וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד שלח מכתב ליוע"משית בעקבות מעצר הרופא בהפגנה: "לא משטרת בן גביר - משטרת ישראל"

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 18:57

ראש האופוזציה התייחס לתיעוד שהופץ, בו נראה שוטר מטפל במפגינה בצד הדרך - ונעצר באלימות על ידי שוטרי מג"ב. "תמונות בלתי נתפסות, התנהלות המשטרה חצתה כל גבול. המפגינים הם פטריוטים נאמנים, לא פורעי חוק, לא אלימים, הם נאבקים על עתיד המדינה", אמר לפיד

ראש האופוזיציה מותח ביקורת על המחנה הממלכתי/מערכת וואלה

יו"ר האופוזציה יאיר לפיד שלח היום (ראשון) מכתב ליועמ"שית, בעקבות תיעוד מעצר הרופא, ד"ר אודי בהרב אמש - בו נראה מטפל בפצועה בצד הדרך, כששוטרי מג"ב עוצרים אותו באלימות. לפיד תקף במכתב ודרש לפקח על התנהלות המשטרה, ומסר כי "שבוע אחרי שבוע חוזרים המראות הקשים של אלימות והפעלת כח לא הולם נגד האנשים, רק אתמול פורסמו סרטים קשים של שוטרים מכים וגוררים רופא בעת שהוא מגיש עזרה רפואית על המדרכה. אלו תמונות בלתי נתפסות. התנהלות המשטרה חצתה כל גבול. המפגינים האלה הם טובי האנשים. הם המשרתים במילואים ומשלמי המיסים. הם פטריוטים נאמנים, לא פורעי חוק, לא אלימים".

עוד אמר לפיד כי המשטרה הפכה להיות "משטרת בן גביר", וביקש מהיועמ"שית להפעיל את סמכותה בנושא בקרה על התנהלות השוטרים, "על משטרת ישראל מוטלת האחריות להגן עליהם, לא לתקוף אותם באלימות. תפקידה של המשטרה לאפשר להם למחות ולהביע את הדאגה והכאב במרחב הציבורי. המפגינים האלה נאבקים על עתיד המדינה ועל עתיד ילדיהם".

יאיר לפיד במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
"המפגינים האלה נאבקים על עתיד המדינה ועל עתיד ילדיהם". לפיד/ראובן קסטרו

"אבקשך להפעיל את סמכותך ואת פרקליטות המדינה ולהנחות את המשטרה לפעול ברגישות ובעיקר עפ"י החוק ולשמור על חופש הביטוי והמחאה. זו העת לנהל פיקוח ובקרה על התנהלות השוטרים ולהזכיר להם שזו לא המשטרה של בן גביר. זו משטרת ישראל", הוסיף לפיד.

מוקדם יותר היום, נשיא המדינה יצחק הרצוג הביע גם כן ביקורת על התנהלות המשטרה במקרה הרופא, ואמר כי "התמונה של הרופא שנעצר בכוח הזרוע על ידי המשטרה בהפגנה אמש, בעת שהעניק טיפול רפואי, מטרידה אותי מאוד ומחייבת בדיקת עומק מקיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully