וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם הימ"מ ארנון זמורה הובא למנוחות: "מפקד אמיץ ונערץ - נלחם עד הסוף"

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 19:47

אלפים השתתפו במסע לוויתו של הלוחם שנהרג במהלך מבצע חילוץ 4 החטופים. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים, בן 36 במותו. מפקד משמר הגבול ספד לו: "היה חדור מטרה וחתר בצורה בלתי מתפשרת לניצחון". גם מפקד הימ"מ הצטרף לדברים: "פעל בנחישות, במקצועיות ובגבורה"

הלוויתו של ארנון זמורה/דוברות משטרת ישראל

רב פקד ארנון זמורה הובא הערב (ראשון) למנוחות בחלקה המשטרתית בהר הרצל. לוחם הימ"מ נפל אמש במהלך המבצע הנועז לחילוץ החטופים נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו מרצועת עזה. אלפים השתתפו במסע הלוויתו, בין היתר נכח במקום מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי, מפקד משמר הגבול בריק יצחק ומפקד הימ"מ תת-ניצב ח'.

רפ"ק זמורה הוביל את כוח הפריצה למבנה בו הוחזקו שלושה מהחטופים והיה הראשון לפרוץ למקום ולחלצם. בעת הכניסה תחת אש, ארנון נורה, נפצע קשה ופונה במסוק לקבלת טיפול רפואי. בהמשך לא נותר לרופאים בבית החולים אלא לקבוע את מותו. מאוחר יותר הוחלט לקרוא למבצע הנועז על שמו של רפ"ק זמורה "מבצע ארנון".

רפ"ק זמורה, בן 36 ממושב שדה דוד, התגייס לימ"מ לפני שמונה שנים. הוא הותיר אחריו הורים, אישה, שני ילדים, אח ושתי אחיות.

לוויתו של ארנון זמורה ז"ל בהר הרצל 9 ביוני 2024. דוברות משטרת ישראל
התגייס לימ"מ לפני 8 שנים. לוויתו של ארנון זמורה/דוברות משטרת ישראל

בזמן הלווייה, המערך האווירי של משטרת ישראל ערך מטס כבוד מעל הר הרצל לזכרו של ארנון ולזכרם וגבורתם של כלל חללי הימ"מ, מג"ב והמשטרה במלחמת חרבות ברזל. המטס כלל מבנה של שני מסוקי כחל, שטסו בגובה נמוך מעל למיקום הלוויה.

זמורה, שכחלק מתפקידיו השונים בימ"מ היה גם מדריך צניחה, השתתף בכמה פעילויות משותפות עם המערך האווירי ולכן הוחלט באופן ייחודי, לערוך את המטס בפעם הראשונה במשטרת ישראל. רבים ספדו לזמורה, ביניהם בני משפחתו, מפכ"ל המשטרה, מפקד משמר הגבול, מפקד הימ"מ, חבריו ליחידה ונציגי ארבעת משפחות החטופים ששוחררו "במבצע ארנון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לוויתו של ארנון זמורה ז"ל בהר הרצל 9 ביוני 2024. דוברות משטרת ישראל
"לא ויתר עד הרגע האחרון". לוויתו של ארנון זמורה/דוברות משטרת ישראל

המפכ"ל קובי שבתאי ספד לו. "בעיצומה של לחימה עיקשת וחסרת פשרות בה אנו מצויים מזה כשמונה חודשים, נגד אויב רצחני המבקש לערער על זכות קיומנו, אנו מלווים בכבוד וביראת קודש את רב פקד ארנון זמורה, מטובי בנינו שנפלו על הארץ הזו", אמר. "מדינה שלמה נרגשת ומברכת על שחרורם של ארבעת החטופים. החזרנו את הכבוד והגאווה הלאומית. יחד עם זאת המדינה כולה מבכה ודואבת על לכתו של הלוחם והמפקד האמיץ והנערץ ארנון".

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר הצטרף לדברים ואמר כי זמורה היה חדור מטרה וחתר בצורה בלתי מתפשרת לניצחון. "יצאת אתה, ארנון, יחד עם פקודיך לפעילות מורכבת שאל סופה נשאה עיניים מדינה שלמה וכיאה ללוחמי יחידת העילית המובחרת, לא שבתם בטרם הושלמה המשימה במלואה", אמר. "נלחמת עד הסוף, עד לניצחון, בקרב הירואי שכלל תנאים קשים ומורכבים, לא ויתרת עד הרגע האחרון, עד טיפת הדם האחרונה".
 

לוויתו של ארנון זמורה ז"ל בהר הרצל 9 ביוני 2024. דוברות משטרת ישראל
"נלחם עד הסוף", לוויתו של ארנון זמורה/דוברות משטרת ישראל

"אתמול, לאחר היערכות ממושכת, פעלה הימ"מ לחילוצם של החטופים משבי חמאס", אמר מפקד הימ"מ, תת ניצב ח'. "המבצע הצליח והחטופים שבו לחיק משפחתם בשלום. הבאנו שמחה, נחת וגאווה לעם ישראל, אך המחיר ששילמה הימ"מ הוא כבד מנשוא. אבל כבד נפל על משפחת הימ"מ עם נפילתו של ארנון. ידענו כי מדובר במבצע מורכב מאין כמוהו, בשטח צפוף, עוין ומסוכן. נערכנו רבות, תכננו בקפידה, התאמנו ללא הפסקה ומרגע לרגע דייקנו את עצמנו כדי להגיע מוכנים לכל תרחיש. ארנון, לוחם אמיץ העשוי ללא חת, פעל בנחישות, במקצועיות, חתר למגע ופעל בגבורה מאין כמוה. ארנון ראה שליחות בעבודתו ובתפקידו וראה עצמו כחלק בלתי נפרד מהגנת העם והמדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully