פלאש 90, יונתן זינדל ואלכס קולומויסקי

עוד הראו הסקרים כי מרבית המשיבים תומכים בפרישת גנץ והקדמת הבחירות. על פי סקר חדשות כאן, מידת ההתאמה לראשות הממשלה נשארת ללא שינוי ביחס לסקר הקודם, כשגנץ זוכה ל-38% תמיכה ונתניהו ל-30%.

בערוץ 12 בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, 32% השיבו שאף אחד מבין נתניהו וגנץ מתאים לתפקיד, ו-5% השיבו "לא יודע". בסקר הקודם הוביל נתניהו על גנץ בהתאמה לראשות הממשלה, עם 36% לנתניהו לעומת 30% לגנץ.

בכלל הסקרים מפלגת ש"ס עומדת על 10 מנדטים, ואחריהם מפלגת עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר עם 9 מנדטים. גם האיחוד של מרצ והעבודה בראשות יאיר גולן עומדת על 9 מנדטים. המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן בל"ד ברשות סמי אבו שחאדה והימין הממלכתי ברשות גדעון סער.

אריה דרעי, איתמר בן גביר. ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
"ש"ס עומדת על 10 מנדטים, ואחריהם מפלגת עוצמה יהודית עם 9". דרעי ובן גביר/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, ניב אהרונסון

על פי הסקר בעוץ 12, במידה והייתה נוצרת רשימה בימין המאחדת בין ליברמן, סער,בנט ויוסי כהן - היא הייתה מובילה עם 23 מנדטים. בכלל הסקרים הרשימה של חד"ש-תע"ל עומדת על 5 מנדטים. בסקר של חדשות 13 חצי מהמשיבים תומכים בפרישתו של נץ מהממשלה, בעוד ש-33% מתנגדים למהלך ו-19% השיבו כי אין להם דעה בנושא.

בסקר של כאן חדשות, מחצית מהנשאלים הביעו תמיכה בעסקה הכוללת את שחרורם של כל החטופים תמורת סיום המלחמה ושחרור אלפי מחבלים. 32% התנגדו לעסקה כזו. בתוך כך, 51% השיבו כי הם יותר מאמינים לגנץ שאמר בנאומו שהלחימה תיקח שנים, לעומת 22% שאמרו כי הם מאמינים לראש הממשלה שטען שאנחנו קרובים מאוד לניצחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully