וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי אל ג'זירה לשעבר, עבדאללה ג'מל - החזיק בחטופים אלמוג, שלומי ואנדריי

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 21:03

החטופים נמצאו בביתו של ג'מל, לצד בני משפחתו. עבדאללה עבד בעיתון בתור צלם, עורך וכתב. לפי הדיווח, הוא נהרג במהלך הניסיון למנוע את חילוצים. ברשת הקטארית מכחישים קשר. צה"ל: "זוהי הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס משתמש באוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי"

רגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה 08 ביוני 2024/דובר צה"ל

דובר צה"ל מסר הערב (ראשון) כי המחבל שהחזיק בשלושת החטופים שחולצו אמש - אנדריי קוזלוב, אלמוג מאיר ג'אן ושלומי זיו, הוחזקו בביתו של עיתונאי אל ג'זירה לשעבר, עבדאללה ג'מל. עוד נמסר כי הם הוחזקו לצד בני משפחתו של ג'מל, והוסיפו כי זו "הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס משתמש באוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי".

זו לא הפעם הראשונה שבה אנשי תקשורת נחשדים כמי ששיתפו פעולה עם טבח 7 באוקטובר. בין השאר הואשמו כמה צלמים של סוכנויות בינלאומיות, בין היתר של סוכנות AP ושל הניו יורק טיימס, בכך שידעו מראש אודות הכוונה לבצע את הטבח ואף השתתפו בתיעודו במקום לסייע לנרצחים ולחטופים.

החטופים שחולצו מעזה נפגשו עם בני משפחותיהן, 9 ביוני 2024. צילום: זיו קורן, אתר רשמי
"חמאס משתמש באוכלוסיה האזרחית כמגן אנושי". אנדריי קוזלוב ומשפחתו/אתר רשמי, צילום: זיו קורן

במבצע הרואי של כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ, חולצו אמש (שבת) בשעות הבוקר החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר ג'אן, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו משבי חמאס בלב מחנה נוסייראת שבמרכז רצועת עזה, זאת אחרי שמונה חודשים בהם היו בשטח הרצועה.

לוחם ימ"מ ארנון זמורה, בן 36, נהרג בקרב במהלך החילוץ. הוא נפצע קשה בלחימה כשהוביל צוות שפרץ לתוך האיתור בו הוחזקו שלושה חטופים. הוא נכנס לקרב מול מחבל שהיה בחדר ונפצע קשה. לאחר חילוץ החטופים, לוחמי הימ"מ העבירו אותם למסוק שלקח אותם לבית החולים, שם נקבע מותו. אמש, קבע הרמטכ"ל כי המבצע ההירואי לחילוץ החטופים יקרא על שמו של ארנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully