וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני סיוע על הכוונת: החות'ים עצרו 11 עובדי או"ם בתימן

9.6.2024 / 9:27

המורדים הנתמכים על ידי איראן פתחו בגל מעצרים בשטחים שבשליטתם נגד סוכנויות סיוע של האו"ם וארגונים אחרים. נסיבות מעצרם לא ידועות, אך החות'ים נתונים ללחץ צבאי וכלכלי גובר בשל תקיפת הספינות בים האדום. רק הבוקר נפגעו שני כלי שיט נוספים

צבאות ארה״ב ובריטניה תקפו כ-18 מטרות של החות׳ים בתימן, 25 בפברואר 2024/רויטרס

המורדים החות'ים בתימן עצרו 11 עובדים בסוכנויות של האו"ם במדינה בגל מעצרים המגיע בעיצומן של תקיפות אמריקניות נגד יעדיהם בעקבות המערכה שהם מנהלים נגד ספינות זרות בים האדום מאז פרוץ המלחמה בעזה. רק הבוקר (ראשון) דיווחה נציבות הסחר הימית של בריטניה על שתי ספינות שנפגעו מטילים לחופי עדן.

האו"ם הביע דאגה ממעצרם של 11 עובדי הארגון - תשעה גברים ושתי נשים, כולם אזרחים תימנים - ופועל כדי להבטיח גישה מידית אליהם ואת שחרורם בהקדם האפשרי.

ארגון מיון לזכויות אדם דיווח שבנוסף לעובדי האו"ם, נעצרו עובדים של ארגוני סיוע אחרים על ידי החות'ים בארבעה מחוזות שונים, כולל בבירה צנעא. "אנו מגנים בחריפות את ההסלמה המסוכנת הזו, המהווה הפרה של הפריבילגיות והחסינויות של עובדי האו"ם שהוענקו להם על פי החוק הבינלאומי, ואנו רואים בה פרקטיקה של דיכוי, טוטליטריות וסחיטה להשגת רווחים פוליטיים וכלכליים", נמסר בהודעת הארגון.

בין הארגונים שאישרו שעובדיהם נעצרו על ידי המורדים השיעים הנתמכים על ידי איראן נמצאים גם Save the Children ו- CARE International.

מפגינים חות'ים מתאספים כדי להפגין סולידריות עם הפלסטינים ברצועת עזה, בצנעא, תימן, 7 ביוני 2024. רויטרס
החות'ים הגבירו את הדיכוי בעת האחרונה. הפגנת תמיכה בפלסטינית בצנעא, שישי/רויטרס

פעילים, עורכי דין ואחרים פרסמו מכתב פתוח ברשת, הקורא לחות'ים לשחרר מידית את העצורים, אחרת זה "יסייע לבודד את המדינה מהעולם".

ארגון Human Rights Watch, שציטט בני משפחה של העצורים, אמר כי "הרשויות החות'יות לא חשפו את מיקומם של האנשים שנעצרו ולא התירו להם לתקשר עם מעסיקיהם או משפחותיהם".

"על החות'ים לשחרר לאלתר כל עובד של האו"ם ושל ארגונים עצמאיים אחרים שהם עצרו בשל עבודתם בתחום זכויות האדם ועבודתם ההומניטרית, ולהפסיק לעצור ולהעלים אנשים בכפייה באופן שרירותי", אמרו בארגון.

החות'ים וכלי התקשורת שלהם לא דיווחו על המעצרים. החות'ים, ששולטים על הבירה צנעא זה עשור ועל רוב צפון תימן, אף שפטו לאחרונה 44 איש למוות.

לא ברור מה בדיוק הצית את גל המעצרים הנוכחי. עובדים לשעבר בשגרירות ארצות הברית בצנעא, שנסגרה ב-2015, נעצרו והוחזקו גם הם בידי החות'ים. המורדים אף עצרו בעבר ארבעה אנשי צוות נוספים של האו"ם - שניים ב-2021 ועוד שניים ב-2023.

עוד בוואלה

החות'ים לסטודנטים הפרו-פלסטינים בארה"ב: הושעתם? מוזמנים ללמוד אצלנו

לכתבה המלאה
תמרות עשן עולות בעקבות תקיפה אווירית בצנעא, תימן 7 ביוני 2024. רויטרס
עשן מיתמר מצנעא אחרי תקיפות אוויריות של ארה"ב, שישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully